Update articol:
COMUNICAT

Peprimapagina.ro: Pandemia crește cifrele în piața de marketing digital din România. Cotată în 2021 la aproximativ 125 de milioane de euro, această piață va atinge în 2022 cel puțin 130-140 de milioane de euro

Anca_Dobrescu_managing_partner_peprimapgina.ro Anca Alexandra Dobrescu, managing partner al agenției de marketing online Peprimapagina.ro

În contextul în care oamenii stau în medie 4,8 ore pe zi doar pe telefoanele mobile, iar 7 din 10 minute le petrec pe o aplicație de social media, de jocuri online și platforme de video streaming, nu este o surpriză că piața de digital din lume, și implicit din România, este într-o creștere permanentă. Astfel, doar în țara noastră, anul trecut, valoarea acesteia a fost de aproximativ 125 de milioane de euro, iar estimările pentru 2022 sunt foarte optimiste, scenariul fiind că va atinge cel puțin 130-140 de milioane de euro. Această tendință este determinată de faptul că bugetele de marketing online sunt din ce în ce mai mari, iar această explozie a fost alimentată puternic de pandemie, potrivit unui comunicat al agenției de marketing online Peprimapagina.ro.

În 2022 se crează 3 site-uri noi la fiecare secundă, adică 175 de site-uri pe minut. Sunt peste 1,18 miliarde de site-uri web la nivel mondial, dar doar 17% dintre acestea sunt active. TikTok a fost cea mai descărcată aplicație în 2021, iar utilizatorii săi petrec cu 90% mai mult timp în ea, comparativ cu 2020, iar YouTube este cea mai populară aplicație de streaming video din întreaga lume.  Toate aceste tendințe nu existau sau nu erau atât de exacerbate înainte de pandemie. Mediul online este din ce în ce mai aglomerat. Există multe oportunități, dar și multe probleme de securitate a datelor, de limitare a urmărire a consumatorilor online și de o problemă generalizată de încredere. Cei care reușesc să câștige încrederea clienților lor și care au o comunicare directă cu aceștia, vor fi cei mai mari câștigători”, consideră Anca Alexandra Dobrescu, managing partner al agenției de marketing online Peprimapagina.ro.

Anul 2021 a fost anul în care business-urile au realizat că trebuie să ia măsuri și să acționeze, ca să nu dispară din piață. În primele 10 luni ale anului trecut au fost radiate peste 50 000 de firme, cu 30% mai multe față de aceeași perioadă a anului 2020. Acest lucru este un semnal puternic, care împinge spre performanță companiile rămase în piață. Din punct de vedere al marketingului online, a fost un an prosper, deoarece nu mai poți exista ca business fără să investești constant în online.

O tendință pozitivă, care a apărut în 2021 și va continua și în 2022, este că piața devine din ce în ce mai educată, că antreprenorii sunt mult mai dispuși să asculte sfaturile specialiștilor și renunță mai rapid la anumite preconcepții, care fie le limitează audiența, fie le consumă bugetul de marketing fără vreun rezultat. În 2021, în plină pandemie, oamenii de afaceri din toată lumea, dar și din România și-au dat seama că nu se mai pot baza pe o singură platformă de social media, că nu este eficient să-ți investești tot bugetul în Google Ads, ci că este nevoie de un mix de servicii de marketing, de marketing de tip omnichannel, cu acțiuni care să se susțină și să-și multiplice reciproc efectul“, declară Anca Alexandra Dobrescu.

Paradoxal, deși timpul petrecut în online a crescut, pentru multe afaceri este din ce în ce mai greu să ajungă la publicul potrivit. Anul 2022 va fi exact despre abilitățile specialiștilor de marketing digital de a reuși să aducă rezultate pentru clienții lor, indiferent de cât de mare este competiția.

Pentru a fi pregătiți, antreprenorii români, indiferent de domeniul de activitate în care activează, trebuie să fie prezenți în online. În primul rând, trebuie să înceapă prin a avea un site web. Ulterior, pentru a se impune în piață, este nevoie neapărat și de optimizare SEO pentru acesta. Din păcate, optimizarea pentru motoarele de căutare, singura investiție care-ți asigură vizibilitate pe termen lung și care nu dispare în momentul în care nu mai investești bani, este ignorată de multe startup-uri. Acestea își irosesc bugetul de marketing exclusiv pe promovare plătită în social media, unde nu există o intenție clară de cumpărare așa cum se întâmplă în Google. Bineînțeles că nu este recomandat să ignore  comunicarea pe platformele de social media, unde publicul țintă petrece timp și e și dispus să cumpere, dar mai întâi ar trebui să testeze mesajele organic(fără plată) sau cu bugete foarte mici, ca să vadă exact ce funcționează. Sunt unele afaceri care nu nevoie de o prezență pe TikTok sau Instagram, de exemplu, pentru că audiența lor este pe YouTube sau Reddit”, susține Anca Dobrescu.

În ceea ce privește greșelile care se fac în mediul online de către antreprenori, Anca  Alexandra Dobrescu consideră că acestea țin de copierea tendințelor din piață și lipsa de personalizare a mesajelor. În general, orice mișcare a liderului de piață din orice domeniu este urmărită îndeaproape de toată concurența, care încearcă crearea unor mesaje similare, fără nicio strategie clară, care să rezoneze cu ceea ce-și doresc și cu ceea ce așteaptă clienții.

Personalizarea mesajelor transmise este importantă la fiecare pas deoarece o comunicare copiată, anostă, generală nu zice de fapt, nimic. O persoană vede pe zi în jur de 4 000 până la 10000 de mesaje publicitare online și offline, conform unui studiu publicat de Forbes în 2020. Așadar, o companie care vinde pantofi, de exemplu, nu concurează doar cu alte afaceri din industria modei, ci și cu orice altă companie care investește în marketing, indiferent de domeniu”, declară Anca Dobrescu.

***

Încă din 2016, agenția PePrimaPagina.ro oferă un mix de servicii de marketing digital: strategii de marketing online, SEO pentru site-uri de prezentare și magazine online, optimizarea conversiilor, marketing de conținut, promovare online plătită, adică servicii PPC (pay-per-click), cât și servicii de social media.

BVB | Știri BVB

ALTUR S.A. (ALT) (27/05/2022)

Raport anual 2021 - Format ESEF

CARBOCHIM S.A. (CBC) (27/05/2022)

Raport anual 2021-completare raport de audit cu opinie ESEF

COS TARGOVISTE S.A. (COS) (27/05/2022)

Raport anual 2021 - completare raport audit referitoare la ESEF

TTS (TRANSPORT TRADE SERVICES) (TTS) (27/05/2022)

Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014