Contribuțiile totale ale Huawei la PIB-ul României, în 2018, se ridică la 219 milioane de euro, potrivit Raportului Oxford Economics cu privire la impactul economic al Huawei în România, publicat ieri. Dintre acestea, 124 de milioane de euro reprezintă contribuțiile directe ale companiei la economia României, 35 de milioane de euro sunt reprezentați de contribuțiile indirecte ale companiei, prin intermediul lanțului de aprovizionare, 60 de milioane de euro reprezintă contribuțiile induse de către Huawei, care se referă la beneficiile mai largi datorate plății salariilor, angajații companiei și ai furnizorilor reinvestind o parte din acești bani pe piața locală.
Oxford Economics a publicat ieri primul raport complet cu privire la impactul economic al Huawei în România. România este a treia țară care are un raport dedicat cu privire la investițiile directe și indirecte realizate de Huawei în plan local, după Marea Britanie și Japonia.
”Am discutat de fiecare dată despre investițiile pe care le-am făcut în România și am prezentat mai multe cifre, iar acum, alături de Oxford Economics, a sosit timpul să oferim o imagine mult mai detaliată a lucrurilor pe care am fost în stare să le realizăm aici, pentru România, pentru clienții și angajații noștri, dar și pentru dezvoltarea companiei. Succesul Huawei este în strânsă legătură cu succesul partenerilor noștri, astfel că o relație bazată pe încredere și respect reciproce este crucială pentru buna funcționare a afacerilor”, a declarat George Zhang, CEO Huawei România.
De asemenea, Huawei a plătit taxe în valoare de 53 de milioane de euro către statul român, în 2018, iar alte 31 de milioane de euro reprezintă taxe plătite prin intermediul lanțului de aprovizionare și prin achizițiile făcute de clienți ce au cumpărate produse Huawei. Valoarea taxelor plătite acoperă plata salariilor a 4.800 de profesori sau a 3.600 de cadre medicale, echivalent cu salariul mediu pentru fiecare dintre aceste profesii, potrivit raportului.
Contribuțiile Huawei către economia României au crescut rapid între anii 2014 și 2018, când s-a înregistrat în fiecare an o creștere cu 20% a acestora. În același timp, angajările făcute de către companie au crescut cu câte 15% pe an.
Intrarea companiei pe piața locală a avut loc în anul 2003, iar subsidiara Huawei Technologies SRL a fost înființată în 2007, pentru a superviza activitățile din România. În prezent, Huawei are mai bine de 2.000 de angajați direcți și parteneriate strategice cu cei patru mari operatori de telecomunicații, susținând astfel dezvoltarea infrastructurii de telecomunicații și stimulând totodată creșterea numărului de locuri de muncă. În total, Huawei a contribuit la susținerea a 6.320 de locuri de muncă în România, în 2018. Cele mai importante departamente în care activează angajații direcți ai companiei sunt: Centrul de Servicii Globale (GSC), care oferă asistență pentru activitățile enterprise și de rețelistică desfășurate de Huawei în Europa, Centru de Servicii Comune de Contabilitate (ASSC), care oferă asistență pentru dezvoltarea afacerilor Huawei în filialele din Europa și Biroul local, care supraveghează relațiile cu clienții și obiectivele de afaceri în România.