Update articol:

Platforma pentru startup-uri Startarium demarează un proiect dedicat finanțării prin crowdfunding

Platforma pentru startup-uri Startarium demarează Startarium Crowdfunding Makeathon, un proiect dedicat finanțării prin crowdfunding. Antreprenorii la început de drum care au o idee, dar le lipsește validarea sau finanțarea, primesc astfel acces, prin Startarium Crowdfunding Makeathon, la toate resursele de care au nevoie pentru a-și lansa produsul sau serviciul prin crowdfunding, potrivit unui comunicat  

În proiectul Startarium Crowdfunding Makeathon se pot înscrie atât cei care nu sunt încă antreprenori, dar sunt hotărâți să facă primii pași în lumea antreprenoriatului și au deja ideea clară pe care vor să o lanseze, cât și cei care sunt deja antreprenori și vor să obțină validarea pieței pentru un nou produs sau serviciu.

După lansarea campaniilor de crowdfunding, Startarium va investi 20.000 de euro pentru promovarea acestora, așa încât să aibă toate șansele să-și atingă obiectivele de testare și finanțare.

Antreprenorii care vor să participe la Startarium Crowdfunding Makeathon se pot înscrie în proiect între 19 august și 25 septembrie, pe site-ul Startarium. Proiectele care respectă criteriile de eligibilitate și termenii generali de crowdfunding vor începe între 1 și 18 octombrie lucrul ghidat în pregătirea campaniei proprii. Mai exact, în această perioadă, antreprenorii vor lucra la ideea lor de afaceri și vor schița campania de finanțare, având acces la sesiuni de mentorat pentru clarificarea aspectelor de business și construirea modelului comercial, la ghiduri și exemple concrete, dar și la webinarii accesibile de oriunde despre cum să pregătească o campanie de crowdfunding. Ca urmare, la finalul acestei perioade, antreprenorii înscriși în program vor avea o formă clară, logică și detaliată a afacerii, respectiv prototipul pentru produsul sau serviciul ce va fi livrat, modelul de business și strategia de monetizare, segmentele de clienți, dar și un draft al campaniei de crowdfunding, inclusiv structura de recompense, descrierea campaniei, schița de scenariu pentru prezentarea video. 

Mai departe, pe 21 octombrie vor fi anunțate cele 10 inițiative antreprenoriale care își vor finaliza campania de crowdfunding în cadrul Startarium Crowdfunding Makeathon. Până la finalul lunii octombrie, cei zece antreprenori din spatele acestor idei vor fi ajutați de specialiști să facă ultimii pași pentru lansarea campaniei de crowdfunding. 

Etapa finală pentru lansarea campaniilor de crowdfunding va avea loc în zilele de 2 și 3 noiembrie, la București. Acesta va fi un weekend de muncă intensă, în care cei zece antreprenori vor beneficia de sesiuni de workshop și consultanță pe zonele de comunicare și digital marketing, dar și de o sesiune de coaching de mindset antreprenorial și echilibru. De asemenea, se va lucra aplicat pe copywriting, graphic design, filmare și editare video pentru campaniile de crowdfunding, iar echipa de specialiști îi va ajuta pe cei zece antreprenori să finalizeze toate elementele necesare pentru lansare. 

Campaniile propriu-zise de crowdfunding se vor desfășura în perioada 3 noiembrie – 15 decembrie și vor fi prezentate oficial în cadrul Startarium PitchDay, cea mai mare competiție pentru startup-uri și unul dintre cele mai mari evenimente pentru antreprenori, cu peste 1.000 de participanți prezenți și zeci de mii de urmăritori: antreprenori, investitori și susținători ai proiectelor antreprenoriale. După lansarea campaniilor de crowdfunding, cele 10 idei de business lansate prin Startarium Crowdfunding Makeathon vor beneficia de o promovare amplă la nivel național, susținută de Startarium.

Startarium este o inițiativă Impact Hub și ING.  De la lansare, Startarium a adunat o comunitate de peste 32.000 de membri și 50 de mentori cu care antreprenorii pot lucra gratuit, a publicat peste 350 de materiale și a deschis accesul la finanțări ce depășesc 470.000 de euro.