Rovana Plumb, ministrul interimar al Transporturilor, şi-a delegat mare parte din atribuţii către doamna Elena Petraşcu, secretar general al Ministerului Transporturilor, potrivit unui Ordin semnat în 8 ianuarie 2019.
Conform documentului, doamna Petraşcu, secretar general al Ministerului Transporturilor va coordona următoarele structuri din cadrul aparatului propriu al ministerului şi va semna, în numele şi pentru ministrul Transportuilor, documente care privesc aceste structuri, astfel: Direcţia Transport Aerian, Direcţia Transport Rutier, Direcţia Transport Feroviar, Direcţia Transport Naval, Direcţia Generală de Investiţii, Proiecte Strategice şi Monitorizare Proiecte, Direcţia Afaceri Europene şi Relaţii Internaţionale, Direcţia Avizare, Direcţia Reprezentare Instanţă, Direcţia Reglementări Tehnice şi Autorizaţii de Construire, Direcţia Management şi Guvernanţă Corporativă, Direcţia Economică, Direcţia Achiziţii Publice şi Administrarea Domeniului Public, Serviciul Medical, Serviciul Resurse Umane, Compatimentul Protecţia Mediului, Privatizare şi Politici Publice.
Elena Petraşcu a fost numită, la începutul anului trecut, secretar general la Ministerul Transporturilor, condus atunci de Lucian Şova, cel care condusese anterior Ministerul Comunicaţiilor şi care o numise, interimar, pe Elena Petraşcu la conducerea Poştei Române.
Elena Petraşcu a lucrat de-a lungul anilor la Ministerul Transporturilor, Ministerul Integrării Europene, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, Ministerul Mediului şi la Secretariatul General al Guvernului.
Elena Petraşcu a fost numită în funcţia de director general al departamentului Proiecte de Infrastructura de Interes Naţional şi Investiţii Străine, pe vremea lui Dan Şova, la fostul Minister al Marilor Proiecte. Ulterior, Dan Şova, care a preluat Ministerul Transporturilor, a numit-o pe 11.03.2014 pe Elena Petraşcu Secretar General al acestui minister, căreia i-a delegat mare parte din atribuţii ale ministrului Transporturilor, potrivit lui Robert Turcescu.
Jurnalistul mai scrie că, în anul 2001, când Năstase şi Mitrea au semnat contract Bechtel, doamna Petrascu era directorul general al Direcţiei Juridice din Ministerul Transporturilor, iar fără avizul ei nu se putea încheia acel contract. În 2005, când s-a renegociat acelaşi contract Bechtel, Petraşcu era pe aceeaşi functie, conform lui Robert Turcescu.
În 2010, Elena Petraşcu a urmat Colegiul Naţional de Informaţii, Academia Naţională de Informaţii ,,Mihai Viteazul şi Colegiul Naţional de Apărare.
Potrivit CV-ul domniei sale, în perioada 1997-2015, Elena Petraşcu a fost membru în Consiliile de administraţie, consilii de conducere şi adunarea generală a acţionarilor la companii naţionale şi regii din subordinea Ministerului Transporturilor precum şi din subordinea altor autorităţi ale administraţiei publice centrale:
Administraţia Porturilor Maritime Constanţa -SA
CFR Infrastructura
Autoritatea Rutiera Romana
Registrul Auto Roman
Romatsa -RA
AVAS
Eximbank
Plumb: Prioritatea la transporturi este de a continua într-un ritm mai rapid implementarea contractelor privind construcţia de autostrăzi
Prioritatea zero în mandatul de interimat de la transporturi este de a continua într-un ritm mult mai rapid implementarea contractelor care sunt în derulare în ceea ce priveşte construcţia de autostrăzi, a declarat, miercuri, la Antena 3, ministrul Fondurilor Europene, Rovana Plumb.
“Din nou voi avea o întâlnire atât cu companiile cât şi cu constructorii dacă au apărut alte probleme între timp, în aşa fel încât să putem să finalizăm ceea ce s-a început, să demarăm alte proiecte noi. Este nevoie, pe de o parte, să continuăm ceea ce în ultimii doi ani, 2017-2018, s-a făcut şi în acelaşi timp să demarăm proiecte majore noi, pentru că avem un Masterplan care a fost aprobat, adoptat atât de către noi cât şi de şi Comisia Europeană şi pe care trebuie să îl urmărim şi să avem autostrăzi în România. Dar nu numai autostrăzi, avem nevoie şi de căi ferate, avem nevoie şi de trenuri, şi de vagoane care să fie moderne şi care să corespundă nevoilor pe care le au călătorii, aşa că avem atât contracte pe rutier semnate cât şi pe feroviar”, a spus Plumb. Ea a menţionat că suma alocată pentru România pe infrastructura rutieră, feroviară şi navală este de 5,8 miliarde de euro.
“Din aceste 5,8 miliarde de euro suntem sub contract la 5,9 miliarde de euro, deci am depăşit un pic. Putem să depăşim 300% pentru că am aprobat acest lucru în colaborare şi cu acordul Comisiei Europene, şi de aceea aş vrea să pregătim şi să dăm drumul la proiecte majore pentru anii care urmează”, a spus Plumb.
În opinia acesteia, pentru orice proiect major sau orice investiţie de calitate, respectiv autostrăzi sau spitale, este nevoie de o pregătire de cel puţin trei ani.
“Un proiect major de autostradă sau dacă vreţi spitalele regionale – şi ele sunt investiţii majore – o investiţie de calitate are nevoie de o perioadă de pregătire. Orice proiect major, de anvergură are nevoie de o perioadă mai mare de pregătire. Aşa se întâmplă în cazul infrastructurii în transport, aşa se întâmplă şi în cazul infrastructurii din sănătate, dacă vorbim de spitale regionale, avem nevoie de o perioadă de pregătire de cel puţin trei ani. Aceste investiţii nu sunt făcute ca să se menţină pe o perioadă scurtă de timp ci pe o perioadă foarte lungă de timp ceea ce înseamnă că este nevoie şi de o pregătire a documentaţiei foarte bună”, a explicat şeful Fondurilor Europene, potrivit Agerpres.
În acest context, Rovana Plumb a menţionat că în cazul spitalelor regionale nu există niciun fel de renunţare. “Se vor face doar că perioada de pregătire pentru tot ceea ce înseamnă documentaţie tehnică este de aproape trei ani de zile. Important este că proiectele bune să fie continuate”, a mai spus Rovana Plumb.