Update articol:

Politica zero-Covid a Chinei este atât de strictă, încât a închis un întreg terminal de expediere după doar un caz

https://pixabay.com/
  • Oficialii locali au declarat într-un briefing de presă că toate serviciile de intrare și de ieșire de la terminalul Meishan din portul Zhoushan au fost suspendate până la o nouă notificare. Acesta este un terminal cheie pentru deservirea transporturilor către Europa și America de Nord.

  • Nick Marro, şeful comerțului global la Economist Intelligence Unit, a spus că abordarea „zero Covid” a Chinei sugerează că această recentă întrerupere a portului poate să nu fie ultima.

  • Dawn Tiura, CEO al Sourcing Industry Group, a declarat că expeditorii vor transfera probabil costurile consumatorilor, crescând inflația globală înaintea sezonului cheie de sărbători.

 

China a închis un terminal cheie la portul său Ningbo-Zhoushan, al treilea cel mai aglomerat port din lume, după ce un muncitor a fost găsit infectat de Covid – o mișcare care va pune probabil o presiune suplimentară pe rețelele de aprovizionare deja încordate, potrivit CNBC.

Este a doua oară în acest an când țara a suspendat operațiunile la unul dintre porturile sale cheie.

Analiștii spun că abordarea „toleranței zero” a Chinei față de Covid va tensiona lanțurile de aprovizionare deja stresate anul acesta. Unii avertizează că s-ar putea să nu fie ultima închidere a unui port atâta timp cât Beijingul continuă să adopte această poziție.

Dawn Tiura, CEO al Sourcing Industry Group – o asociație pentru industria de aprovizionare, a declarat că poziția Chinei va duce la consecințe „severe” ale lanțului de aprovizionare. „China are o toleranță zero pentru COVID. O singură persoană care are rezultat pozitiv este suficientă pentru a închide portul ”, a declarat ea pentru CNBC.

Ningbo-Zhoushan este al treilea cel mai aglomerat port din lume după volumul containerelor. În 2019, a gestionat 27,49 milioane de unități echivalente de douăzeci de picioare (TEU) de containere, potrivit Consiliului Mondial al Transportului. Volumul containerelor în 2020 a crescut cu aproape 5%, ajungând la 28,72 milioane TEU.

Toate serviciile de intrare și ieșire de la terminalul Meishan din portul Zhoushan au fost suspendate miercuri până la o nouă notificare, potrivit presei de stat chineze. Terminalul este esențial pentru deservirea livrărilor către Europa și America de Nord.

Lanțurile de aprovizionare au fost deja întrerupte major în acest an de crize precum lipsa de containere de transport maritim și incidentul Canalului Suez. În iunie, infecțiile Covid au declanșat întreruperi la centrele de transport maritim din sudul Chinei, inclusiv la porturile cheie Shenzhen și Guangzhou – prima dată când China a suspendat operațiunile în porturi din cauza cazurilor Covid.

Implicațiile poziției „zero Covid” a Chinei

Toleranța zero a Chinei față de abordarea Covid sugerează că această recentă întrerupere a portului ar putea să nu fie ultima, a spus Nick Marro, liderul comerțului global la Economist Intelligence Unit. „Abordarea„ zero Covid ”a Chinei înseamnă că oficialii vor acorda prioritate atenuării pandemiei mai mult decât orice, mai ales având în vedere natura extrem de contagioasă a tulpinii Delta și riscurile pe care le prezintă focarul actual pentru performanțele economice din al treilea trimestru”, a spus el într-o notă miercuri.

“Atâta timp cât autoritățile mențin această poziție – “zero Covid “, riscul de întreruperi bruște cauzate de testare sau blocaje va persista, ceea ce leagă strâns orice speranță de normalitate de factori precum calendarele naționale de vaccinare”, a adăugat el.

China se confruntă cu o reapariție a cazurilor Covid datorită variantei delta extrem de transmisibilă. Cazurile zilnice au depășit luni 140 – cel mai mare număr de infecții zilnice din ianuarie, potrivit Reuters. Autoritățile chineze au ordonat testarea în masă în câteva zone și au impus restricții de circulație pe scară largă în marile orașe, inclusiv la Beijing.

Suspendarea serviciilor la terminalul Meishan are loc pe măsură ce tarifele de expediere a containerelor au continuat să crească în acest an. Tarifele de expediere a containerelor din China și Asia de Est către coasta de vest a Americii de Nord au crescut cu peste 270% în acest an, la peste 15.800 USD per TEU, conform indicelui global Freightos Baltic pentru transportul containerelor. Între timp, costurile către coasta de est au crescut cu peste 220% pentru a atinge peste 17.500 de dolari pe TEU, conform indicelui.

Analiștii avertizează că vor exista și alte întârzieri, iar consumatorii vor trebui probabil să suporte costurile, pe măsură ce se apropie sezonul de sărbători.

Tiura a subliniat că reapariţia Covid din iunie la terminalul cheie din Shenzhen, Yantian a redus 70% din exporturile de acolo, fiind triplat timpul de așteptare pentru procesarea livrărilor de la 3 zile la 8 sau 9 zile.

„Dacă vom experimenta ceva similar aici și timpul pentru a muta navele prin port se dublează sau se triplează, vom vedea un impact substanțial și pe termen lung asupra exporturilor care afectează sezonul de cumpărături de iarnă și sporește inflația”, a spus ea.

„Deficitul de containere încordează deja lanțurile globale de aprovizionare. Având în vedere că Ningbo-Zhoushan este al treilea cel mai mare port de containere din lume, această oprire înrăutățește situația deja proastă ”, a spus Tiura.

Ea a spus că capacitatea containerelor va deveni probabil mai scumpă, iar expeditorii vor transfera probabil costurile consumatorilor, crescând inflația globală înaintea sezonului cheie de sărbători.

Mario Ciabarra, CEO al firmei de analiză a datelor Quantum Metric, a declarat că retailerii  se vor confrunta cu multă incertitudine în sezonul de sărbători.

Marro de la EIU a subliniat, de asemenea, întreruperile care vor fi agravate de cererea cheie înainte de sezonul de sărbători. „Întreruperile comerțului nu numai că pun probleme pentru transportul maritim și pentru consumatori, ci și pentru producătorii care se bazează pe componente crtice importate”, a spus el.

BVB | Știri BVB

FONDUL PROPRIETATEA (FP) (24/06/2022)

Finalizarea ofertei publice de cumparare

TERAPLAST SA (TRP) (24/06/2022)

Desemnare agent de plata pentru dividende 2021

C.N.T.E.E. TRANSELECTRICA (TEL) (24/06/2022)

Acceptare mandate membri provizorii Directorat

PURCARI WINERIES PUBLIC COMPANY LIMITED (WINE) (24/06/2022)

Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014

S.N. NUCLEARELECTRICA S.A. (SNN) (24/06/2022)

Raport conf. art. 108 Legea 24/2017 (R)