Update articol:

Olanda şi Franţa vor avea o strategie comună referitoare la Air France-KLM, pentru a atenua tensiunile

Guvernele din Olanda şi Franţa vor emite recomandări comune de strategie pentru Air France-KLM, au anunţat vineri miniştrii de Finanţe din cele două ţări, în încercarea de a rezolva divergenţele provocate de decizia surprinzătoare a statului olandez de a prelua o participaţie de 14% la operatorul aerian, transmit AFP şi Reuters, potrivit Agerpres.

Până acum, Guvernul francez era cel mai mare acţionar al Air France-KLM, cu o participaţie de 14,3%, urmat de companiile aeriene Delta Airlines şi China Eastern Airlines.

Oficiali din cele două ţări vor forma un grup comun de lucru la Air France-KLM care va face propuneri până la sfârşitul lunii iunie, a anunţat ministrul francez de Finanţe, Bruno Le Maire, după întâlnirea cu omologul său olandez Wopke Hoekstra, de la Paris, menită să atenueze tensiunile.

După ce Guvernul olandez a anunţat achiziţionarea unei participaţii în operatorul aerian, acţiunileAir France-KLM au scăzut joi cu aproape 15%, iar vineri au mai recuperat din pierderi, înregistrând la prânz un avans de 4,3% la Bursa de la Paris.

„Sunt conştient că achiziţia participaţiei nu este foarte ortodoxă, dar avem intenţii bune. Vrem să construim o companie mai bună şi vrem să ne asigurăm că interesele ambelor ţări sunt luate în considerare”, a afirmat ministrul olandez de Finanţe, Wopke Hoekstra.

Investiţia vine după ce Guvernul olandez şi Board-ul Air France-KLM, dominat de francezi, au avut îndelungi discuţii referitoare la reducerea influenţei olandeze.

Anul trecut, Air France a înregistrat câştiguri operaţionale de 266 de milioane de euro, faţă de 1,07 miliarde de euro la subsidiara KLM.

Acţiunile Air France KLM au înregistrat anul trecut o scădere de aproape 40%, în principal ca urmare a valului de greve declanşat de sindicatele care vor să obţină majorări salariale şi condiţii mai bune de muncă.