Update articol:

Telekom Romania a înregistrat venituri de 210 milioane de euro, în primul trimestru al anului

Telekom Romania a înregistrat venituri de 210 milioane de euro, în primul trimestru al anului

Grupul Telekom Romania a raportat o creștere a EBITDA, pentru primul trimestru al anului 2021, încheiat la 31 martie 2021, în ciuda veniturilor mai mici înregistrate, comparativ cu aceeași perioadă din 2020, de 210 milioane de euro, reflectând în mare măsură baza de comparație ridicată din primul trimestru al anului trecut, datorită etapizării proiectelor ICT și a efectelor negative generate de pandemie, potrivit unui comunicat al companiei.

Compania a înregistrat o creștere a EBITDA ajustată după IFRS-16 cu 2%, față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 34,5 milioane de euro în T1 2021.

Fluxul de numerar liber ajustat a rămas pozitiv în primul trimestru al anului 2021, pentru al optulea trimestru consecutiv.

Veniturile din activitatea tradițională de voce fixă au scăzut la 12,1 milioane de euro în primul trimestru al anului 2021, rămânând însă la un nivel similar cu trimestrul anterior, continuând să încetinească tendințele de scădere. Veniturile din internet fix se situează la 16,9 milioane de euro, înregistrând o scădere în comparație cu nivelurile pre-pandemice, însă o creștere de 4% față de T4 2020. Numărul de abonați TV a scăzut, de la an la an, la 1,1 milioane. Cu toate acestea, efectul asupra bazei de abonați a fost parțial atenuat de creșterea semnificativă continuă a clienților pentru noul produs Smart TV Stick, care a crescut cu 47% față de T4 2020. Produsul permite clienților să-și transforme, fără efort, televizorul obișnuit într-unul inteligent, fără a fi nevoie de intervenții tehnice.

În ceea ce privește activitatea de telefonie mobilă, numărul de contracte postpaid de telefonie mobilă a continuat să crească, ajungând la 1,66 milioane, o creștere de 8% față de aceeași perioadă a anului precedent, marcând al patrulea trimestru consecutiv de creștere a numărului de abonați. În același timp, a continuat să crească și numărul abonaților în cadrul segmentului de servicii convergente fix-mobil (FMC), ajungând la 924.000 de clienți, cu 8% mai mult de la an la an. Realizările înregistrate în ceea ce privește abonamentele de telefonie mobilă fac din Telekom Romania furnizorul cu cea mai rapidă creștere a abonaților de pe piața din România, potrivit unui studiu de piață independent*.

Veniturile din telefonia mobilă au scăzut cu 3% de la un an la altul, până la 93,7 milioane de euro, fiind afectate de o reducere a traficului de interconectare, precum și de restricțiile impuse, ca urmare a pandemiei COVID-19. Baza totală de clienți mobili era de 3,55 milioane la sfârșitul primului trimestru al anului 2021. Un factor important care a determinat creșterea susținută a EBITDA și a fluxului de numerar al companiei este programul de succes și cuprinzător de transformare a costurilor, care a fost început în a doua jumătate a anului 2018 și care continuă să genereze îmbunătățiri semnificative în baza de costuri a Telekom Romania. Comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, compania și-a redus costurile indirecte cu 9%, ca urmare a îmbunătățirilor structurale din toate categoriile.

„Ca parte a transformării noastre strategice din ultimii ani, am lucrat pentru a crea o bază financiară solidă pentru compania noastră și pentru a fi mai rezistenți în fața presiunilor pieței externe. Rezultatele din primul trimestru arată că acest efort a reprezentat direcția strategică potrivită și dă roade, întrucât am reușit să creștem în continuare EBITDA de la an la an, în ciuda unui piețe dificile, după un an de pandemie și chiar compensând efectele unice sezoniere din trecut”, a declarat Nicolas MAHLER, Director Executiv Financiar Telekom Romania.

Telekom Romania este prezentă pe piața românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom și COSMOTE Romania. Telekom aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile lider global de telecomunicații integrate.

 

*„Studiul de măsurare a cotelor de piață ale furnizorilor de servicii mobile pentru persoane fizice”, realizat de Institutul de Marketing Mia, pe un eșantion reprezentativ național, în ianuarie-februarie 2021 (6.000 de respondenți).

BVBStiri BVB

S.N.G.N. ROMGAZ S.A. (SNG) (18/06/2021)

Reziliere Contract CTE Iernut

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (18/06/2021)

Convocare AGEA pentru data de 11 august 2021

SIF TRANSILVANIA S.A. (SIF3) (18/06/2021)

Actualizarea politicii de remunerare a actionarilor

BITTNET SYSTEMS SA BUCURESTI (BNET) (18/06/2021)

Alocare actiuni SOP2019 - persoane cu responsabilitati de conducere

SIF OLTENIA S.A. (SIF5) (18/06/2021)

Autorizare membru al Consiliului de Administratie