Update articol:

Promateris raportează o cifră de afaceri de 87,7 milioane lei în semestrul I

Promateris (BVB: PPL), grup industrial roman si lider in Europa Centrala si de Est in productia de ambalaje cu amprenta redusa de carbon, isi consolideaza cresterea inregistrata in anul 2021 si raporteaza o cifra de afaceri  de 87.7 milioane de lei in primele sase luni ale anului, in crestere comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, EBITDA de 11.8 milioane de lei si o marja EBITDA de 13.4%, potrivit unui comunicat transmis Bursei de Valori București.

Profitul net al perioadei a fost de 4,87 milioane lei, în scădere cu 49%.

Primul semestru din 2022 a fost unul al provocarilor, marcat de razboiul din Ucraina, cresterea rapida a inflatiei, dar si a dobanzilor. Cu toate acestea, suntem multumiti de rezultatele obtinute, deoarece am reusit sa ne concentram pe eficientizarea modelului de business si sa consolidam marja EBITDA prin linia de reciclare bioplastice, unde am reciclat 100% din deseurile industriale bio-based, reintroducandu-le in productie. De asemenea, am realizat optimizari operationale si am continuat investitiile in departamentul de cercetare si dezvoltare, in cadrul caruia am dezvoltat produse noi, pe care urmeaza sa le punem pe piata in perioada urmatoare. Totodata, alte aspecte importante, care au contribuit la rezultatele pozitive din primele sase luni ale anului, au fost intrarea pe piete noi,  dar si securizarea clientilor existenti. In ceea ce priveste planurile de viitor, avem deja in derulare o serie de proiecte care vor continua dezvoltarea portofoliului la nivel de grup pe mai multe directii, precum intrarea pe piete noi, lansarea unui nou brand destinat ambalajelor din plastic reciclat, dar si dezvoltarea de aplicatii industriale, prin dezvoltarea de retete noi, care au un continut ridicat de materiale reciclate,” a declarat Tudor Georgescu, CEO Promateris.

Cifra de afaceri a crescut in S1 2022 cu 3,5% comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior, ajungand la 87,7 milioane de lei. Cresterea se datoreaza consolidarii portofoliului de clienti si a consolidarii pozitiei pe pietele in care Promateris isi comercializeaza produsele. Perioada analizata se caracterizeaza prin investitii importante in tehnologie moderna, simultan cu  realizarea unei marje de EBITDA de 13,4%, semnificativ peste media industriei. Rezultatul net a inregistrat o normalizare  fata de S1 2021, ajungand la 4,9 milioane de lei. Avand in vedere volatilitatea preturilor materiilor prime, Promateris a reusit sa mentina nivelul ridicat al marjei EBITDA si prin investitiile si punerea in functiune a  diviziei de bio-compounding. Previzionam ca aceasta investitie va accelera cresterea a EBITDA in perioada urmatoare. 

Promateris va lansa un nou brand in cadrul grupului, Looper, care va fi destinat ambalajelor din plastic reciclat. Produsele Looper se vor adresa, in primul rand, sectorului de retail modern, dar si zonei de gestionare a deseurilor.

La nivel de cercetare si dezvoltare, Promateris va continua sa investeasca in perioada urmatoare in dezvoltarea laboratorului propriu, prin investitii in echipamente de laborator de ultima generatie, dar si prin training-uri de specialitate pentru personalul din cadrul acestuia. De asemenea, compania are in vedere si achizitionarea de echipamente noi pentru a sustine directiile strategice de investitii.

Suntem increzatori ca investitiile planificate vor conduce la cresterea afacerii, prin atragerea de noi clienti si patrunderea pe noi piete, dar si la cresterea marjei EBITDA, datorita integrarii pe verticala prin biocompounding si reducerea costurilor prin recuperare, reciclare si tranzitia catre energie verde,” a adaugat Tudor Georgescu.

La nivel de investitii, compania se va axa pe mai multe directii. Una dintre acestea este zona de reciclare, prin valorificarea deseurilor si transformarea lor in ambalaje care pot avea o utilizare multipla. O alta investitie vizeaza dezvoltarea sustenabila a companiei, prin instalarea unui sistem fotovoltaic la fabrica Promateris din Buftea, care sa contribuie la tranzitia catre energia verde, prin inlocuirea utilizarii energiei pe baza de combustibili fosili cu energia solara. Valoarea investitiei se ridica la aproximativ 1 milion de euro, din care 597.000 de euro reprezinta fonduri norvegiene nerambursabile din partea EEA & Norway Grants, in cadrul proiectului „Productia de Energie Verde pentru fabricarea de ambalaje bio-based si compostabile”. Proiectul este dezvoltat de Promateris in parteneriat cu compania norvegiana, Norsk Energi. Promateris a obtinut la finalul anului trecut o finantare in valoare de 100.000 de euro in cadrul programului Electric Up, capitalul atras fiind utilizat tot pentru instalarea de panouri fotovoltaice. Pentru Promateris, aceste proiecte vor contribui la cresterea competitivitatii companiei si la imbunatatirea portofoliului de produse, reducand si mai mult amprenta de carbon asociata operatiunilor companiei.

Portofoliul de produse al Promateris este aliniat cu principiile European Green Deal, dar si cu legislatia si directivele europene ce au ca scop reducerea risipei alimentare, dar si a consumului de plastic virgin. In ultimii cinci ani, Promateris a dezvoltat parteneriate internationale cu centre de cercetare de renume din Europa, cu producatori de top din industria productiei de ambalaje sustenabile, dar si cu producatori de echipamente specializate in realizarea de solutii inovatoare, cu amprenta redusa de carbon. Aceste parteneriate pozitioneaza grupul Promateris in topul companiilor cu cel mai dezvoltat portofoliu de ambalaje cu amprenta redusa de carbon din Europa Centrala si de Est.

BVB | Știri BVB

CONPET SA (COTE) (29/04/2025)

Hotararea A.G.O.A. din 29.04.2025, numire presedinte CA, Comitete Consultative

ALTUR S.A. (ALT) (29/04/2025)

Hotarari AGA O & E 29.04.2025