Update articol:

Raiffeisen Bank România – profitul net înregistrat în primul trimestru a fost de 414 milioane de lei; creditele pentru clienții corporate au crescut cu 43%, iar cele acordate IMM-urilor cu 17%

În primul trimestru, creditele pentru clienții corporate acordate de Raiffeisen Bank România au crescut cu 43% an-la-an, iar cele acordate IMM-urilor cu 17%, potrivit informaţiilor transmise de bancă.

Profitul net înregistrat în primul trimestru din 2023 a fost de 414 milioane de lei, în creștere semnificativă față de anul anterior,în contextul unei activități de creditare intense pentru toate segmentele de business, al profilul bun de risc a clienților și pe fondul creșterii ratelor de piață în comparație cu Q1 2022.

În 2023, Raiffeisen Bank România a creat o divizie dedicată planificării financiare, cu obiectivul de a stabili un flux de lucru digital și de a oferi produse competitive. Planificarea financiară se face cu ajutorul inovației Smart Finance, o aplicație interactivă dezvoltată în timp record de echipa românească de produs. Peste 172.000 de clienți s-au alăturat experților financiari Raiffeisen Bank din rețea și au oferit feedback-ul lor pentru a crea această soluție digitală.

În primul trimestru din 2023 am acordat prioritate strategiilor centrate pe client, cum ar fi soluțiile financiare personalizate. Când vorbim de economiile noastre, de un credit, de un fond de pensii, de o asigurare sau alte servicii bancare, este bine să vorbim cu un expert bancar. De aceea, am lansat o nouă perspectiva în domeniul bancar care ne permite să răspundem nevoilor clienților noștri și să îi putem sprijini și ajuta în mod proactiv să-și atingă obiectivele, Banking 1:1.

Cu ajutorul aplicației interactive Smart Finance, experții noștri pot oferi clienților o soluție personalizată. Am făcut această investiție, ca parte din strategia noastră de democratizare a planificării financiare pentru toți românii”, a declarat Zdenek Romanek, CEO & Președinte Raiffeisen Bank România.

La finalul primului trimestru din 2023, peste 60% din portofoliul total de clienți persoane fizice sunt clienți digitali activi.

Clienții Raiffeisen Bank România au deschis peste 26.000 de planuri de economisire și protecție, economisire și investiții sau pensii facultative, cu peste 260% mai mult față de primul trimestru al anului trecut.

Raiffeisen Bank continuă să fie printre liderii pieței cardurilor din România, cu un portofoliu de peste 570.000 de carduri.

Raiffeisen Bank este prima banca din România care lansează o soluție de calcul a amprentei de carbon în aplicația de loializare, Raiffeisen Smart Market.

  • Rezultatele financiare ale Raiffeisen Bank România în primul trimestru din 2023

Veniturile băncii s-au majorat față de anul precedent cu 28%, susținute în principal de evoluția activității de creditare pentru cliențîi persoane juridice, dar și de trendul ascendent al ratelor de piață în comparație cu primul trimestru al anului 2022. Veniturile nete din comisioane au înregistrat o creștere ușoară de 1% an la an, datorită unei activități tranzacționale intensificate în zona de carduri, dar și din schimburi valutare.

“Soldul de credite s-a consolidat cu 20% față de aceeași perioada a anului precedent, susținut de o activitate de creditare mai bună pentru toate segmentele de clienți. Am continuat finanțarea sustenabilă a economiei românești, cu o preocupare permanentă legată de sănătatea financiară a parteneriatului cu cliențîi noștri. Motiv pentru care, stocul de credite acordat clienților corporate a înregistrat un avans excelent de 43% an la an cu accent crescut pe finanțarea proiectelor sustenabile: energie regenerabilă, eficientă energetică, precum și finanțări ale proiectelor sociale.

Rezultatele solide înregistrate de Raiffeisen Bank România în primul trimestru din 2023 confirmă că performanță se face susținut, pas cu pas. Raiffeisen Bank România are o expertiză solidă în finanțarea proiectelor sustenabile. De peste 10 ani, echipa noastră acordă suport clienților în structurarea soluțiilor personalizate pentru proiecte complexe și ne bucurăm că astăzi, atât noi cât și cliențîi noștri înregistrăm rezultate pozitive”, a completat Zdenek Romanek, CEO & Președinte Raiffeisen Bank România.

Stocul de economii ale clienților s-a consolidat cu 4% an la an, în contextul creșterii bazei de depozite pentru toate tipurile de clienți. Pe parcursul ultimului an, Raiffeisen Bank a majorat ratele de dobânda oferite clienților pentru depozite și conturi de economii atât în lei, cât și în valută, cu scopul de a încuraja cliențîi să economisească prin oferirea unei game variate de produse de economisire, adaptate nevoilor lor și remunerate cu dobânzi competitive.

Cheltuielile operaționale ale băncii sunt în creștere cu 15% față de T1 2022, în special din categoria costurilor salariale, a cheltuielilor de tip IT și a costurilor cu utilitățile în contextul generat de creșterea generalizată a prețurilor din economie. Pe parcursul anului 2023, banca continuă investițiile în atragerea și retenția personalului bine pregătit și în eficientizarea și dezvoltarea capabilităților digitale.

Costul cu provizioanele rămâne la niveluri scăzute, pe fondul unui comportament disciplinat al clienților în ceea ce privește respectarea angajamentelor.

Pe 2 mai 2023, Moody’s a reafirmat calificativele senior negarantate pentru datorii și depozite la Baa1, cu perspectiva stabilă, cu două niveluri peste calificativul suveran al României. În plus, Moody’s a îmbunătățit calificativul pentru datoria senior nepreferenţială cu o treaptă de la Baa3 la Baa2.

Oficialii Raiffeisen Bank România au declarat: “O creștere de 6% a fost înregistrată pentru portofoliul de credite aferent persoanelor fizice, cu un aport aproximativ egal în termeni procentuali din creditele de nevoi personale și cele ipotecare.

Într-un mediu economic caracterizat de incertitudine și creșteri ale ratelor de piață, majoritatea creditelor nou acordate persoanelor fizice au fost purtătoare de rată de dobânda fixă cu scopul de a proteja clienții de potențialele variații nefavorabile ale ratelor de piață.

Clienții noștri au deschis peste 26.000 de planuri de economisire și protecție, economisire și investiții sau pensii facultative, cu peste 260% mai mult față de primul trimestru al anului trecut. Fondul de Pensii Raiffeisen Acumulare a primit de curând premiul pentru “Cel mai performant Fond de Pensii Privat pe Pilon III, în ultimii 10 ani (2012-2022)”, în cadrul Galei BVB Awards organizat de Bursa de Valori București.

Am continuat să creștem numărul clienților care beneficiază de cele mai înalte standarde în private banking. În același timp, încrederea primită din partea clienților noștri a condus la creșterea activelor totale aflate în administrarea segmentului de private banking cu mai mult de 60 milioane euro față de finalul anului trecut”.

 Investiţii  în antreprenoriatul românesc

Soldul de credite aferent clienților IMM a crescut cu 17% față de luna martie a anului precedent, susținut de o prezență activă pe programele guvernamentale de tip IMM Invest, dar și de creditele acordate pe canal digital în campaniile de creditare recurente.

Raiffeisen Bank România a înregistrat mai mult de 1.700 clienți nou înrolați în aplicația RaiPOS în primul trimestru al anului. Numărul comercianților care se bucură de o experiență ușoară la acceptarea plăților utilizând doar propriul telefon sau tabletă a ajuns la mai mult de 2.500 clienți.

Raiffeisen Bank România susține tranziția către o economie sustenabilă

Din cele 673 de milioane euro de obligațiuni ESG emise pentru finanțarea proiectelor sustenabile, până la 31 decembrie 2022 Raiffeisen Bank România a alocat 6.223 de credite verzi și sociale eligibile, în suma totală de 500 de milioane de euro. În ceea ce privește impactul asupra mediului, proiectele finanțate generează economii anuale de aproximativ 17.635 tCO2. Prin împrumuturile sociale, Raiffeisen Bank a sprijinit 1.700 de IMM-uri care angajează 28.489 de persoane fizice în regiunile subdezvoltate din România și am contribuit la creșterea accesului la servicii esențiale.

În luna martie, Raiffeisen Bank România a devenit prima instituție financiară din România ce pune la dispoziția clienților săi un instrument de calcul al emisiilor de carbon individuale. Această nouă funcționalitate, disponibilă gratuit în aplicația Smart Market, afișează utilizatorilor săi amprenta de carbon lunară în funcție de tranzacțiile acestora cu cardul sau prin contul Raiffeisen.

BVB | Știri BVB

MedLife S.A. (M) (17/03/2025)

Notificare rascumparare actiuni proprii 11 - 14 martie 2025

AROBS TRANSILVANIA SOFTWARE (AROBS) (17/03/2025)

Erata tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014

BITTNET SYSTEMS SA BUCURESTI (BNET) (17/03/2025)

Notificare - rascumparare actiuni proprii 10.03.2025 - 14.03.2025