Update articol:

Mihnea Dumitru, analist politic: “Suntem într-un moment critic, iar extrema dreaptă riscă să ne mănânce pe toți”; “O bună parte dintre noi, consultanții sufletului, ar cam trebui să se lase de meserie”

Suntem într-un moment critic în care tot parcursul nostru european și democratic poate fi negat, iar extrema dreapta riscă să ne mănânce pe toți, este de părere analistul politic  Mihnea Dumitru, adăugând că vina pentru acest lucru este împărțită între instituții și societate civilă.

Acesta explică: “Avem nevoie de sociologi mai curajoși, cred, pentru că se raportase „in piață” numărul mare de indeciși, dar nu se făcuseră analize deschise pe temă. Au comentat creșterea candidatului abia târziu și într-un cerc foarte restrâns de analiști. Fiind ultima săptămână de campanie, nu prea i-a crezut nimeni, pentru că erau și așa multe dezinformări.

Eu glumeam atunci, când încă mai era voie să facem asta, că nehotărâții sunt votanții doamnei Șoșoacă. Într-adevăr, scoaterea ei din cursă a avut un efect de bumerang, ca analiză pe scurt. Suntem într-un moment critic în care tot parcursul nostru european și democratic poate fi negat, iar extrema dreapta riscă să ne mănânce pe toți. Vina pentru asta este împărțită între instituții și societate civilă.

Revenind la situația dinainte de victorie, George Simion simțea că are nevoie de un electorat mai divers și parcă se mai cumințise, îl ataca ferm doar pe domnul Ciolacu. Cu Elena Lasconi se înțepa. Știa că îi e deasupra, așa cum spuneau toate sondajele. Prăbușirea a fost pe măsura informațiilor proaste.

O bună parte dintre noi, consultanții sufletului, ar cam trebui să se lase de meserie. Tehnologia nu e nici bună, nici rea, depinde cum o folosești. TikTok nu este diferită de produsele Meta, in esență. Este poate mai sensibilă la trenduri. Cu totul altă aplicație funcționează în China, față de restul lumii însă firma are, sui generis, un buton de comandă la Beijing.

Repet, problema nu este tehnologia, cât societatea credulă și faptul că dacă spargi pușculița pe bugetul de campanie (vorba vine, că domnul a spus că a dus campania pe gratis) și ai susținători plus 1000 de boți care transmit informațiile tale, s-ar putea să câștigi. Acesta a fost valul. Au avut, deodată, cu cine. Este un electorat care nu se simțea reprezentat de nimeni.

Acele procente din populație nu aveau cu cine vota, practic. Erau supărați pe stat, neîncrezători în vaccinare, trecuți prin inflație și alte crize, fără să mai înțeleagă nimic. Pentru ei doamna Șoșoacă era o luptătoare, spunea ce crede în fața puterii. Este un amalgam între ei și cei care-l consideră pe Georgescu un domn și un diplomat. Atracția este pentru tiparul de luptător dur anti-sistem, mai ales nostalgic-comunist. Când doamna a fost scoasă din cursă, iar TikTok-ul a apărut la loc cu nomine odiosa, a fost festivalul unui alt soi de democrație”.

BVB | Știri BVB

STK EMERGENT (STK) (17/01/2025)

Intermediar emisiune unitati de fond si stabilire pret

ROMCARBON SA (ROCE) (17/01/2025)

Prelungire contract a carui valoare depaseste 10 % din cifra de afaceri

TERAPLAST SA (TRP) (17/01/2025)

Calendar financiar 2025

CHIMCOMPLEX S.A. BORZESTI (CRC) (17/01/2025)

Informare referitoare la comentarii media

IMPACT DEVELOPER & CONTRACTOR S.A. (IMP) (17/01/2025)

Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014