Prime Batteries, reprezentată de președintele Adrian Polec, și-a unit forțele cu liderii industriei la Bruxelles, sub îndrumarea președintelui Comisiei Europene Ursula von der Leyen, pentru a discuta Strategia pentru viitorul industriei auto, cu un accent special pe baterii și materii prime critice.
Prime Batteries a fost participat la eveniment alături de nume grele din industrie, precum ACC, compania producătoare de baterii pentru vehicule electrice a joint venture-ului Stellantis, Mercedes și TotalEnergies, fabrica de baterii electrice Power Co a Volkswagen și fabrica de baterii Verkor a companiei Renault.
Cu această ocazie, Adrian Polec a subliniat importanța promovării unei economii circulare folosind materiale reciclabile europene: „Europa se confruntă cu o penurie de materii prime pentru producția de baterii. Le achiziționăm la nivel global, integrându-le în economia noastră, însă a permite acestor metale să părăsească piața noastră unică este o greșeală. Acestea pot fi reciclate, făcând Europa mai rezistentă la dependența de importuri. Un sistem de producție și reciclare în circuit închis ar păstra valoarea adăugată, ar reduce dependența de furnizorii externi și ar consolida competitivitatea noastră globală”.
Comisia Europeană și-a reiterat sprijinul pentru sectorul bateriilor. În ciuda provocărilor precum falimentul Northvolt, mergem înainte împreună cu alți producători europeni de baterii.
Sesiunea a explorat, de asemenea, modalități de stimulare a cererii de baterii „fabricate în Europa” prin stimulente de reglementare și financiare, beneficiile colaborării în lanțul de aprovizionare și utilizarea strategică a Legii privind materiile prime critice. Reciclarea a fost identificată drept o strategie esențială pentru asigurarea sustenabilității aprovizionării cu materiale pe termen lung.
La eveniment au participat: Ola Källenius, președinte al Consiliului de administrație al Mercedes-Benz Group AG; Christian Levin, președinte și director general al Scania
Kai Muller de la Volkswagen (PowerCo); Yann Vincent de la PSA (ACC); Benoit Lemaignan de la Renault (Verkor); Frank Blome de la Volkswagen, Markus Kamieth de la BASF Battery Materials, Mathias Miedreich de la Umicore, Andrzej Hotlos de la Tokai Cobex, Mark Laderer de la Manz AG, Markus Rauramo de la Fortum Battery Recycling, Michal Janosz de la Elemental Battery Metals, Patrick de Metz de la Recharge, Diego Pavia de la EIT Innoenergy, Christel Bories de la Eramet, Jan Moström de la LKAB, Mikael Staffas de la Boliden, Marcin Chludzinski de la KGHM.