Afaceri

Sphera Franchise Group, deținătorul companiilor care operează brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, anunță evoluții pozitive în prognoza bugetului pe 2020 față de estimările inițiale

Sphera Franchise Group,  deținătorul companiilor care operează brandurile KFC, Pizza Hut și Taco Bell în România, anunță prognoze ale bugetului de venituri și cheltuieli pentru 2020 mult îmbunătățite față de estimarea inițială din mai 2020, ca urmare a măsurilor adoptate ca răspuns la pandemia COVID-19 și a restricțiilor impuse de autorități privind activitatea restaurantelor. 

Astfel, dacă EBITDA inițială fusese estimată având o pierdere de 11,3 milioane RON, în scădere cu 111,7% față de 96 milioane RON, valoarea înregistrată în 2019, prognozele actualizate indică o evoluție pozițivă la 26,5 milioane RON, în scădere cu numai 72,4% față de rezultatul anului 2019, potrivit unui comunicat.

Vânzările prognozate acum sunt de 669,7 milioane RON față de 537 milioane RON cât au fost inițial estimate în mai, și cu 29,9% în scădere față de rezultatul anului 2019 când acestea au înregistrat 954,7 milioane RON. Prognoza privind marja brută din restaurante înregistrează o evoluție pozitivă de la 353,8 milioane RON din bugetul inițial, la 448 milioane RON, în timp ce prognoza privind profitul din exploatare se dublează față de estimarea din luna mai de la 34,3 milioane RON la 72,7 milioane RON.

Totodată, fluxul de numerar securizat de companie este unul solid. Astfel, la 30 iunie 2020, numerarul consolidat și echivalentele de numerar ale Grupului atingeau 80,906 milioane lei.

„A fost o perioadă extrem de dificilă, plină de incertitudini pentru industria HoReCa, unul dintre sectoarele cele mai afectate de pandemie. Prognozele actuale cu mult îmbunătățite față de estimările inițiale, arată efortul depus de conducerea companiei pentru minimizarea impactului asupra rezultatelor financiare și totodată responsabilitatea față de acționari, clienți și angajați,” a declarat Călin Ionescu, Directorul General al Sphera.

Sphera a reușit să atenueze impactul măsurilor de control asupra răspândirii pandemiei concentrându-se pe dezvoltarea unor noi canale de vânzare, cum ar fi colaborarea cu agregatorii de comenzi online, alături de promovarea canalelor Delivery și Drive-Thru, care continuă să servească mâncare prin KFC Delivery, KFC Drive Thru și Pizza Hut Delivery. Grupul a încheiat până în prezent parteneriate cu opt platforme de comenzi online în toate piețele pe care este activ, pe lângă canalele proprii de vânzări online. Totodată, costurile și meniurile au fost optimizate, fluxurile de clienți și de producție au fost analizate și reorganizate.

Compania a continuat, de asemenea, să implementeze planul pentru deschiderea de noi restaurante, precum și să identifice noi locații pentru extinderi viitoare. Reacția rapidă și adoptarea modelului de business la noua realitate au ajutat Grupul să-și maximizeze performanța.

Articole recente

Trump le-a cerut liderilor thailandez şi cambodgian să agreeze o încetare a focului

Preşedintele american Donald Trump a anunţat sâmbătă că a discutat telefonic cu liderii Thailandei şi…

7 ore ago

Macron consideră că este imperativ să se evite repetarea violenţelor în Siria

Preşedintele francez Emmanuel Macron a estimat sâmbătă că este ''imperativ să se evite'' repetarea episoadelor…

8 ore ago

Preşedintele Dan şi cancelarul austriac Stocker au subliniat interesul de a deschide unui nou capitol în relaţia bilaterală

Preşedintele Nicuşor Dan şi cancelarul federal Christian Stocker au subliniat, sâmbătă, interesul ambelor părţi de…

8 ore ago

Sute de persoane au manifestat în Scoția împotriva vizitei private a președintelui SUA

Câteva sute de persoane au manifestat sâmbătă în orașele scoțiene Edinburgh și Aberdeen în semn…

9 ore ago

This website uses cookies.

Read More