Contractul pentru 40 de tramvaie cu VFU Electroputere Paşcani a fost anulat de STB pentru că nu existau bani, potrivit unui răspuns al Primăriei Capitalei la solicitarea noastră.
Oficialii PMB ne-au transmis: “În legătură cu licitaţia organizată de STB SA pentru 40 tramvaie cu VFU Electroputere Paşcani (contract cu o valoare de 305.288.920,00 lei fără TVA), acest contract a fost anulat de STB la sfârşitul lunii decembrie pentru că nu existau bani în bugetul de investitii nici al STB şi nici al Primăriei Capitalei. Această sumă nu exista pentru că în ianuarie 2020 Curtea de Conturi a menţionat că nu se poate ca o societate comercială care nu mai e în regie, ci este o societate comercială, să facă licitaţii pe bani care nu sunt ai ei.
Mai mult decât atât, acest contract nu era oportun pentru că erau tramvaie de 18 metri, nu de 36 şi necesarul pe toate liniile din Bucureşti este de tramvaie lungi. În plus, preţul lor, 7,6 milioane de lei pentru un tramvai de 18 metri, era aproape cât costul unui tramvai dublu făcut de Astra Arad în cadrul contractului pe care Primăria Capitalei îl are, de 8,4 milioane”.
Referitor la contractul pentru cele 100 de tramvaie noi din contractul cu Astra Arad, Primăria ne-a spus că primarul Capitalei, Nicuşor Dan a explicat în cadrul unei conferinţe de presă că în perioada următoare va fi semnat contractul cu Astra Arad, prin care vor fi livrate 100 de noi tramvaie, un contract pe fonduri europene în valoare de 840 milioane lei (aproximativ 200 milioane euro).
Conform PMB, motivul pentru care nu a fost semnat acest contract este faptul că sunt necesare discuţii tehnice pentru ca acest contract să poată fi onorat de ASTRA Arad (preţurile au crescut de la momentul ofertei).
PMB spune că asocierea ASTRA VAGOANE CĂLĂTORI SA (lider) – CRRC QINGDAO SIFANG CO., LTD. (asociat) a prelungit atât valabilitatea ofertei, cât şi garanţia de participare constituită.