Update articol:

Prețurile bateriilor vehiculelor electrice au scăzut cu 89% în zece ani

pixabay.com pixabay.com

Prețul unui acumulator litiu-ion utilizat pentru alimentarea unui vehicul electric a scăzut cu 89% în ultimul deceniu, potrivit zerohedge.com, citat de oilprice.com, care apreciază că ar putea scădea și mai mult în următorii câțiva ani, permițând producătorilor de automobile să fabrice vehicule electrice de piață în serie pentru același cost ca și cele care funcționează pe benzină.

Cu aproximativ un deceniu în urmă, costul unui acumulator litiu-ion era de aproximativ 1.110 dolari pe kilowatt-oră. Această cifră se ridică acum la aproximativ 137 USD pe kilowatt-oră și probabil că va scădea la aproximativ 100 $ pe kilowatt-oră în următorii câțiva ani, a declarat Fast Company, citând un raport de energie curată de la Bloomberg.

„Dacă vă uitați la reducerea remarcabilă a costurilor din ultimul deceniu și la ceea ce se așteaptă în următorii câțiva ani, și asociați acest lucru cu măsurile politice în creștere în Europa și așteptate în SUA și China, atunci aveți această combinație foarte puternică de factori susţine asimilarea vehiculelor electrice, începând de acum”, potrivit specialiştilor.

Conform acestora, unele baterii chinezești costă deja aproximativ 100 de dolari pe kilowatt-oră – pragul care le va permite producătorilor de automobile să producă vehicule electrice mass market, în timp ce obțin profit.

“În patru ani, marii producători de automobile ar trebui să poată produce și vinde vehicule electrice mass market la același preț și cu aceeași marjă ca echivalentele motoarelor cu ardere internă”, a spus un oficial pentru Bloomberg.

Banca de investiții elvețiană a UBS a publicat o notă la începutul acestui an în care se spune că Volkswagen ar putea fi primul producător de automobile la nivel mondial care va face bani din vânzarea vehiculelor electrice, cu profituri care se concretizează încă din 2022.

Chiar dacă Tesla este cel mai dorit vehicul electric în acest moment, acesta ar putea fi presat de concurența puternică germană.

“Consumatorii ar prefera totuși un Audi electric, BMW sau Mercedes în locul unui Tesla. Problema cheie este că aceste mărci încă nu au produse competitive, care s-ar putea schimba în 2021”, a spus UBS.

 

BVBStiri BVB

SIF OLTENIA S.A. (SIF5) (20/01/2021)

Convocare AGAO pentru data de 24.02.2021-varianta in limba engleza

UZTEL S.A. (UZT) (20/01/2021)

Calendar financiar 2021

SIF OLTENIA S.A. (SIF5) (20/01/2021)

Convocare AGAO pentru data de 24.02.2021

VES SA (VESY) (20/01/2021)

Majorare capital social - Certificat de Inregistrare - ASF