Update articol:

Şeful ThyssenKrupp: Industria oţelului are nevoie de noi reduceri de producţie

Producătorii de oţel din China şi restul lumii trebuie să facă mai mult pentru a reduce supracapacităţile de producţie, a declarat sâmbătă directorul general de la producătorul german de oţel ThyssenKrupp AG, Guido Kerkhoff, transmite Bloomberg.

“Există încă supracapacităţi de producţie la nivel mondial iar reducerile trebuie să continue, nu doar în China dar şi în Europa şi restul lumii”, a spus Guido Kerkhoff, citat de Agerpres.

China, cel mai mare producător de oţel al lumii, şi-a restructurat industria siderurgică în ultimii ani prin închiderea unor combinate, înăsprirea normelor de poluare şi impunerea unor ţinte de reducere a producţiei. Ca urmare a acestor măsuri exporturile de oţel ale Chinei au atins cel mai scăzut nivel din ultimii cinci ani, ceea ce a susţinut preţurile mondiale şi revenirea sectorului după criza care s-a încheiat în 2015.

Întrebat ce regiuni trebuie să adopte cele mai importante măsuri în reducerea capacităţilor, Kerkhoff a subliniat că China produce aproximativ jumătate din oţelul mondial, iar problema supracapacităţilor trebuie rezolvată în funcţie de mărimea relativă. Însă şi Europa a luat măsuri, a apreciat Kerkhoff, inclusiv prin societatea mixtă formată de ThyssenKrupp şi Tata Steel care a dat naştere celui de al doilea mare producător de oţel din regiune.

Chiar dacă industria siderurgică a cunoscut câţiva ani relativ favorabili, riscurile sunt în creştere pe fondul tensiunilor comerciale globale în cadrul cărora oţelul a fost una din principalele ţinte.

Potrivit lui Kerkhoff, tarifele impuse de preşedintele Donald Trump pentru importurile de oţel în SUA au dus la creşterea intrărilor de oţel în Europa. “Ceea ce vedem este un efect indirect. Produse care ar fi mers spre piaţa din SUA intră, într-un fel sau altul, în Europa. Vedem volume care vin din Turcia, volume din Rusia din ce în ce mai mult pe piaţa europeană” a spus directorul general de la ThyssenKrupp.

Donald Trump a impus tarife vamale suplimentare pentru importurile de oţel şi aluminiu din UE şi a ameninţat în mod repetat că va extinde măsurile şi asupra automobilelor din Europa. În replică, Uniunea Europeană se numără printre cei şapte membri ai Organizaţiei Mondiale a Comerţului (OMC) care au solicitat o decizie cu privire la legalitatea tarifelor impuse de SUA de la organismul de soluţionare a disputelor din cadrul OMC.

BVBStiri BVB

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (23/10/2020)

Tranzactii raportate conf. art. 92 ind. 3 Legea 24/2017

COS TARGOVISTE S.A. (COS) (23/10/2020)

Stadiu procedura insoventei

VES SA (VESY) (23/10/2020)

Hotarari AGA O & E 23.10.2020