Primarul orașului Sinaia, Vlad Oprea, a declarat astăzi, la Digi 24, că s-au identificat o serie de drumuri forestiere și tehnologice paralele cu șoseaua care ar putea să preia o parte din traficul dintre stațiunile de pe Valea Prahovei, unde se formează zilnic cozi care se întind pe kilometri.
„Am identificat împreună cu ministrul Transporturilor, cu cel al fondurilor europene, câteva drumuri forestiere, tehnologice, paralele cu DN, pornesc de la Comarnic, de-a lungul apei, ajung la Sinaia, paralel cu râul Prahova, urmând ca în Sinaia să se folosească patru benzi cu câteva sensuri giratorii. După ce ieşi din Sinaia spre Buşteni, să se lărgească la patru benzi, apoi ocolitoare, intrând în Azuga e un drum forestier care poate fi folosit ca centură ocolitoare. Această alternativă ar ajuta să ocolim din Comarnic până la Predeal”, a explicat edilul.
El a adăugat că aceste variante nu rezolvă traficul pe Valea Parhovei, dar vor îmbunătăţi foarte mult circulaţia, blocajele nefiind doar o problemă de weekend.
Potrivit lui Vlad Oprea, mîine va avea loc o întâlnire cu primarii din Azuga, Buşteni, Predeal, în care să se stabilească o soluţie care să fie propusă Ministerului Transporturilor, în contextul în care sunt fonduri europene pentru realizarea de centuri ocolitoare.
Mnistrul Transporturilor, Lucian Bode, a propus marţi mai multe soluţii pentru reducerea blocajelor de pe Valea Prahovei până la finalizarea autostrăzii Comarnic Braşov. Printre acestea se numără folosirea unui drum forestier în zona Azuga, reabilitarea unui drum județean din zona Câmpina-Valea Doftanei și un drum paralel la Sinaia, care ar trebui reabilitat.