Update articol:
EXCLUSIVITATE

Paul Anghel, bilanț ianuarie-noiembrie 2019: ANPC a înregistrat circa 234 reclamații pe zi și a aplicat amenzi de circa 25 milioane de euro

ANPC va întreprinde măsuri de control şi supraveghere a pieţei în toată perioada Sărbătorilor de iarnă.

* ANPC trebuie să informeze permanent publicul asupra activităţii sale, atât în stadiul de evaluare a politicilor publice, cât şi în momentul adoptării şi implementării deciziilor

* Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor va organiza, ca și în anii trecuți, Comandamentul de iarnă în stațiunile montane frecventate de turiști

* Interviu cu Paul Anghel, director general al ANPC

Reporter: Câte reclamații au fost înregistrate la ANPC în acest an? Câte din acestea s-au rezolvat?

Paul Anghel: În perioada ianuarie – noiembrie 2019 au fost înregistrate 78.315 reclamații, din care 2417 sunt în curs de cercetare.

Reporter: La un calcul simplu, vorbim de circa 234 reclamații pe zi, un număr destul de mare, care arată că cetățenii conștientizează importanța ANPC. Care este topul domeniilor reclamațiilor cetățenilor?

Paul Anghel:

  1. Prestări servicii – 38.135 reclamații;
  2. Bunuri nealimentare – 28.712 reclamații;
  3. Bunuri alimentare – 6921 reclamații;
  4. Servicii financiare – 4547 reclamații.


Reporter: Câte controale a făcut ANPC în acest an?

Paul Anghel: În perioada ianuarie – noiembrie 2019 au fost efectuate un număr de 86.625 de acțiuni de control.

Reporter: Care a fost valoarea amenzilor?

Paul Anghel: În perioada ianuarie – noiembrie 2019 valoarea amenzilor aplicate a fost de 112.360.590 lei.

Reporter: Credeți că în acest an a crescut  încrederea cetățenilor în instituția ANPC?

Paul Anghel: Consumatorii români trebuie respectați. În calitatea mea de Director General în cadrul ANPC, consider că am câștigat încrederea acestora. Treptat, am reușit să consolidez o anumită imagine bună a ANPC-ului, alături de colegii mei. Nu vrem să fim sperietori, dar vrem ca, în momentul în care un consumator este prejudiciat, fie că îi este afectată sănătatea, sau poate chiar viața, fie că este afectat economic, să-i fie rezolvată problema cu celeritate, consumatorul să fie mulțumit, iar drepturile să-i fie respectate.

Lucrez în cadrul ANPC de peste 10 ani și în tot acest timp Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi-a format o imagine a sa în conştiinţa publică, în primul rând printr-o permanentă comunicare cu consumatorii, dar şi cu celelalte instituţii guvernamentale sau nonguvernamentale abilitate, fie cu supravegherea modului de respectare a legislaţiei privind protecţia consumatorilor, fie cu acordarea asistenţei de specialitate organismelor consumatorilor sau chiar, în mod direct, consumatorilor.

Imaginea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor reprezintă modul în care publicul o percepe pe baza a ceea ce face şi ceea ce spune despre activitatea pe care o desfăşoară. Pentru a-şi face cunoscută activitatea, ANPC trebuie să-şi stabilească principiile de acțiune. În acest sens un rol semnificativ îl are principiul comunicării şi transparenţei, conform căruia ANPC trebuie să informeze permanent publicul asupra activităţii sale, atât în stadiul de evaluare a politicilor publice, cât şi în momentul adoptării şi implementării deciziilor, furnizând în orice moment informaţii complete, obiective şi consistente de natură financiară ori în legătură cu misiunea şi planificarea sa strategică. Pentru că activitatea de comunicare publică pe care o desfăşoară să fie bine înţeleasă, reprezentanții ANPC trebuie să utilizeze un limbaj accesibil publicului.

Reporter: Intenționați să faceți controale în perioada Sărbătorilor de iarnă?

Paul Anghel: ANPC, conform competenţelor sale, va întreprinde măsuri de control şi supraveghere a pieţei în toată perioada Sărbătorilor de iarnă. Ţinând cont de apropierea acestora (atunci când consumatorii fac mai multe cumpărături decât în celelalte perioade obişnuite ale anului), ANPC va intensifica acţiunile sale mai ales pentru domeniile de interes în această perioadă. Mă refer aici atât la comerţul convenţional, cât şi la cel online. Există clar domenii de interes, cum este cel alimentar. Totodată, achiziţiile cresc în această perioadă şi pentru produsele nealimentare (achiziţii de produse electronice, IT&C, electrocasnice), atât în comerţul convenţional, cât şi în cel online. O altă temă importantă în viziunea noastră este verificarea prestării de servicii din domeniul alimentar şi de petrecere a timpului liber, dar şi a serviciilor de curierat. Consumatorii sunt din ce în ce mai amatori de vacanţe, atât în ţară cât şi în străinătate. De la verificarea informaţiilor cuprinse în ofertele turistice, până la mijloacele de transport folosite, de la diverse excursii opţionale pentru care trebuie să existe informaţii clare cu privire la durată, cost etc. În această perioadă premergătoare Sărbătorilor de iarnă, românii trimit şi primesc diverse colete, inclusiv cu diverse preparate tradiţionale. Este important ca acestea să ajungă la destinatari în deplină siguranţă şi la timp.

De asemenea, în scopul prevenirii și combaterii nerespectării drepturilor consumatorilor pe perioada Sărbatorilor de iarnă, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor va organiza, ca și în anii trecuți, Comandamentul de iarnă în stațiunile montane frecventate de turiști.

 

 

 

BVBStiri BVB

SIF OLTENIA S.A. (SIF5) (27/11/2020)

Comunicat referitor la comentarii media

SIF BANAT CRISANA S.A. (SIF1) (27/11/2020)

Autorizatie ASF - Modificare act constitutiv

ELECTROARGES SA (ELGS) (27/11/2020)

Prelungire mandat reprezentant permanent Benjamins United SRL