Update articol:

The Guardian: Uber a pierdut licenţa de operare în Londra, compania va face contestaţie

Uber a pierdut licenţa de a opera vehicule private în Londra, după ce autorităţile au găsit că peste 14.000 de curse au fost efectuate de şoferi neasiguraţi, potrivit The Guardian.

Autoritatea Transport din London (TfL) a anunţat că a luat decizia de a nu reînnoi licenţa companiei de ride-hailing, la sfârşitul unei perioade de probă de două luni acordată în septembrie.

Compania consideră, însă, că decizia autorităţilor este greşită şi va face contestaţie.

Uber ar fi trebuit să rezolve problemele legate de verificarea şoferilor, asigurare şi siguranţă, dar nu a reuşit să mulţumească autorităţile din capitala britanică. Autoritatea pentru transporturi a identificat ”un model de deficienţe” la Uber, între care nereguli care au pus în pericol pasagerii şi siguranţa acestora.

”În pofida rezolvării unora dintre probleme, TfL nu are încredere că în viitor nu vor mai apărea astfel de probleme, ceea ce a determinat-o să ajungă la concluzia că această companie nu este potrivită şi corectă”, potrivit unui comunicat al instituţiei.

Decizia nu va duce la dispariţia imediată a maşinilor Uber din Londra, întrucât compania va face contestaţie şi va putea să îşi continue activitatea până la o decizie definitivă.

Când TfL a respins pentru prima oară prelungirea licenţei Uber, în septembrie 2017, compania a convins judecătorii să îi acorde o licenţă pe o perioadă de 15 luni.

TfL şi Uber au realizat progrese în perioada respectivă, dar au persistat unele rezerve, inclusiv o modificare a sistemului care a permis şoferilor neautorizaţi să îşi încarce fotografiile în conturile altor şoferi. Această breşă de securitate a avut ca rezultat cel puţin 14.000 de curse efectuate de alţi şoferi decât cei aleşi de pasageri, potrivit TfL.

Ultimul caz a fost raportat în urmă cu mai puţin de trei săptămâni. Unele curse au fost efectuate de şoferi ale căror licenţe erau revocate, inclusiv un şofer care fusese penalizat pentru distribuirea de imagini indecente ale unor copii.

“Decizia TfL de a nu reînnoi licenţa Uber în Londra este extraordinară şi greşită şi vom face apel”, a declarat directorul regional al Uber, Jamie Heywood.

Steve McNamara, secretarul general al Asociaţiei Şoferilor de Taxi Licenţiaţi, care reprezintă şoferii de taxiuri negre, a spus că este vorba despre siguranţa publică, iar primarul a luat decizia corectă.

”În ceea ce ne priveşte, modelul de afaceri al Uber este nereglementabil. Se bazează pe un sistem în care toată lumea face ce vrea şi inundă Londra cu vehicule. Uber nu poate garanta că maşinile sunt asigurate, sau dacă persoana care conduce o maşină este cea care ar trebui, aşa cum arată incidentele recente”, a spus McNamara.

 

BVBStiri BVB

VES SA (VESY) (23/10/2020)

Neintrunire cvorum AGA O & E 22.10.2020

PRIMARIA ORASULUI ORAVITA (ORV27) (23/10/2020)

Informare - plati restante aferente emisiunilor de obligatiuni emise de Primaria Oravita & calcul rata dobanda pentru cuponul 26