Update articol:

SK Innovation, partenerul Ford, avertizează că deficitul de baterii ar putea persista cel puţin până în 2025

camionete hibrid Ford F-150 generator texas Sursa Twitter

Societatea mixtă a Ford Motor Co şi a producătorului de baterii SK Innovation din Coreea de Sud se aşteaptă ca industria auto din SUA să se confrunte cu un deficit de aprovizionare cu baterii până în 2025, din cauza termenelor de execuţie lungi pentru construirea facilităţilor de producţie, a declarat pentru Reuters oficiali de vârf ai SK.

SK On, divizia de baterii a SK Innovation, ia de asemenea în considerare dezvoltarea de baterii litiu-fier-fosfat (LFP), care au avantajul costului şi a stabilităţii termale, în pofida autonomiei mai scăzute, au explicat Kim Jun, director general al SK Innovation, şi Jee Dong-seob, şeful SK On, potrivit Agerpres.

Deficitul de baterii, esenţiale pentru vehiculele electrice, reprezintă o dificultate pentru administraţia Biden, care vrea să majoreze producţia de EV şi să reducă dependenţa ţării de importurile de baterii, componente şi materiale.

“Actuala capacitate a SUA de producere a bateriilor nu reuşeşte să facă faţă cererii. Construirea unei fabrici necesită o perioadă de cel puţin 30 de luni şi mă aştept ca deficitul de baterii să continue cel puţin până în 2025”, a declarat Kim.

În contrast, China ar urma să aibă o supraproducţie de baterii, iar în Europa aprovizionarea va fi în linie cu cererea, a adăugat directorul general al SK Innovation.

Kim a declarat că şeful Ford, Jim Farley, i-a spus că destinul electrificării Ford “stă în mâinile tale”.

SK ia în considerare dezvoltarea de baterii LFP pentru vehiculele cu preţ scăzut, au afirmat cei doi oficiali din Coreea de Sud. “Există interes pentru tehnologia LFP din partea producătorilor auto”, a afirmat şeful SK On.

Luna trecută, Ford şi SK Innovation din Coreea de Sud au anunţat că intenţionează să investească 11,4 miliarde de dolari pentru a construi trei fabrici de baterii şi o uzină de asamblare pentru camioneta electrică F-Series în Tennessee şi Kentucky, cea mai mare investiţie din istoria companiei americane.

Proiectul va crea două mari unităţi unde vor fi produse vehicule electrice şi baterii pentru alimentarea lor. Aici ar urma să lucreze aproape 11.000 de persoane, iar activitatea ar urma să demareze în 2025, au anunţat luni Ford şi SK Innovation.

Ford va cheltui şapte miliarde de dolari, iar SK 4,4 miliarde de dolari.

În Tennessee, va fi construită o fabrică de baterii, unde vor lucra 2.500 de persoane, şi o uzină de asamblare, cu 3.300 de angajaţi, care vor produce versiunea electrică a camionetei F-Series, cel mai profitabil produs al Ford.

În Kentucky, unde Ford produce deja SUV-uri şi camionete, compania americană şi SK vor construi două fabrici de baterii cu 5.000 de angajaţi.

În total, cele trei unităţi vor produce baterii pentru alimentarea a peste un milion de vehicule electrice pe an, a anunţat Ford.

Planul face parte din strategia Ford Motor de majorare a investiţiilor în vehicule electrice şi autonome la 29 miliarde de dolari, chiar dacă pe ansamblul anului trecut a raportat pierderi nete de 1,3 miliarde de dolari, sau 0,32 dolari pe acţiune, faţă de un profit modest în 2019, de 0,01 dolari per titlu.

Ford îşi va dubla investiţiile în vehicule conectate, urmând să investească 22 miliarde de dolari în electrificare până în 2025. Anul trecut, Ford anunţase că va face investiţii de 11 miliarde de dolari pentru a lansa 40 de modele de automobile electrice şi hibride.

De asemenea, compania va investi şapte miliarde de dolari în dezvoltarea tehnologiei pentru vehicule autonome.

Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România.

BVB | Știri BVB

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (22/10/2021)

Amendament Conventie de trezorerie interna

BITTNET SYSTEMS SA BUCURESTI (BNET) (22/10/2021)

Alocare actiuni in dreptul persoanelor cu responsabilitati de conducere SOP2018

SSIF BRK FINANCIAL GROUP SA (BRK) (22/10/2021)

Incheiere contract cu Global Medical Solutions