Update articol:
PROIECT EDITORIAL SUSȚINUT DE HUAWEI

Opinie Politichome, UK: Rețeaua de servicii de urgență nu poate accepta mai multe întârzieri din cauza interdicției asupra Huawei

Politichome interdictie Huawei

Planurile de implementare a noii rețele de servicii de urgență (ESN) au fost deja amânate până în 2024 sau 2025. Cine știe cât de mare va fi costul suplimentar si de cat timp vom avea nevoie ca un sistem de comunicații de încredere sa fie implementat, potrivit Politichome, UK.

Articolul mai precizează următoarele: ”Ne bazăm pe serviciile noastre de urgență și avem nevoie ca ele să poată vorbi între ele și între camerele lor de control. Acest lucru se aplica fie ca este in cazul unei ambulanțe sau a unui paramedic fiind trimis catre cineva.

Echipajul are nevoie de cât mai multe informații furnizate cu privire la apelul 999 posibil și orice alte informații importante cunoscute despre persoana în cauză, în special în cazul în care au nevoie de tratament special înainte de a ajunge la un spital. Același lucru este valabil și pentru situațiile de urgență legate de incendii sau incidentele care necesită ca poliția să fie chemată.

Comunicările eficiente și fiabile sunt esențiale pentru serviciile noastre de urgență. Nu mai este vorba doar despre comunicațiile vocale, datele sunt acum mai importante ca niciodata.

În prezent, aceste legături radio sunt furnizate de un sistem numit Airwave într-o rețea TETRA dedicată. Cu toate acestea, sistemul existent se apropie de sfârșitul vieții sale și Guvernul a luat decizia de a trece la un sistem bazat pe rețeaua de telefonie mobilă.

Oricine nu a reușit să obțină un semnal decent în zone îndepărtate, sau chiar în orașele aglomerate, ar putea pune la îndoială înțelepciunea din spatele deciziei ca serviciile noastre de poliție, pompieri și ambulanță să folosească același sistem, dar totuși asta au decis alesii în 2014.

Aparent, noile aranjamente vor fi unice in lume.

În 2015, contractul a fost atribuit EE, ca urmare a retragerii tuturor celorlalți ofertanți, ceea ce niciodata nu este un semn bun. Trecerea la noua rețea de servicii de urgență (ESN) a fost destinată să înceapă în 2017 și să fie finalizată până în 2019.

Cei familiarizati cu abordarea Guvernului britanic în materie de achiziții publice nu vor fi surprinși să afle că lucrurile nu au mers în întregime conform planurilor. În ianuarie 2017, ni s-a spus că ESN ar putea să nu fie gata până la momentul în care rețeaua Airwave ar fi trebuit să fie oprită la sfârșitul anului 2019.

În septembrie 2018, miniștrii au anunțat prelungirea contractul Airwave până în decembrie 2022. Nu este surprinzător, Airwave, deținut acum de Motorola Solutions, care este unul dintre principalii furnizori de telefoane folosite de personalul serviciilor de urgență, a cerut un preț ridicat pentru inchiderea retelei – £ 1.7 milioane pe zi sau mai mult de £ 600 milioane pe an.

La începutul acestei veri, s-a anunțat că echipamentele Huawei, deja folosite de EE, au trebuit să fie eliminate din rețelele de telefonie mobilă din Marea Britanie. Aceste evenimente sunt fondate pe motive de securitate (și eu personal sunt destul de sceptic despre acest lucru), aceasta va duce în mod inevitabil la întreruperi pentru rețeaua de telefonie mobilă și întârzieri în implementarea retelei 5G.

Astăzi, întreb Home Office-ul, ce impact va avea decizia Huawei asupra programului ESN. Acest lucru va însemna întârzieri suplimentare?

Luna aceasta ar fi trebuit să se folosească noul serviciu pentru 300.000 de utilizatori finali din poliție și din alte servicii de urgență. În schimb, în urmă cu două săptămâni, noul secretar permanent al Home Office-ului a fost nevoit să spună Comisiei de Conturi Publice amanarea datei ultimei treceri până în 2024, sau poate chiar la sfârșitul anului 2025. Ceea ce urma să dureze patru ani va dura acum zece.

Anul trecut, programul total ESN a fost cotat la 3,1 miliarde de lire sterline peste buget, costul total a crescut la 9,3 miliarde de lire sterline.

Cine știe care anume va fi costul final înainte de a avea un sistem de comunicații pe care serviciile noastre de urgență se pot baza și în care noi, publicul, putem avea încredere.”

BVBStiri BVB

COMPA S. A. (CMP) (29/10/2020)

Modificare Convocare AGAE 12/13.11.2020 - versiunea engleza

COMPA S. A. (CMP) (29/10/2020)

Modificare Convocare AGAE 12/13.11.2020

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (28/10/2020)

Comunicat - Indicatori operationali-cheie T3 2020