Update articol:
DIN CAUZA NEMULŢUMIRILOR AUTOMOBILIŞTILOR FAŢĂ DE CREŞTEREA PREŢULUI CARBURANŢILOR

Supermarketurile din Franţa vând carburanţi la preţ de producător

Chiriţoiu: Consiliul Concurenţei analizează posibilitatea de a plafona preţul carburanţilor în România

Lanţurile franceze de supermarketuri Leclerc şi Carrefour au decis ca, în luna noiembrie, să vândă carburanţi la acelaşi preţ cu cel plătit producătorilor, fără niciun profit pentru comerciant, ca răspuns la nemulţumirea automobiliştilor faţă de creşterea preţului carburanţilor, informează AFP.

În ultimul an, preţul motorinei la pompă a crescut cu aproximativ 23% iar cel al benzinei cu aproximativ 15%, ceea ce a sporit presiunile pentru numeroşi automobilişti francezi, în special pentru cei care trebuie să utilizeze automobilul propriu pentru a merge la muncă. În replică, o mobilizare de amploare este prevăzută a avea loc în ziua de 17 noiembrie, atât în Franţa cât şi în Belgia.

“Cel care susţine creşterea este consumatorul. Astăzi această nemulţumire este legitimă”, a declarat directorul general al grupului de distribuţie Leclerc, Michel-Edouard Leclerc pentru France Info. “Este important din punct de vedere comercial să ne satisfacem clienţii dar este important de asemenea şi să trimitem un semnal autorităţilor publice”, a adăugat Michel-Edouard Leclerc, citat de Agerpres.

În consecinţă, campania de promovare care a fost concepută iniţial a se desfăşura în weekendul 3 -4 noiembrie, cu ocazia Sărbătorii Tuturor Sfinţilor, va fi prelungită de Leclerc pe întreaga lună noiembrie la cele 684 de staţii de alimentare din Franţa.

Rivalul Carrefour propune o iniţiativă similară din 5 şi până în 17 noiembrie, a anunţat grupul de distribuţie prezent şi pe piaţa din România.

Preţul combustibililor este în creştere din cauza scumpirii barilului de petrol însă unii automobilişti dau vina şi pe taxele mari pe carburanţi. În plus, Guvernul de la Paris vrea să majoreze şi mai mult taxele de la 1 ianuarie 2019 în cadrul tranziţiei ecologie şi a lupei împotriva încălzirii globale.

“Îmi asum ca fiscalitatea pentru motorină să fie la acelaşi nivel cu cea pentru benzină şi prefer să taxez carburantul în loc să taxez munca”, a declarat preşedintele Franţei, Emmanuel Macron, în timp ce ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire, a insistat luni asupra acestei măsuri. “Nu va fi suspendată. Nu putem suspenda tranziţia ecologică. Transformarea parcului auto francez este o necesitate”, a subliniat Bruno Le Maire.

În acest context, amploarea protestelor din 17 noiembrie este dificil de estimat dar încă de luni mai mult de o sută de camioane au rulat în mod intenţionat la o viteză redusă pentru a îngreuna traficul pe principalele axe rutiere din regiunea Champagne-Ardennes, din nord-estul Franţei, pentru a protesta împotriva majorării taxelor pentru unii carburanţi.

Chiriţoiu: Consiliul Concurenţei analizează posibilitatea de a plafona preţul carburanţilor

Consiliul Concurenţei analizează, împreună cu Ministerul Finanţelor, posibilitatea de a plafona preţul carburanţilor, în contextul intenţiei Guvernului de a elimina supraacciza, a declarat, recent, pentru AGERPRES, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu. “Este o idee recentă şi ne vom consulta cu Ministerul Finanţelor pe această temă. Mi se pare absolut legitimă intenţia Guvernului de a se asigura că reducerea de taxe se reflectă şi la pompă”, a spus Chiriţoiu.

Potrivit acestuia, Consiliul Concurenţei a analizat până acum mai multe situaţii în care taxele aplicate unor produse au scăzut sau au crescut, precum reducerea TVA la pâine, iar analizele au arătat că aceste scăderi sau creşteri se reflectă şi în preţurile finale.

“Vom analiza dacă de această dată este cazul să luăm măsura plafonării. Legislaţia naţională prevede situaţii în care preţurile pot fi plafonate sau îngheţate, iar o astfel de măsură este compatibilă cu legislaţia europeană”, a arătat oficialul Concurenţei.

El a adăugat că măsura plafonării preţurilor s-a mai aplicat de două ori până acum în România, cel mai recent în cazul poliţelor RCA, iar Comisia Europeană nu a considerat că această măsură ar fi fost ilegală.

Chiriţoiu a precizat că analiza sectorială pe care o derulează Consiliul Concurenţei în ceea ce priveşte preţul carburanţilor va fi gata în curând, iar raportul va fi făcut public la începutul anului viitor. “Datele arată că variaţia barilului de ţiţei se transmite şi în preţ, adică, atunci când cotaţia barilului creşte, se majorează şi preţul la pompă, iar, când barilul scade, scade şi preţul în benzinării”, a explicat Chiriţoiu.

Ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici, a vorbit despre posibilitatea plafonării preţurilor la carburanţi, odată cu eliminarea supraaccizei. “Discutăm cu cei de la Consiliul Concurenţei pentru a găsi o formulă legală ca această scădere să se regăsească în economie şi la nivelul fiecărui consumator”, a declarat Teodorovici. În septembrie, Teodorovici a anunţat că analizează eliminarea supraaccizei la carburanţi şi va face o propunere în acest sens până la finele anului.

 

 

 

BVBStiri BVB

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (23/10/2020)

Tranzactii raportate conf. art. 92 ind. 3 Legea 24/2017

COS TARGOVISTE S.A. (COS) (23/10/2020)

Stadiu procedura insoventei

VES SA (VESY) (23/10/2020)

Hotarari AGA O & E 23.10.2020