Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și a îmbunătăți experiența ta.
RefuzSursa foto: Facebook
Autoritățile pregătesc plafonarea RCA, potrivit surselor noastre, din cauza creșterii prețului polițelor RCA. Se pare că proiectul ar fi deja la Ministerul Finanțelor pentru aprobările necesare. Propunerea a fost făcută de ASF pentru protecția consumatorilor.
Tarifele polițelor RCA au crescut foarte mult în ultima perioadă, în special din cauza falimentului City Insurance, dar și din cauza anumitor înțelegeri din piața asigurărilor, potrivit surselor noastre.
Oficialii Consiliului Concurenței ne-au declarat că monitorizează această piață.
Potrivit legislației europene, Autoritatea de Supraveghere Financiară nu poate interveni în sensul impunerii nivelului primelor de asigurare, indiferent de categoria și tipul autovehiculului sau de segmentul în care se încadrează proprietarul acestuia. Orice încălcare a directivelor europene (în cazul de față, Directiva 2009/138/EC privind accesul la activitate și desfășurarea activității de asigurare și de reasigurare – Solvabilitate II) poate atrage procedura de infringement, susține ASF.
Cu referire la modul de stabilire a tarifelor RCA de către societățile de asigurare, ASF spune că acestea își calculează tarifele RCA bazându-se, în principal, pe propriul istoric al daunalității și pe previziunile cu privire la evoluția acesteia și a altor cheltuieli care decurg din încheierea contractelor RCA, potrivit art. 18 – Stabilirea primei de asigurare RCA și informarea asiguratului din Legea nr. 132/2017.
Acum o săptămână, Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a lansat petiţia online “Hoţia RCA blochează România!” şi a invitat toţi şoferii şi păgubiţii nemulțumiţi de preţul RCA şi de firmele de asigurări să semneze petiţia.
Conform reprezentanţilor COTAR, companiile de asigurări “au o explicaţie halucinantă pentru creşterea nejustificată a costurilor poliţelor RCA: ‘pentru că s-a scumpit energia’; preţurile şi practicile sunt aceleaşi la toate companiile, dar Consiliul Concurenţei nu vede că asiguratorii au format cartel”.
“După Astra, Carpatica şi Centrasig, a dat faliment şi City Insurance, aşa cum noi am anunţat, în ultimii trei ani. Dar acum ne confruntăm cu aceleaşi probleme şi întârzieri de plată a despăgubirilor, la preţuri de trei ori mai mari. Creşterea preţurilor la energie nu justifică în niciun fel scumpirea poliţelor de asigurare, însă această scumpire contribuie la scăderea nivelului de trai în România, pentru că asta îşi doresc societăţile de asigurări care vând poliţe RCA”, se menţionează în comunicat.
COTAR atrage atenţia asupra a trei “situaţii aberante de pe piaţa poliţelor RCA”. Una dintre acestea o reprezintă, conform organizaţiei, creşterea preţului RCA cu peste 250% în ultimele luni. O altă situaţie este reprezentată de “aberaţia modului de calcul al preţului RCA: poliţa valabilă pe 6 luni este mai scumpă decât poliţa pe 12 luni, la aceeaşi companie de asigurări”.
De asemenea, reprezentanţii COTAR au menţionat şi daunele RCA care sunt achitate de către majoritatea firmelor de asigurări “exact ca la City Insurance (doar 30% din valoarea despăgubirii, deloc sau cu întârziere)”.
“Cum este posibil ca preţul unei poliţe RCA pentru o perioadă de 6 luni să coste mai mult decât preţul RCA pentru o perioadă de 12 luni, la aceeaşi firmă de asigurări? De exemplu, tariful RCA pentru 6 luni este 1.611 lei, iar pentru 12 luni este 1.328 de lei? Vorbim de un asigurat cu clasa Maximă de BONS – B8! Cum este posibil ca acelaşi risc asigurat să fie mai mic pentru 12 luni decât pentru 6 luni? Matematica şi bunul simţ ne arată că acest lucru nu este posibil dacă vorbim despre calcule fundamentate”, se mai precizează în comunicat.
Conform COTAR, “dacă vorbim despre calcule ale preţului RCA făcute din pix, înseamnă că nu mai există nicio protecţie acordată cetăţeanului român!”.
“Cu toate că preţul RCA s-a dublat, triplat şi nu numai pentru transportatori, ci pentru toţi cei peste 8,5 milioane de plătitori de poliţe obligatorii RCA, pe fondul falimentului CITY şi, culmea, al majorării preţului la gaze şi curent electric, pe nişte calcule numai de ei ştiute, companiile de asigurări având încasări şi venituri duble, chiar şi aşa am crezut că dacă preţul RCA a fost majorat, vor fi bani pentru plata despăgubirilor, dar lucrurile nu sunt deloc aşa. Plata despăgubirilor se face prost, parţial şi cu întârziere. Firme de asigurări care păreau a avea o reputaţie bună au preluat aceleaşi năravuri ale firmelor City Insurance şi Euroins. Piaţa de asigurări din România este total scăpată de sub control! Practic, asistăm la o creştere uriaşă şi nejustificată a preţului RCA, iar pe de altă parte, la o conduită din ce în ce mai intolerabilă a companiilor de asigurări, atunci când vine vorba despre plata despăgubirilor”, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.
Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România are ca membri federaţii şi asociaţii din rândul transportatorilor de persoane, transportatorilor în regim de taxi şi închiriere, şcolilor de conducători auto, unităţilor reparatoare.
Înotătorul român David Popovici a cucerit medalia de aur în proba de 100 m liber,…
Cererea de cupru crește mai repede decât se anticipa în industrie, impulsionată de investiții de…
Ungaria intenţionează să le acorde funcţionarilor publici, inclusiv poliţiştilor şi profesorilor, o subvenţie anuală pentru…
Potrivit președintelui SUA, BRICS dorește să submineze statutul dolarului ca monedă de rezervă mondială Președintele…
Preşedintele american Donald Trump a anunţat miercuri un acord comercial cu Coreea de Sud, în…
Acordul privind tarifele şi comerţul, convenit în 27 iulie de şeful Comisiei Europene, Ursula von…
This website uses cookies.
Read More