Update articol:

Telekom Romania restructurează 692 de poziţii din totalul de 5.831 de angajaţi (vezi declaraţie Marius Bostan despre vânzarea Telekom)

Marius Bostan, fost ministru al Comunicaţiilor: “Dacă DT și OTE vând Telekom la ruși înseamnă că au aceștia au mituit pe cineva acolo sus unde nu se avântă decât vulturii”

 

Telekom Romania anunţă intenţia de a restructura 692 de poziţii din totalul de 5.831 de angajaţi în prezent la nivelul grupului de companii – 438 de poziţii din cadrul Telekom Romania Communications S.A., respectiv 254 de poziţii din cadrul Telekom Romania Mobile Communications SA, potrivit unui comunicat al companiei.   

Oficialii Telekom susţin: “În urmă cu doi ani, Telekom Romania a inițiat un program de transformare pentru a reduce complexitatea proceselor, prin redefinirea modelului operaţional, având ca scop îmbunătăţirea interacţiunii cu clienții săi, prin digitalizare şi simplificare. Pe lângă iniţiativele de business, ca parte a acestui program, Telekom Romania anunţă intenţia de a restructura 692 de poziţii din totalul de 5.831 de angajaţi în prezent la nivelul grupului de companii – 438 de poziţii din cadrul Telekom Romania Communications S.A., respectiv 254 de poziţii din cadrul Telekom Romania Mobile Communications SA.

Continuarea procesului de transformare asigură creşterea pe termen lung a grupului de companii, în contextul dezvoltării rapide a tehnologiei, al unei pieţe puternic concurenţiale, precum şi al schimbărilor globale la nivelul modelelor de afaceri, care afectează îndeosebi companiile de tehnologie.

Poziţiile care urmează să fie restructurate vor fi decise pe baza obiectivelor de business ale companiei, în linie cu strategia de simplificare şi digitalizare. În cadrul procesului de restructurare, Telekom Romania va aplica măsurile de protecţie socială, în conformitate cu legislaţia în vigoare. Evaluarea performanţei va fi utilizată ca criteriu în departajarea angajaţilor care ocupă poziţii similare.

Reducerea complexităţii proceselor interne identificate şi a portofoliului de produse şi servicii conduce la schimbări în structura echipelor din cadrul organizaţiei, necesare pentru îndeplinirea obiectivelor strategice ale companiei. Optimizarea proceselor, automatizarea şi introducerea de roboţi într-o serie de procese interne sunt câteva dintre priorităţile companiei în toate ariile operaţionale, cu progrese semnificative până acum în ariile de IT, Tehnologie, Financiar şi Logistică.

În cadrul procesului de transformare, Telekom Romania şi-a simplificat portofoliul de servicii şi a lansat o serie de iniţiative care să îmbunătăţească experienţa clienţilor, cu accent pe interacţiunea digitală. Telekom Romania îşi propune să continue creșterea vânzărilor prin intermediul canalelor online în următorii trei ani. De asemenea, gradul de adopţie a noii aplicaţii de management al contului, MyAccount Telekom, este în creştere în rândul clienţilor, asigurându-le acestora o gestionare mai uşoară a contului şi a serviciilor utilizate. În viitor, clienţii vor putea să identifice şi să soluţioneze diverse deranjamente online, mai uşor şi mai rapid”.

Marius Bostan, fost ministru al Comunicaţiilor, a scris recent pe Facebook:    

“Năpasta PSD lovește România în unul din punctele tari, viteza de internet. 
Au reușit să alunge Deutsche Telekom AG care a decis să vândă participațiile OTE Grecia din România de la Telekom Fix și Mobil. De ce atâta grabă pentru exit după rebranding și promisiunile făcute în 2016 ? Politica greșită a PSD din ultimii ani alungă din țară un jucător care avea un rol important în menținerea concurenței și un potențial participant și plătitor la licitația de 5G. 

Ce face statul în această tranzacție? Acceptă vânzarea pe bucăți după ce a acceptat integrarea la cererea DT? Cum vor fi cesionate licențele existente? Care este impactul în încasările de la ANCOM? Cine se oferă să cumpere niște participații fără să aibă o înțelegere prealabilă cu celălalt acționar? Cum se transferă clauzele din contractul de privatizare și din celelalte acorduri din Acordul Acționarilor și alte decizii ale acționarilor de până acum? Acestea sunt doar câteva întrebări la Statul Român ar trebui să aibă răspunsuri clare pentru protejarea unei poziții strategice, tehnologice și economice importante. Ar trebui să vorbim nu numai de bani ci și de o infrastructură critică importantă și de un parteneriat cu două țări europene.

Personal consider că Telekom ar fi putut avea un profit remarcabil dacă ar fi acționat în zonele care pot da valoare adăugată pentru serviciile de comunicații cum ar fi SmartCity unde avea un avantaj remarcabil prin canalizații existente, portofoliul de real-estate și oameni tehnici foarte buni. Într-o perspectivă a crizei forței de muncă în România, Telekom anunța ritmic disponibilizări voluntare, pentru a face niște economii iluzorii, care ulterior deveneau pierderi. Adică se dădeau și bani oamenilor deștepți care plecau.

Din păcate dorința managerilor străini de rezultate pe termen scurt, anuale, cu previziuni făcute de consultanți scumpi și incompetenți, drenarea de contracte păguboase în interiorul grupului, restructurările de personal inteligent și priceput care s-a angajat la concurență, lipsa de curaj și îndepărtarea clienților prin exagerata robotizare a interacțiunii a dus la situația de azi acutizată de OUG 114. Aș mai adăuga și inabilitatea de a colabora cu companiile de cablu mai mici pe care le-a tratat doar ca pe un competitor. Cred că acestea ar fi putut aduce valoare canalizațiilor existente și ar fi consolidat poziția de lider pe netcity-smartcity care ar fi permis servicii valoroase pentru cetățeni, administrație și companii.

Sunt convins că o echipă de management profesionistă cu angajament pe minim 5 ani ar fi putut să facă această companie integrată să valoreze cel puțin câteva miliarde bune. Din care o parte importantă să fie a Statului Român. Incompetența politică, strategică și de securitate ne costă pe toți.

Echipa profesionistă din 2016 a propus restructurarea datoriei și consolidarea Telekom România prin finalizarea integrarii juridice, scopul fiind atacarea poziției de lider de piață și nu vânzarea pe bucați!

Mă întreba cineva zilele trecute dacă influența rusească care pare să fie în spatele lui Spass Roussev a reușit să ajungă acolo sus la Bonn? E adevărat că Vâlcov a fost hotărâtor în această decizie de exit a germanilor și grecilor?

Nu spun decat atât: Dacă DT și OTE vând la ruși înseamnă că au aceștia au mituit pe cineva acolo sus unde nu se avântă decât vulturii. Pentru ca tranzacția să fie acceptată de români ar trebui să fie prea mulți trădători la masă. Dacă dorința partenerilor din Telekom e să vândă la cozile de topor ale regimului Putin atunci e momentul ca un Stat Român responsabil să fie pregătit să facă o contra-ofertă și să ceară sprijin direct de la Partenerul Strategic. Direct și nemijlocit! Eu am mare încredere că el va veni.

Desfid pe oricine spune ca sunt prea multi competitori în piață și e nevoie de consolidare. Piata e in creștere, sunt servicii IT care cresc, sunt servicii de cloud care pot fi oferite in toată lumea, servicii de suport necesare in toată Europa, vin servicii de satelit care ar putea completa oferta, se dezvolta extraordinar aplicații, senzori, datele cresc exponențial și sunt atâtea lucruri de adăugat peste infrastructura Telekom și peste forța de vânzări existentă încât pare cel puțin ciudat că vrei să ieși acum, fiind evident că prețul va fi ridicol de mic.

În ultimii ani Telekom Romania a adăugat clienți dar nu și capacitate, nu s-au făcut investiții serioase de mai mult timp, micșorând astfel viteza medie către IP-urile individuale. Nu sunt convins că acest clasament este foarte corect statistic pentru că pare bazat pe numai pe voluntari, pe surse deschise, test mai mult de consum casnic având în vedere că prima testare este descărcarea unui film. Conectivitatea largă și capacitatea legăturilor din România și legăturile cu alte părți ale Europei nu sunt măsurate aici”.

BVB | Știri BVB

PREBET SA AIUD (PREB) (21/03/2025)

Convocare AGA O & E 29/30.04.2025

S.N. NUCLEARELECTRICA S.A. (SNN) (21/03/2025)

Solicitare completare ordine de zi AGEA 09(10).04.2025

SIMTEL TEAM (SMTL) (21/03/2025)

Semnarea unui contract de tip PPA (Power Purchase Agreement)