Update articol:
De la Corporație la Antreprenoriat

Oana Totora, MyOrganic.ro: Investiție de 45.000 EUR într-un magazin de produse bio de îngrijire, frumuseţe şi curăţenie

Oana Totota, co-fondator MyOrganic.ro Oana Totota, co-fondator MyOrganic.ro

Interviu cu doamna Oana Totota, co-fondator MyOrganic.ro

Cum ați decis să începeți această afacere? Câți bani ați investit inițial în afacere?

Oana Totora: Proiectul MyOrganic.ro a pornit de la propriul interes pentru produsele bio de îngrijire, frumuseţe şi curăţenie, care nu conţin adaosuri de sinteză şi provin din plante crescute fără pesticide, fertilizatori, ori din organisme modificate genetic. Declicul în acest sens s-a produs când în familia noastră a venit fiica noastră Sara și printre primele achiziții făcute au fost produsele organice de îngrijire pentru bebeluși și detergenții eco. În acea perioadă am stabilit că dorim să-i transmitem fiicei noastre principiile unui stil de viață sănătos, începând de la alimentație, sport și până la o minte hrănită cu informații de calitate. Din toată acestă ecuație nu puteau lipsi produsele cosmetice și de îngrijire. Am început să citim cu atenție ingredientele și compoziția chimică ale produselor pe care le foloseam și am ales din ce în ce mai atenți produsele de îngrijire cosmetice.

Investiția inițială a fost de 25.000 EUR, alocați către construcția platformei, realizarea de stocuri de produse, SEO, promovare și cheltuieli administrative.

Cum a fost trecerea de la Corporație la Antreprenoriat?

Oana Totora: Experiența din corporație ajută enorm un antreprenor la început de drum. Înainte de a-ți construi propriul sistem, este de recomandat să vezi cum funcționează alte businessuri, să vezi construcția acestora, cum își gestionează resursele, procesele decizionale și întreg know-how pe care îl are o corporație. Altfel plasa de siguranță pe care o ai într-un mediu precum corporația dispare în antreprenoriat care cere o apetență mai mare pentru risc și imprevizibil.

De unde procurați produsele? Ce înseamnă un produs organic, comparativ cu alte produse din piață de cosmetice?

Oana Totora: Produsele din portofoliu sunt în proporție de 90% branduri importate, însă am completat gama și cu branduri românești cunoscute pe piață și ne-am dori să avem produse autohtone cât mai multe în portofoliu. Cosmeticele organice sunt produse 100% naturale, iar ingredientele din compoziția lor au fost cultivate organic (fără îngrășăminte, pesticide, fertilizatori, etc.) și sunt extrase prin metode naturale. Sunt produse prietenoase cu mediul înconjurător și benefice pentru organism. În compoziția lor sunt folosite produse de sinteză dintr-o lista pozitivă agreată și considerate a fi nedăunatoare pentru noi.

Cum puteți defini clientul MyOrganic?

Oana Totora: Clienții noștri sunt persoane cu un grad de cultură și educație superioară, între 25-45 de ani, preponderent din mediul urban, cu venituri peste medie, preocupați de sănătate fizică și mentală, conștienți de responsabilitatea față de mediul înconjurător și de lumea în care trăiesc. Constatăm cu bucurie că numărul persoanelor care aleg să se informeze, să pună preț pe sănătatea lor, dar mai ales a familiei, este în continuă creștere.

Cum sunt prețurile comparativ cu ale altor competitori?

Oana Totora: Prețurile sunt accesibile, avem o gamă largă de produse din toate categoriile și cu siguranță consumatorii au de unde alege produse de calitate la prețul pe care sunt dispuși să-l ofere. Le păstrăm la nivel competitiv în comparație cu cele ale concurenţilor. De altfel, fie că vorbim de produse organice de îngrijire casă sau corporală sau de cele alimentare, constatăm că au apărut din ce în ce mai multe alternative și această competiție se răsfrânge pozitiv asupra clientului atât din punct de vedere calitativ, dar și în ceea ce privește prețurile acestora.

Vindeți doar în România sau și în străinătate?

Oana Totora: Magazinul online myorganic.ro acționează doar pe piață din România și a fost gândit pentru a răspunde nevoilor și cerințelor consumatorilor români care își doreau acces la branduri de cosmetice organice. În România piața producătorilor de cosmetice organice nu este încă matură, drept urmare marea parte a produselor sunt importate, acestea branduri fiind deja cunoscute și utilizate în afara țării.

Câți bani ați investit până acum în această afacere?

Oana Totora: Investiția până în acest moment este de 45.000 EUR, în mare parte canalizată către acțiuni de marketing.

Care sunt problemele pe care le-ați întâmpinat în derularea afacerii?

Oana Totora: Ne-am lovit de probleme uzuale de altfel în e-commerce, respectiv situații de out-of-stock la furnizori, întârzieri în transport sau colete care ajung deteriorate. Însă în genul acesta de afacere aspectele logistice sunt cele care mănâncă mult timp și energie. Optimizarea canalelor de marketing este însă o zona cheie.

Care sunt planurile de viitor?

Oana Totora: Creșterea cifrei de afaceri, achiziția de noi clienți, îmbunătățirea ratei de conversie și fidelizarea clienților sunt obiective de la sine înțelese ale unui magazine online. Dincolo de acestea ne dorim un brand de cosmetice organice propriu care să îmbogățească gama de produse oferită clienților.