Energie

Prețurile bateriilor vehiculelor electrice au scăzut cu 89% în zece ani

Prețul unui acumulator litiu-ion utilizat pentru alimentarea unui vehicul electric a scăzut cu 89% în ultimul deceniu, potrivit zerohedge.com, citat de oilprice.com, care apreciază că ar putea scădea și mai mult în următorii câțiva ani, permițând producătorilor de automobile să fabrice vehicule electrice de piață în serie pentru același cost ca și cele care funcționează pe benzină.

Cu aproximativ un deceniu în urmă, costul unui acumulator litiu-ion era de aproximativ 1.110 dolari pe kilowatt-oră. Această cifră se ridică acum la aproximativ 137 USD pe kilowatt-oră și probabil că va scădea la aproximativ 100 $ pe kilowatt-oră în următorii câțiva ani, a declarat Fast Company, citând un raport de energie curată de la Bloomberg.

„Dacă vă uitați la reducerea remarcabilă a costurilor din ultimul deceniu și la ceea ce se așteaptă în următorii câțiva ani, și asociați acest lucru cu măsurile politice în creștere în Europa și așteptate în SUA și China, atunci aveți această combinație foarte puternică de factori susţine asimilarea vehiculelor electrice, începând de acum”, potrivit specialiştilor.

Conform acestora, unele baterii chinezești costă deja aproximativ 100 de dolari pe kilowatt-oră – pragul care le va permite producătorilor de automobile să producă vehicule electrice mass market, în timp ce obțin profit.

“În patru ani, marii producători de automobile ar trebui să poată produce și vinde vehicule electrice mass market la același preț și cu aceeași marjă ca echivalentele motoarelor cu ardere internă”, a spus un oficial pentru Bloomberg.

Banca de investiții elvețiană a UBS a publicat o notă la începutul acestui an în care se spune că Volkswagen ar putea fi primul producător de automobile la nivel mondial care va face bani din vânzarea vehiculelor electrice, cu profituri care se concretizează încă din 2022.

Chiar dacă Tesla este cel mai dorit vehicul electric în acest moment, acesta ar putea fi presat de concurența puternică germană.

“Consumatorii ar prefera totuși un Audi electric, BMW sau Mercedes în locul unui Tesla. Problema cheie este că aceste mărci încă nu au produse competitive, care s-ar putea schimba în 2021”, a spus UBS.

 

Articole recente

Gaza: Marea Britanie va recunoaşte statul Palestina în septembrie dacă Israelul nu va lua măsuri ‘substanţiale’, declară Starmer

Prim-ministrul britanic Keir Starmer a declarat marţi că Marea Britanie va recunoaşte statul Palestina în…

2 ore ago

Dacă Rusia nu va înceta în zece zile războiul în Ucraina, vom impune sancţiuni, spune Trump

Preşedintele american Donald Trump a prevenit marţi că ultimatul dat omologului său rus Vladimir Putin…

3 ore ago

Fico: Marea Britanie a plătit activiști pentru a influența alegerile din Slovacia în 2023; vom solicita explicații

Prim-ministrul slovac Robert Fico (Smer-SD) a declarat marți că Ministerul de Externe britanic (Foreign Office)…

4 ore ago

Bujduveanu: Transferul unei parcele din Piața Revoluției la MAI, retras de pe ordinea de zi a CGMB

Primarul interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a anunțat că retrage proiectul privind transferul unei suprafețe…

4 ore ago

Atac cibernetic declarat împotriva Naval Group: Constructorul de nave de război denunţă o “tentativă de destabilizare”

Constructorul de nave şi submarine francez Naval Group a fost, se pare, vizat de un…

4 ore ago

ANRE declanșează acțiuni de control privind plata compensațiilor către consumatori pentru nerespectarea indicatorilor de performanță

ANRE a dispus inițierea unei acțiuni de control la operatorii de distribuție concesionari, în ceea…

6 ore ago

This website uses cookies.

Read More