Update articol:

Purcari Wineries raportează un profit net de 29,3 milioane lei, în semestrul I, în urcare cu 15%

Purcari Wineries PCL (“Grupul”, “Compania”), unul dintre principalii producători de vin din Europa Centrală și de Est, a anunțat astăzi rezultatele financiare pentru primul semestru al anului 2024. Veniturile Grupului au crescut cu 3%, ajungând la 165,9 milioane lei, susținute de o creștere de 12% a segmentul principal de vinuri pentru S1 față de anul precedent, în timp ce segmentul de reciclare a deșeurilor a fost discontinuat, potrivit unui comunicat al companiei.

Creșterea vânzărilor și structura îmbunătățită a costurilor pentru componentele de ambalare și vinul vrac au dus la atingerea unor valori de EBITDA și Profit Net de RON 55,3 milioane, respectiv RON 29,3 milioane. Rentabilitatea relativă s-a îmbunătățit semnificativ, cu o marjă EBITDA de 33% și o marjă de Profit Net de 18% în primele șase luni. EBITDA și Profitul Net au crescut cu un ritm accelerat, cu 38% și, respectiv, 44% în T2 2024. Pentru S1 2024, EBITDA și Profitul Net au crescut cu 24% și, respectiv, 15%. Normalizate pentru discontinuarea Ecosmart, prin excluderea din raportare a profiturilor aferente, EBITDA a crescut cu 20% și Venitul Net cu 8% în S1 2024.

„Am livrat un trimestru robust, segmentul nostru principal de vinuri realizând o creștere de 12% a vânzărilor. Suntem încântați să raportăm o profitabilitate îmbunătățită, marja noastră de profit brut ajungând la 51% în al doilea trimestru. În ciuda mediului provocator pentru industria vinului, rămânem încrezători în reziliența modelului nostru de afaceri și ne angajăm să oferim valoare și creștere continuă partenerilor noștri”, a declarat Victor Bostan, Director Executiv al Purcari Wineries.

Aspecte comerciale-cheie pentru primul semestru 2024:

• România: +16% creștere de la an la an în T2 2024, accelerată de performanța puternică a brandurilor Purcari și Bardar. Crama Ceptura și-a menținut impulsul robust cu o creștere medie de două cifre. Domeniile Cuza și-a dublat vânzările, deși de la o bază mai mică.

• Moldova: Creștere de două cifre în IKA, determinată de performanța brandului Purcari. Creșterile mari de preț în canalul Duty-free, cauzate de noul model de impozitare, au determinat o scădere puternică a vânzărilor pe acest canal. Creșterea profitabilă a brandului Bardar este sub presiune, în contextul unui calendar promoțional foarte agresiv din partea principalilor săi concurenți.

• Polonia: presiune continuă pe segmentul de bază al pieței de vinuri. Bostavan a înregistrat o creștere solidă de +6% în trimestrul doi, compensând un început de an mai modest. Prioritizarea marjei față de volum, în contextul unei sensibilități sporite la preț. • Republica Cehă și Slovacia: performanță solidă într-un mediu de preț competitiv, susținută de brandul principal Bostavan. Un al doilea trimestru puternic pentru Purcari ca parte a strategiei de premiumizare.

• Bulgaria: +40% în primul semestru al anului 2024, creștere susținută de dezvoltarea continuă a pieței, extinderea echipei comerciale și noi parteneriate cu jucători locali. Accent pe produse și canale cu marjă ridicată. Listarea accelerată a brandului Purcari în HoReCa, cu Purcari reprezentând acum 10% din vânzările Angel’s Estate. • Asia: creștere de 1,6 ori față de anul trecut în primul semestru al 2024. Tendința de creștere continuă pentru al treilea trimestru consecutiv, în ciuda mediului macroeconomic dificil, susținută de îmbunătățirea distribuției și investițiile anterioare în creșterea notorietății mărcii.

Actualizări despre Ecosmart

• Ecosmart Union SA, afacerea de management al reciclării deșeurilor în care Grupul deține o participație de 65,75%, a reprezentat circa 8% din venituri însă doar 4% din EBITDA și Profitul Net în 2023. La 30 mai 2024, acționarii Ecosmart Union SA au decis să întrerupă operațiunile companiei, ca urmare a modificărilor legislative legate de implementarea Sistemului de Garanție-Returnare (SGR), modificări care au afectat cererea de reciclare a sticlelor, precum și în urma litigiului cu Administrația Fondului pentru Mediu („AFM”), conform raportului din 18 aprilie 2024. AFM a inițiat procedura de insolvență la Tribunalul București. Impactul Ecosmart Union SA asupra contului de profit și pierdere consolidat al Grupului pentru S1 2024 se ridică la 1.705.567 RON. Grupul intenționează să deconsolideze Ecosmart până la sfârșitul anului, sub rezerva numirii unui nou administrator de către Tribunalul București.

Ghidaj actualizat pentru 2024

Ca urmare a discontinuării liniei de afaceri Ecosmart începând cu trimestrul 2 din 2024 și a provocărilor în dinamica pieței pe segmentul vinurilor de masă, Grupul actualizează ghidajul anual conform celor prezentate mai jos:

• Creșterea veniturilor: +5-10%

• Creșterea veniturilor din Vin: +15-20%

• Marja EBITDA: 26-28%

• Marja Profitului Net: 14-16%

BVB | Știri BVB

SIMTEL TEAM (SMTL) (11/10/2024)

Perioada inchisa de tranzactionare 13.10.2024 - 12.11.2024

ANTIBIOTICE S.A. (ATB) (11/10/2024)

Convocare AGA O & E 14/15.11.2024

FONDUL PROPRIETATEA (FP) (11/10/2024)

Raport lunar (Factsheet) septembrie 2024

ONE UNITED PROPERTIES (ONE) (11/10/2024)

Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014