Update articol:

Profitul IFRS al Purcari – în creștere cu +58%, anul trecut

https://purcari.wine/ https://purcari.wine/

Veniturile Purcari Wineries Plc (“Grupul”), una din cramele importante din Europa Centrală și de Est, s-au majorat cu 19%, la 169 milioane RON, cu EBITDA și Profitul Net IFRS crescând cu 48% și 58%, respectiv la 63 milioane RON și 46 milioane RON, potrivit informaţiilor transmise de companie. Ajustate pentru elementele non-recurente, unice, EBITDA și Profitul Net au crescut la 57 milioane RON și 40 milioane RON.

„Anul 2019 a început încurajant pentru noi, ne-am stabilit planuri foarte ambițioase și ne dorim să continuăm să încântam consumatoriii noștri și să satisfacem așteptările înalte ale acționarilor noștri”, a comentat Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries.

Puncte cheie

· Tracțiune puternică pe piețele principale, cu o creștere a vânzărilor cu 30% în România, 22% în Polonia, 19% în Republica Moldova, 9% în Cehia și Slovacia, într-o oarecare măsură compensate de o încetinire în Asia, în scădere cu 4%;

· Cota de piață în România la 9% în total (de la 3% în 2014), dar în continuare # 4, cu spațiu foarte mare de creștere până la nivelul liderilor; cota în segmentul premium la 30%;

· Marja brută, în creștere cu 2 puncte procentuale, până la 49%, un rezultat al strategiei de aprovizionare cu struguri în sezonul 2017, care a pus accent pe prelucrarea strugurilor proprii față de cumpărarea vinurilor prelucrate de terți;

· Recolta din 2018 este foarte bună, atât la capitolul cantitate cât și calitate, potrivit Purcari. Roada de pe podgoriile proprii a crescut cu circa 19% față de anul precedent, în timp ce achizițiile de struguri de la părți terțe – parteneri agricoli – au crescut cu 74%. Costul strugurilor este unul atractiv, în pofida faptului că a avut loc o apreciere semnificativă a monedei moldovenești.

Ghidaj 2019

· Creștere venituri vs 2018: +18-22%

· Marja EBITDA: 32-34%

· Marja Profit Net: 22-24%