Update articol:
INTERVIU

Ugur Yesil, Kanal D: “În primele opt luni ale lui 2019, veniturile au crescut cu 13% față de aceeași perioadă a anului anterior”

* “Piața din România este mult mai stabilă decât cea din Turcia unde se înregistrează fluctuații mari ceea ce afectează predictibilitatea și evoluția sănătoasă a unui business”

* “Există o interdependență continuă între piața de publicitate și televiziuni, relație ce obligă ambele segmente să se susțină reciproc în tot acest proces”

 

Interviu cu Ugur Yesil, CEO şi Executive Board Member Kanal D 

Reporter: Kanal D a avut o creștere uimitoare în ultimii ani, iar acum se află în top trei televiziuni din România. Cum aţi reuşit pe o piață atât de concurențială? 

Ugur Yesil: Într-adevăr, de-a lungul timpului, Kanal D s-a impus pe piața media din România ca un jucător important, de multe ori, Kanal D ocupând locul 1 și 2 în audiențe în Prime Time și Day Time.

Este îmbucurător pentru noi să vedem zi de zi rezultatele unei munci de echipă, ale investițiilor constante în conținut de calitate, infrastructură și tehnologie, dar și pe cele ale unei strategii foarte bune de programare.

Kanal D a câștigat public și prin faptul că s-a diferențiat de celelalte stații, lansând adevărate trenduri în televiziune, câteva exemple în acest sens sunt reality show-urile fenomen precum „Exatlon”, „Bravo, ai stil!”, „Puterea Dragostei”, serialele turcești, emisiunea de reportaje „Asta-i România!”.

Suntem atenți la tot ceea ce poate fi interesant pentru public și căutăm acei diferenţiatori care să ne facă unici.

Reporter: Care este profilul telespectatorului Kanal D?

Ugur Yesil: Telespectatorul român este un mare consumator de TV, televizorul rămânând principala lui sursă de informație și de entertainment. Conform unui studiu realizat în 2017, un român din trei deține trei televizoare în casă, 34% din cei intervievați petrecându-și între patru și șase ore în fața televizorului.

Emisiunea Imi place dansul - prezentatori Victor Slav şi Cristina Mihaela
Emisiunea Imi place dansul – prezentatori Victor Slav şi Cristina Mihaela

Referitor la publicul Kanal D, profilul telespectatorului s-a schimbat în ultimii ani, conform cercetărilor noastre. Evoluția performanței Kanal D  a generat o schimbare a profilului telespectatorilor în acord cu structura TTV.

Pe lângă publicul deja existent, care era în majoritate unul feminin, de câțiva ani vine și rămâne atașat stației un public tânăr, activ. Acest trend s-a făcut simțit încă din 2016 când am început difuzarea „Bravo, ai stil!”, a continuat cu „Exatlon” și „Puterea Dragostei”.

Reporter: Cum au evoluat în ultimul timp audiențele/cota de piață?

Ugur Yesil: Kanal D are rezultate excelente cu toate emisiile în acest moment. Cifrele ne-au plasat de multe ori ca fiind  prima sau a doua stație în topul televiziunilor, pe toate categoriile de public, atât în Day Time cât și în Prime Time. La începutul lunii septembrie am lansat grila de toamnă, iar cifrele de audiență confirmă performanța pe care o anticipam: de exemplu, pentru luna septembrie am înregistrat o creștere de 18% a cotei de piață în raport cu septembrie 2018, la nivelul publicului comercial.

Emisiunea Teo Show - prezentatori Teo Trandafir şi Bursucu
Emisiunea Teo Show – prezentatori Teo Trandafir şi Bursucu

Mai mult, suntem pe locul 2 pe Targetul Național în primele 9 luni ale anului 2019, în Prime Time (20:00-24:00).

Kanal D înregistrează o creștere constantă de la an la an. În 2018, Kanal D a bifat o creștere de 20% a cotei de piață față de anul precedent, pe publicul Comercial, în Prime Time (20:00-24:00).

Reporter: Care sunt planurile de viitor ale Kanal D?

Ugur Yesil: Ne dorim să ne consolidăm poziția pe piață, să dezvoltăm proprietățile TV, Radio și online, să investim în continuare în infrastructură, tehnologie și să îi dăm brandului Kanal D și mai multă forță. Să rămânem un jucător important pe piața media din România și să oferim publicului unicitate în diversitate. Odată cu cooptarea Radio Impuls în grup, ne focusăm în a dezvolta un centru media creativ care să ofere o experiență media completă.

Reporter: Cum este piața TV din România comparativ cu cea din Turcia?

Ugur Yesil: Trebuie să luăm în calcul faptul că există diferențe culturale, demografice și economice între cele două țări, există și o diferență majoră între volume, piața din Turcia fiind semnificativ mai mare față de cea din România. Însă e important să menționăm că piața din România este mult mai stabilă decât cea din Turcia unde se înregistrează fluctuații mari ceea ce afectează predictibilitatea și evoluția sănătoasă a unui business.  În România, ne așteptăm ca piața de publicitate TV să crească anul acesta cu 5-6%  comparativ cu anul trecut, pe când în Turcia este foarte posibil să stagneze sau chiar să scadă.    

Dincolo de diferențe, există și similitudini care ne ajută în strategia noastră. Un exemplu ar fi apetitul publicului din Turcia și a celui din România pentru scenarii care includ specificuri locale, tradiții, aspecte comune în istoria celor două țări.

Reporter:  Care este opinia dvs cu privire la piața de publicitate din România?

Ugur Yesil: Piața de publicitate din România s-a dinamizat, a evoluat în acord cu dezvoltarea socio-economică. Există o interdependență continuă între piața de publicitate și televiziuni, relație ce obligă ambele segmente să se susțină reciproc în tot acest proces. Dat fiind contextul unei piețe extrem de competitive, este esențial să avem o abordare strategică și să încurajăm, prin producții de calitate, o creștere constantă a consumului TV și a investițiilor din piața de publicitate. 

Reporter: Este pregătit Kanal D pentru o eventuală recesiune/criză financiară?

Ugur Yesil: Suntem pregătiți să facem față tuturor provocărilor; nu este ceva ușor de gestionat, dar am încredere că și într-un astfel de scenariu negativ, reușim să ne menținem și să le aducem telespectatorilor conținut de calitate. Cred că cel mai mare atu al nostru constă în coeziunea echipei, prietenia și legăturile strânse dintre oamenii care lucrează la Kanal D. Faptul că ei vin cu plăcere la muncă îi ajută să fie creativi și proactivi. 

Am mai trecut printr-o criză de o amploare uriașă și am reușit în condițiile acelea dure, fără să avem susținerea unui grup media, să ne menținem pe piață și chiar să creștem din punct de vedere al imaginii. A fost o piatră de încercare care ne-a făcut mai competitivi, mai creativi, mai buni în profesiile noastre.

Reporter: Cum au evoluat indicatorii financiari al Kanad D în  ultimii ani și cum previzionați că vor fi aceștia în acest an?

Ugur Yesil:  Evoluția Kanal D a fost una foarte bună, iar anul 2018 a fost unul excelent, având în vedere că veniturile au înregistrat o creștere de 20% comparativ cu 2017. Anul acesta, în primele opt luni ale lui 2019 am crescut, din acest punct de vedere, cu 13% față de aceeași perioadă a anului anterior și ne așteptăm să menținem acest trend de creștere până la final de an. 

Reporter: La cât se ridică investițiile Kanal D în producțiile din acest an?

Ugur Yesil: Investițiile sunt semnificative și permanente în ceea ce privește conținutul emisiunilor, infrastructură și tehnologia. Acestea sunt în legătură directă cu aprecierea consumatorilor și exigențele impuse de evoluția pieței. Întotdeauna am fost atenți la trenduri, participăm constant la cele mai importante târguri de specialitate și suntem atenți la specificul și evoluția pieței locale, pentru a lua decizii corecte, inspirate și atunci când e vorba de achiziții de formate sau de tehnologie care să susțină transmisia informației în concordanță cu cele mai înalte standarde internaționale. 

În grila de toamna Kanal D se regăsesc două seriale turcești de succes, „Lacrimi la Marea Neagră”, difuzat de la ora 20:00, de luni până vineri, și al doilea sezon „Patria mea ești tu”, difuzat în fiecare luni și marți, de la ora 23:00. Povești interesante de viață, în care foarte mulți dintre cei care ne urmăresc se regăsesc, sunt doar câteva dintre ingredientele care fac din aceste producții adevărate fenomene nu numai în țara de origine, dar și în celelalte teritorii în care sunt difuzate. Reality-ul matrimonial „Puterea Dragostei”, „În căutarea adevărului”, „Teo Show” sunt vectori puternici de audiențe în Day Time,  Știrile Kanal D reprezintă o sursă importantă de știri pentru români.

În weekend, divertismentul e la putere, telespectatorii Kanal D se pot delecta cu show-uri menite să le facă serile mai frumoase – „Se strigă darul”, o călătorie suprinzătoare prin cele mai frumoase tradiții de nuntă, „Îmi place dansul”, o competiție a talentelor, „Roata Norocului”, un format internațional de succes, ce le aduce telespectatorilor distracție la maximum și premii uriașe. 

Emisiunea de reportaje „Asta-i România!” rămâne un etalon al genului prin temele propuse, undele dintre ele dezvoltându-se în adevărate campanii, și prin modalitatea de abordare. În curând, telespectatorii vor avea parte și de un serial de comedie, „Moldovenii”.   

Reporter: Care sunt planurile Kanal D pentru piață online care se dezvoltă atât de rapid?

Ugur Yesil: Suntem conștienți că online-ul devine tot mai puternic atrăgând obiceiuri de consum care se schimbă. De asemenea, credem că televiziunea și mediul online nu se exclud, ci sunt complementare și se potențează reciproc. Investim în continuare în proprietăţile online Kanal D – kanald.ro, stirilekanald.ro, wowbiz.ro, kfetele.ro, radioimpuls.ro și, de asemenea ne propunem să creștem în social media, locul unde s-au creat deja adevărate comunități de fani ai show-urilor noastre.

În curând, Kanal D va lansa un serial de comedie, „Moldovenii”, realizat în colaborare cu trupa „3 Chestii”, umoriști care au generat un adevărat fenomen în mediul online. Astfel,  Kanal D își păstrează obiceiul de a surprinde, translatând și adaptând viziunea din sfera online (Youtube) în televiziune, elaborând un mix între două medii care se pot susține reciproc.

Emisiunea Imi place dansul - Jurati
Emisiunea Imi place dansul – Jurati

Reporter: Intenționați să achiziționați alte canale media (site-uri, tv, radio)?

 Ugur Yesil: La început ul acestui an, Radio Impuls a intrat în portofoliul Dogan Media Internațional. A fost un pas important pentru noi și o provocare. Acest Radio își propune să atragă un public urban tânăr, dinamic  și dornic să asculte muzică de calitate, dar și infotainment.  Faptul că Radio Impuls are o rețea puternică în zece orașe ale țării contează foarte mult în consolidarea imaginii noastre, ca brand integrator al componentelor TV, radio și online. În același timp, ne consolidăm atât tot ceea ce înseamnă business de televiziune, investim mai departe în conținut, tehnologie, infrastructură dar și în proprietățile online și radio. Desigur, suntem atenți în continuare la oportunități de business.

 

Serial Lacrimi la Marea Neagra
Serial Lacrimi la Marea Neagra