Update articol:

Microsoft şi IDC: „Absența competențelor oprește multe dintre companiile asiatice să îmbrățișeze Inteligenţa Artificială”

(de la stânga la dreapta)- Ralph Haupter, Preşedinte, Microsoft Asia; Matthew Friedman, Chief Digital Officer şi Chief Information Officer, Sembcorp; Fuji Foo, Vice Preşedinte , Business Digitalisation, Certis; Kevin Wo, Managing Director, Microsoft Singapore; şi Victor Lim, Vice Preşedinte, Consulting Operations, IDC Asia/Pacific la lansarea studiului “Future Ready Business: Assessing Asia’s Growth Potential Through AI” (de la stânga la dreapta)- Ralph Haupter, Preşedinte, Microsoft Asia; Matthew Friedman, Chief Digital Officer şi Chief Information Officer, Sembcorp; Fuji Foo, Vice Preşedinte , Business Digitalisation, Certis; Kevin Wo, Managing Director, Microsoft Singapore; şi Victor Lim, Vice Preşedinte, Consulting Operations, IDC Asia/Pacific la lansarea studiului “Future Ready Business: Assessing Asia’s Growth Potential Through AI”

Nu există nicio îndoială că Inteligența Artificială (AI) va schimba forța de muncă.

AI aproape că va dubla rata inovării în Asia Pacific până în 2021, dar, în pofida unor beneficii clare, mai puțin de jumătate dintre companiile de astăzi folosesc tehnologia, potrivit unui raport al Microsoft și al International Data Corporation (IDC) pentru Asia Pacific. Cultura și abilitățile sunt printre barierele esențiale pentru organizațiile care vor să acceadă la AI. Regiunea Asia Pacific trebuie să se concentreze pe îmbunătățirea pregătirii pentru AI, în special în ceea ce privește strategia, capacitățile și dimensiunile infrastructurii.

Patru din cinci lideri de business din zona Asia Pacific cred că tehnologia în creștere va transforma modul în care firmele își vor desfășura activitatea în următorii trei ani, potrivit raportului.

În timp ce majoritatea factorilor de decizie chestionați de Microsoft şi IDC sunt de acord că AI este importantă pentru ca aceștia să rămână competitivi, doar 41% dintre companiile din regiunea Asia Pacific au adoptat tehnologia, potrivit raportului.

Unul dintre principalele obstacole care împiedică companiile să aplice cu ușurință AI este lipsa de competențe, potrivit Ralph Haupter, președintele Microsoft Asia, pentru CNBC. Potrivit studiului, 15% din angajați consideră că AI nu va avea niciun impact asupra locurilor de muncă. În acelaşit timp, peste trei sferturi (77%) se așteaptă ca angajatorul să-i ajute să-și dezvolte abilitățile de adaptare la mediul în schimbare.

Aceasta reprezintă o situație îngrijorătoare pentru lucrători, potrivit directorului general al Microsoft pentru Singapore, Kevin Wo, care a spus că angajații trebuie să se asigure că pot răspunde la schimbările locului de muncă.

Schimbarea percepțiilor

Raportul a arătat că, deși majoritatea companiilor au declarat că sunt dispuse să investească și să-şi recalifice lucrătorii, mulți dintre aceștia nu au timp  și nu știu de unde să înceapă. Unii respondenți au declarat, de asemenea, că nu există programe adecvate de pregătire pentru AI.

Firma de consultanță McKinsey consideră că automatizarea va stimula cererea de abilități tehnologice avansate, precum și abilități cognitive mai înalte – cum ar fi gândirea critică, creativitatea și prelucrarea complexă a informațiilor, în timp ce cererea de abilități fizice și manuale va scădea.

Totuși, a spus Haupter, percepția AI ca o amenințare la adresa locurilor de muncă se transformă în curiozitate în ceea ce privește tehnologia: „Oamenii înțeleg acum că AI va fi o modalitate de a mări locurile de muncă, de a îmbogăți experiența și de a scoate lucruri neproductive. Cred că suntem pe o cale foarte bună în ceea ce privește AI, având un impact imens asupra societății”.

Regiunea Asia Pacific nu este „pregătită” pentru AI

Microsoft și IDC au chestionat lideri de business și lucrători din 15 țări din regiunea Asia Pacific pentru raportul „Future Ready Business: Evaluarea potențialului de creștere al Asiei prin AI”.

Inovația, competitivitatea, angajamentul clienților, marjele mai mari și productivitatea angajaților au fost unele dintre motivele pe care companiile le-au enunţat  pentru adoptarea AI.

Şi, totuşi, Victor Lim, vicepreședinte pentru operațiunile de consultanță la IDC Asia Pacific, a declarat că „regiunea Asia Pacific nu este încă pregătit pentru AI”. El a adăugat că firmele trebuie să investească în mod continuu în tehnologie, uneori fără rezultate imediate.

„Există o nevoie urgentă de talente și instrumente pentru dezvoltarea, implementarea și monitorizarea modelelor AI, împreună cu disponibilitatea unei infrastructuri de date robuste, cu o guvernanţă adecvată”, a spus Lim.

La rândul său, China s-a angajat în mod agresiv să domine spațiul AI, atât prin investiții publice, cât și prin investiții private în tehnologie. Beijing își propune să fie liderul inovării AI până în 2030. „Cred că există o mulțime de capacități și abilități de inginerie în China”, a spus Haupter, adăugând că unele dintre progresele majore ale Microsoft privind serviciile cognitive, obiectul și recunoașterea vorbirii au venit de la echipa de cercetare și dezvoltare dinn  China.

* Trei abilități „cerute”

Raportul Microsoft a constatat că, până în 2021, va exista un exces de abilități tradiționale cognitive și manuale în Asia Pacific, cum ar fi introducerea de date, numerotarea și comunicarea, dar şi abilitățile mecanice. Cu toate acestea, va exista o lipsă a capacităților cognitive superioare, precum și a aptitudinilor sociale și tehnologice.

Mai exact, raportul a constatat că va fi nevoie de următoarele aptitudini:  

*Abilități digitale

*Abilități analitice

*Capacități continue de învățare

Potrivit directorului general al Microsoft pentru Singapore, Kevin Wo, angajații ar trebui să se concentreze în special pe dezvoltarea abilităților de învățare continuă și a abordărilor analitice creative. „Cred că este nevoie ca aceștia să învețe despre abilitățile legate de gândirea de proiectare”, a continuat el, referindu-se la o abordare bazată pe soluții pentru rezolvarea problemelor.

 

Lucrul în echipă și creativitate

Wo a încurajat, de asemenea, angajații să se înconjoare de colegii care sunt dornici de a învăța. „În mod individual, este foarte greu să o faci. Aveți nevoie de acel mediu pentru a crea schimbare”. Matthew Friedman, chief digital officer la Sembcorp, care a participat la lansarea raportului, a spus că lucrul în echipă şi creativitatea vor fi esenţiale în viitor.