Update articol:

Profit net de 15,6 milioane lei, la nouă luni, pentru Sphera Franchise Group

Sphera Franchise Group („Sphera”), cel mai mare grup din industria de food service din România, a înregistrat un nou trimestru record, cu vânzări consolidate de 347,6 milioane lei în T3 2022, cu 22% mai mari față de T3 2021. Grupul a realizat un profit net de 24,3 milioane RON în T3 2022 (+6% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut), în timp ce EBITDA normalizat a fost de 37 milioane lei (+24% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut), potrivit unui comunicat.

Am avut cel mai bun trimestru din istorie pe toate piețele în ceea ce privește vânzările din restaurante, continuând trendul de creșteri trimestriale consecutive. Profitul net înregistrat în T3 a compensat rezultatele mai scăzute din T1, conducând la o profitabilitate sănătoasă la nouă luni. Performanța în termeni de profit net s-a datorat prezenței mai mari a clienților în restaurante, reflectată într-o creștere a tranzacțiilor, contribuției unităților deschise în precedentele 12 luni, ajustărilor de preț și ponderii mai ridicate a vânzărilor prin canale proprii, care a ajuns la 85%. În T4, vom continua să ne concentrăm pe creșterea vânzărilor prin inovații la nivel de produs și o strategie puternică de marketing”, a declarat Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.

Vânzările generate în T3 2022 în România au contribuit cu 297,3 milioane lei, cele din Italia cu 45,5 milioane lei, în timp ce Republica Moldova a atins maxime istorice cu o cifră de afaceri de 4,8 milioane lei. În ceea ce privește contribuția per brand, veniturile restaurantelor KFC au fost de 299 de milioane lei, ale Pizza Hut de 30,7 milioane lei și ale Taco Bell de 17,9 milioane lei.

Vânzările comparabile au fost, de asemenea, mai mari în T3 2022 față de aceeași perioadă a anului trecut (yoy) pentru toate brandurile Sphera, înregistrând o evoluție pozitivă de 16%. Cea mai mare creștere a vânzarilor comparabile a fost înregistrată de KFC Moldova (+48%), urmată de KFC Italia (+34%), Taco Bell (+18%), KFC România (+13%) și Pizza Hut (+6%).

Ca urmare a ridicării complete a restricțiilor legate de COVID-19 și revenirii la obiceiurile de consum dinainte de pandemie, precum și a vremii bune care a încurajat mesele în oraș și la pachet, vânzările prin canalele de livrare au atins cel mai scăzut nivel de la debutul pandemiei, de 61,1 milioane lei in T3 2022. Vânzările totale prin canalele de livrare în primele nouă luni ale anului 2022 au fost de 209,5 milioane lei, din care 12% folosind capacitatea proprie de livrare a Sphera.

În pofida dimensiunii mai mari a operațiunilor, datorită gestionării eficiente a costurilor, cheltuielile G&A au crescut cu doar 2,5%, ajungând la 13,4 milioane lei în T3 2022.

Creștere de două cifre la nivelul tuturor brandurilor și o profitabilitate solida la 9 luni

Pentru primele nouă luni ale anului 2022, Grupul a înregistrat venituri consolidate de 953,6 milioane lei, o creștere de 31% YoY, un profit din exploatare la nivelul restaurantelor de 64,9 milioane lei, o scădere cu 8% YoY, și EBITDA normalizat de 58,3 milioane lei, o scădere de 4% YoY. Performanța excelentă și rezultatul pozitiv din T3 2022 au compensat pierderile înregistrate de Grup în T1 2022. În consecință, Sphera Franchise Group a încheiat primele nouă luni cu un profit net de 15,6 milioane lei.

Suntem foarte mulțumiți de performanța remarcabilă înregistrată în T3 2022. Evoluția excelentă la nivel de venituri și profitabilitate operațională din trimestrul trei demonstrează puterea brandurilor pe care le operăm și validează impactul strategiei asumate în ceea ce privește livrarea unor rezultate robuste și sustenabile. În pofida provocărilor și a contextului macroeconomic incert, vom depune toate eforturile necesare pentru a continua să navigăm eficient în condițiile de piață date și rămânem încrezători în capacitatea noastră de a ne atinge țintele propuse.” a declarat Valentin Budeș, CFO, Sphera Franchise Group.

În ceea ce privește performanța individuală, toate companiile din Grup au înregistrat creșteri semnificative ale vânzărilor la nouă luni 2022 față de aceeași perioadă a anului 2021, conduse de KFC Italia (117,8 milioane lei, +53%), KFC Moldova (12,3 milioane lei, +39%), Taco Bell (49,4 milioane lei, +37%), Pizza Hut (88,7 milioane lei, +36%) și KFC România (685,4 milioane lei, +27%).

Între 30 septembrie 2021 și 30 septembrie 2022, Sphera a deschis un numar net de 10 noi restaurante: 5 KFC în România, 1 KFC în Italia, 3 Pizza Hut și 1 Taco Bell.

La 30 septembrie 2022, Sphera Franchise Group opera 174 restaurante: 94 restaurante KFC în România, 2 în Moldova și 20 în Italia, precum și 43 restaurante Pizza Hut (inclusiv o subfranciză Pizza Hut Delivery), 14 restaurante Taco Bell și un restaurant Paul. În T4 2022, Sphera a deschis un nou restaurant KFC în Timișoara și estimează că va deschide încă 4 restaurante înainte de sfârșitul anului – 3 KFC și 1 Taco Bell.

La 30 septembrie 2022, Grupul avea 4.643 de angajați, dintre care 4.312 în România, 254 în Italia și 77 în Republica Moldova.

BVB | Știri BVB

TERAPLAST SA (TRP) (30/01/2023)

Notificare - rascumparare actiuni proprii 23 ianuarie - 27 ianuarie 2023

S.N. NUCLEARELECTRICA S.A. (SNN) (27/01/2023)

Solicitare completare ordine de zi AGA 15(16).02.2023