Update articol:

Sphera Franchise Group – vânzări consolidate în valoare de 446 milioane RON pentru prima jumătate a anului

Sursa: Facebook

 Evenimente-cheie:

  • Rata de creștere a vânzărilor din trimestrul al doilea (T2) a atins 28,4% Y/Y, conducând la o creștere anuală a vânzărilor din primul semestru de 27,3%
  • Profitul operațional al restaurantelor (excluzând impactul adoptarii IFRS 16) s-a îmbunătățit cu 35% în T2 față de perioada similară a anului trecut, și cu 6,2% în primul semestru
  • EBITDA* a urcat cu 69% Y/Y în T2, la 9,2% din vânzări, și cu 17% Y/Y în primul semestru, la 8,2% din vânzări
  • Profitul net a avut o creștere anuală de 109% în T2 și a fost mai mic cu 3,5% în primul semestru, față de perioada similară a anului trecut

 

Sphera Franchise Group („Sphera”) raportează vânzări consolidate în valoare de 446 milioane RON pentru prima jumătate a anului, reprezentând o creștere de 27,3% față de perioada similară a anului precedent. Această performanță a fost susținută de accelerarea  vânzărilor în al doilea trimestru al anului, potrivit oficialilor companiei, preponderent  la KFC Italia și Taco Bell, ca urmare a dezvoltării continue a rețelei de restaurante. Sphera a deschis șapte unități în T2, dintre care 5 KFC (4 în Italia, 1 în România) și 2 Taco Bell.

În primul semestru, vânzările KFC în România și Moldova au înregistrat o creștere anuală de 19,3%, în timp ce ale Pizza Hut au avansat cu 7,4%, iar KFC Italia și Taco Bell au avut vânzări mai mari cu 284%, respectiv 201%. Vânzările comparabile la nivel de restaurante (“like-for-like”) au rămas solide, ajungând la 9,0% la nivel consolidat, fiind susținute de un avans de 12% al KFC România, în timp ce KFC Italia a crescut cu 0,4%, iar Pizza Hut a înregistrat un avans de 0,4%.

„Suntem foarte mulțumiți de creșterea solidă a vânzărilor realizate în prima jumătate a acestui an. Cu toate acestea, suntem hotărâți să păstrăm costurile sub control, astfel încât să atingem ţinta de profitabilitate bugetată pentru acest an”, a adăugat Valentin Budeș, CFO Sphera Franchise Group.

Profitul din exploatarea restaurantelor a crescut cu 6,2% față de perioada similară a anului trecut, până la 49,4 milioane RON, susținut de o creștere anuală de 35% în T2. EBITDA a avansat cu 17,0% până la 36,7 milioane RON (8,2% din vânzări), pe fondul unui avans de 69% în trimestrul doi (9,2% din vânzări), în timp ce profitul net anual a fost cu 3,5% mai mic, respectiv 18,1 milioane RON, după o creștere de 109% în T2. Îmbunătățirea marjei în trimestrul doi se datorează atât marjelor mai bune la nivelul restaurantelor, cât și cheltuielilor generale și administrative (G&A) mai mici.