Update articol:

Tradeville: „Rezultatele Tesla continuă să ridice întrebări cu privire la sustenabilitatea companiei”

O analiză Tradeville indică faptul că rezultatele Tesla continuă să ridice întrebări cu privire la sustenabilitatea companiei, pe fondul anunțurilor consecutive și contradictorii privind delistarea Tesla, ambele făcute de CEO-ul companiei, Elon Musk.

Tradeville relevă faptul că, în trimestrul al doilea, Tesla a înregistrat cheltuieli operaționale de 4,6 miliarde USD, în creștere cu peste 50% față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce veniturile s-au majorat cu 43% în același interval. De altfel, cheltuielile operaționale ale companiei tind de ceva vreme să crească mai repede comparativ cu veniturile: în ultimii cinci ani, veniturile Tesla au avut un avans de 631%, în timp ce cheltuielile operaționale s-au majorat cu 761%, ceea ce pare să confirme temerile acționariatului, potrivit analizei citate. În același timp, pierderile Tesla au fost de 742,7 milioane USD în trimestrul al doilea al anului 2018, cu 85% mai mari față de pierderea raportată în T2 2017.

Analiștii notează că Tesla încearcă, totuși, să își eficientizeze costurile, renunțând la 9% din angajați în al doilea trimestru și să își majoreze capacitatea de producție, atingând de câteva ori în luna iulie o producție de 7.000 unități pe săptămână. Și vânzările totale pe segmentul de automobile au cunoscut o creștere considerabilă, de 47%, până la 3,36 miliarde USD în T2, iar datele indică faptul că Tesla Model 3 este cea mai bine vândută mașină sedan din SUA la momentul actual.

Conducerea a afirmat că, în T3 2018, se așteaptă că producția să înregistreze o rată constantă de 7000 de unități pe săptămână, urmând ca la sfârșitul lunii august să atingă cifra de 6000 unități Model 3. Compania estimează că în T3 2018, producția totală de automobile Model 3 va atinge 50000-55000 unități;

Marjele brute de profit pe segmente de activitate s-au deteriorat comparativ cu T2 2017. La nivel general, marja brută de profit trimestrială a atins 15%, în scădere cu aproximativ 35% față de T2 2017, evoluția acestora fiind determinată de mixul de autovehicule din portofoliu ce au determinat scăderea marjelor de profit o dată cu creșterea producției Model 3. Comparativ cu ultimele 3 trimestre, marja de profit pe segmentul de vânzări auto a prezentat un trend ascendent. În T2 2018 marja brută de profit pe segmentul de vânzări auto a fost de 18.9%, comparativ cu 18.3% în T1 2018, 16.9% în T4 2017 și 15.4% în T3 2017. Pentru prima dată, în T2 2018, marja de profit pe Model 3 a fost pozitivă, atingand 3%.

Elon Musk se așteaptă ca în a doua jumatate a anului 2018 Tesla să devina profitabilă. Compania estimează că;  marja brută de profit aferentă Model 3 va crește în T3 2018 la 15% iar în T4 2018 la 20%.

De asemenea, compania estimează că vânzările de modele S și X vor atinge 100 mii unități în 2018.

În iulie, Tesla a semnat un acord cu autoritățile de la Beijing pentru construirea unei fabrici la Shanghai, în care urmează să producă noul sedan Model 3 și recent a început angajările pentru noua “Gigafactory”, China fiind cea mai mare piață de automobile electrice.

Fondul Suveran Saudit a achiziționat o participație în Tesla evaluată între 1.9 -3.2 miliarde USD (echivalentul a 3%-5%).

BVB | Știri BVB