-
Microsoft va închide LinkedIn în China, deoarece se confruntă cu o cenzură mai severă pe internet.
-
Compania va lansa o versiune specifică Chinei a LinkedIn la sfârșitul acestui an pentru căutarea unui loc de muncă. Dar nu va avea funcțiile de socializare
-
LinkedIn este ultima rețea socială majoră din SUA care funcționează încă în China.
Microsoft a anunțat joi că va închide versiunea locală a LinkedIn în China, deoarece țara continuă să-și extindă cenzura pe internet, potrivit CNBC.
LinkedIn este ultima rețea socială majoră din SUA care funcționează încă în China, care are unele dintre cele mai stricte reguli de cenzură. Platformele de socializare și site-urile web precum Twitter și Facebook au fost blocate de mai bine de un deceniu în China, în timp ce Google a decis să închidă operațiunile în 2010.
Microsoft a declarat că va închide LinkedIn din cauza „unui mediu de operare mult mai dificil și a unor cerințe de conformitate mai mari în China”. În schimb, Microsoft va lansa un site de căutare a unui loc de muncă în China care nu are funcțiile de socializare ale LinkedIn.
Vestea vine după ce o autoritate de reglementare pe internet i-a spus LinkedIn în martie să-și modereze mai bine conținutul și le-a dat un termen de 30 de zile, a informat joi The Wall Street Journal.
Luna trecută, LinkedIn a blocat mai mulți jurnaliști americani din China, citând „conținut interzis” în profilurile lor. Profilurile cadrelor universitare și ale cercetătorilor au fost, de asemenea, blocate pe platforma din China în ultimele luni.
LinkedIn a fost lansat în China în 2014, cu funcții limitate concepute pentru a adera la legile mai stricte privind internetul din țară. Noul site, numit InJobs, nu va include un feed social și nu va permite utilizatorilor să partajeze postări sau articole.
Datele de la firma de cercetare Statista sugerează că China este a treia piață ca mărime a companiei. În iulie, CEO-ul Microsoft, Satya Nadella, a declarat că LinkedIn contribuie cu venituri anuale de aproximativ 10 miliarde de dolari. Microsoft a achiziționat LinkedIn în 2016 pentru 26,2 miliarde de dolari.