Consiliul Concurenţei din Ungaria a aplicat administratorilor magazinului online eMAG o amendă în cuantum de 200 de milioane de forinţi (558 660 euro) şi îi obligă la plata unor despăgubiri şi compensaţii de aproximativ 4 miliarde de forinţi (11,1 milioane euro), potrivit MTI . Potrivit informării transmise miercuri de autoritatea ungară agenţiei de presă MTI, eMAG a acceptat decizia. În comunicatul pe care l-a remis la rândul său, eMAG a confirmat faptul că a ajuns la un acord cu Consiliul Concurenţei din Ungaria. Compania a anunţat că va achita amenda şi că va asigura tuturor clienţilor un cupon în valoare de 3000 de forinţi (8,37 euro), respectiv că vor sprijini activităţile de vânzare online ale întreprinderilor mici şi mijlocii din Ungaria cu un program ale cărui costuri sunt de peste 4 miliarde de forinţi.
Potrivit informaţiilor furnizate de Consiliul Concurenţei, practicile de gestionare ale sute de campanii de reducere din cadrul magazinului online eMAG au fost analizate retroactiv, până în iulie 2014. În urma analizelor s-a constatat că unele practici
au fost, în mod constant, injuste faţă de consumatori.
Analiza a arătat că în timpul campaniilor de reducere, administratorii eMAG nu au dezvoltat reguli interne pentru a se asigura că preţul iniţial al produselor reflectă cu adevărat preţul anterior al acestora, cel de dinainte de “reducere”.
Potrivit comunicatului consiliului, compania a cooperat cu autoritatea pe tot parcursul procedurilor şi s-a angajat să pună în aplicare un pachet de măsuri menit să compenseze încălcarea legii.
Comform MTI, eMAG va înceta să listeze promoţii înşelătoare, va modifica practicile de calcul şi afişare a preţurilor şi va acorda fiecărui client din ultimele 12 luni un cupon în valoare de 3000 de forinţi, a căror valoare totală va
însuma cel puţin 1,08 miliarde de forinţi. În plus, compania se angajează să promoveze prezenţa comercială online a companiilor ungare cu programe în valoare de 2,88 miliarde de forinţi. Acest lucru se va realiza, printre altele, prin intermediul unor reduceri ale comisioanelor, acordarea de servicii de educaţie, de spaţii
publicitare şi servicii logistice partenerilor.
Pe lângă aceste măsuri impuse, Consiliul Concurenţei din Ungaria a aplicat administratorilor platformei – compania românească Dante International S.A., respectiv compania ungară Extreme Digital – o amendă de 200 de milioane de forinţi.
Administratorii s-au angajat, de asemenea, să nu conteste în instanţă decizia consiliului, se mai precizează în comunicatul autorităţii.
În comunicatul de presă transmis MTI, eMAG a anunţat că va plăti amenda impusă în urma campaniei de Black Friday din 2018. Potrivit punctului de vedere al eMAG, în timpul organizării promoţiilor de Black Friday, compania nu a indus în eroare
consumatorii nici în ceea ce priveşte preţul, nici în ceea ce priveşte stocurile. În acelaşi timp însă, în vederea încheierii procedurii într-un mod care să fie în interesul tuturor părţilor, a încheiat cu Consiliul Concurenţei un acord care permite
soluţionarea rapidă a litigiului şi care va facilita, de asemenea, dezvoltarea comerţului online în Ungaria.