Update articol:
BANKING FORUM 2022

Nicolae DAMU, TBI Bank: Ca bancă challenger, oferim dobânzi mai mari decât piața la depozite; Estimăm că vârful creșterilor va fi în ianuarie februarie

În perioada aceasta, ca bancă challenger, este normal să plătim dobânzi mai mari față de colegii noștri, a spus Nicolae DAMU, Vicepreședinte TBI Bank, la Banking Forum, organizat de Financial Intelligence.

 

El a detaliat: “Oferta pe care o avem acum, pentru atragerea de clienți, unde am limitat un pic sumele per deponent, este o dobândă de 10%. Încercam să compensăm prin tot ceea ce înseamnă digitalizare, pentru a eficientiza un pic costurile.

Nu știm exact unde o să ajungă dobânzile, cu siguranță vârful creșterilor va fi undeva ianuarie-februarie. Va trebui să ne adaptăm conform pieței”.

Nicolae DAMU a spus că numărul de clienți ai TBI Bank a crescut foarte mult, pentru că, în momentul de față, depozitele generează un randament bun pentru deponenți: “Clienții noștri sunt obișnuiți să economisească fie în depozite, fie tradițional acasă, la saltea, fie cei care au venituri un pic mai sus să se ducă către investiții imobiliare.

În momentul în care depozitele încep să aibă randamente bune, iar piața de real-estate nu poate să aibă o prognoză corectă pentru următorul an sau doi-trei ani, atunci oamenii se îndreaptă către depozite și cred că nu doar prețul, ci și contextul economic a adus un număr mai mare către către zona de depozite.”

Nicolae DAMU le recomanda clienților să facă depozite, să nu țină banii acasă, pentru că mai rea decât o criză efectivă este panica: “Si am trăit asta de-a lungul timpului. 2008 ne-a ajutat să ne învățăm singuri cum să ne comportăm în perioada asta, atât ca sistem bancar, cât și ca deponenți. Per total, cred că lucrurile o să se așeze un pic. Sistemul bancar este mult mai pregătit pentru perioada care urmează. Din punct de vedere al neperformantelor, surprinzător, și nouă ni s-a îmbunătățit rata de neperformante pentru că în perioada asta clienții sunt foarte prevăzători.”

El a explicat si cum arată relația cu banca la distanță: “In momentul de față, noi avem soluția în care un client nou poate deschide un depozit în 10 minute, își face onboarding online și mai trebuie doar să transfere banii pe codul IBAN comunicat. (…)

Viitorul nu pot să-l estimez foarte exact, noi practic educăm clienții existenți să se ducă din zona de offline în zona de online și reușim lucrul acesta.

Pe de altă parte, oricât de tare se vor dezvolta zona de digital și soluțiile de call center cu inteligență artificială, cred că interacțiunea umană tot va rămâne. Până la urmă, trebuie să ai și unde să te plângi fizic, trebuie să te duci să și socializezi pentru că suntem animale sociale și un segment important din piață va rămâne cu aceste dorințe. In prezent, suntem mult în urma Europei, chiar dacă evoluția din 2008 a fost extrem de accelerată. Mai avem mult de muncă. Noi am fost primii în sistem care am avut finanțare online cu 100% onboarding, adică clientul să poată să ia un credit fără să vină la banca. Dar, incă suntem departe față de așteptările pe care ni le-am propus.”

BVB | Știri BVB

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (06/02/2023)

Finalizare achizitie companie de proiect fotovoltaic - Vulturu

OMV PETROM S.A. (SNP) (06/02/2023)

Raport tranzactii cu parti afiliate 14 dec 2022 - 5 feb 2023

PROMATERIS S.A. (PPL) (06/02/2023)

Raport auditor - art. 108 Legea 24/2017 (R) S2 2022

TRANSILVANIA INVESTMENTS ALLIANCE S.A. (TRANSI) (06/02/2023)

Notificare - rascumparare actiuni proprii 30.01.2023-03.02.2023