Update articol:
BANKING FORUM

Sebastian Hotca: ANPC primeşte din ce în ce mai puţine reclamaţii de la clienţii băncilor, ceea ce dovedește faptul că relația de parteneriat pe care ANPC o are cu sectorul bancar, de consiliere în acest domeniu, dă rezultate – video

Sebastian Hotca

Educația financiară și educația consumatorilor, în general, reprezintă cheia multor probleme care au apărut în piață, a declarat domnul Sebastian HOTCA, președinte interimar al ANPC, la Banking Forum, organizat de Financial Intelligence. Potrivit domniei sale, ANPC primeşte din ce în ce mai puţine reclamaţii, ceea ce dovedește faptul că relația de parteneriat pe care ANPC o are cu sectorul bancar, de consiliere în acest domeniu, dă rezultate.

Domnia sa a precizat: “În ultima perioadă, ANPC s-a concentrat foarte mult pe educația financiară și ARB a fost un partener alături de ANPC. Încă de la momentul la care am preluat atribuțiile de președinte, am insistat pe acest lucru, pentru că eu cred că educația financiară și educația consumatorilor, în general, reprezintă cheia multor probleme care au apărut în piață.

Un element la fel de important este și informarea consumatorului. Ne-am dorit foarte mult să marșăm pe acest lucru și campaniile noastre s-au concentrat în special pe aceste informări ale consumatorilor, care se pare că au fost cauza problemelor care au existat până în prezent în cadrul acțiunilor de control pe care le-am efectuat.

Un element care vine să confirme oarecum această nouă tendință a ANPC în ceea ce privește informarea și educarea consumatorului este și avizul formal pe care l-a primit recent România. Astfel, evaluarea din cadrul Comitetului pentru Protecția Consumatorului al OCDE a fost finalizată cu adoptarea Avizului Formal, care marchează încheierea demersurilor de aderare la acest capitol, confirmându-se eforturile noastre de a alinia politicile și practicile din domeniul protecției consumatorilor la standardele internaționale”.

Întrebat dacă ANPC mai primeşte reclamaţii din partea clienţilor băncilor, domnul Hotca a spus: “Se primesc în continuare reclamații, nu am făcut o statistică pe obiectul acestora, dar acestea sunt mult mai puține, ceea ce practic vine și dovedește faptul că relația de parteneriat pe care am avut-o sectorul bancar, de consiliere în acest domeniu, a dat rezultate, iar consumatorii pot afirma că s-au îmbunătățit aceste lucruri. Dacă ne gândim unde eram acum 5 sau 10 ani  și unde suntem acum, putem spune că lucrurile au evoluat foarte mult, ceea ce ne bucură, și încă o dată spun că suntem pe direcția cea bună”.

Referitor la creşterea gradului de intermediere financiară, care este destul de scăzut în România, domnul Hotca a spus: “În mod cert, o informare completă și precisă a consumatorilor, precum și o educare a acestora vor conduce și la realizarea acestui deziderat, sunt convins de asta. De aceea noi vom continua campaniile de informare şi educare  și mulțumim ARB pentru implicare și pentru parteneriatul pe care îl dezvoltăm împreună”.

 

BVB | Știri BVB

S.N. NUCLEARELECTRICA S.A. (SNN) (18/03/2025)

Convocare AGA Anuala 24(25).04.2025

TRANSILVANIA INVESTMENTS ALLIANCE S.A. (TRANSI) (18/03/2025)

Notificare - rascumparare actiuni proprii 10-13.03.2025 si finalizare etapa 2