Update articol:

Vifrana, cel mai mare producător de vin organic din România, vrea să atragă 10,5 milioane lei de la investitori și să se listeze la bursă

CEO Vifrana: “Apropierea de piața românească de capital vine într-un moment de maximă oportunitate atât pentru Vifrana cât și pentru investitori”

Vifrana, cel mai mare producător de vin organic din România, își propune să atragă capital prin plasament privat și să se listeze tehnic la Bursa de Valori București (BVB). Banii atrași vor fi alocați spre reconfigurarea structurii de finanțare și spre noile direcții strategice de dezvoltare.

“Vom lista acțiunile Vifrana, ceea ce înseamnă oportunitatea investiției directe într-o afacere de vinuri. Din analizele brokerului cu care colaborăm, am văzut că investiția în vin este mai puțin volatilă decât activele tradiționale, iar randamentul investiției în vin, mai ales în perioada crizei din 2008, a depășit mai multe mărfuri consacrate, inclusiv aur, acțiuni sau active imobiliare”, a declarat Octavian Vucmanovici, CEO al societății.

Vifrana este primul producător de vin organic certificat pe întreg lanțul, de la bob la pahar, primul producător de vinuri Bio Raw din România, primul producător de vinuri ecologice aromatice (vin fiert cu pelin), singura entitate exportatoare de vinuri integral certificată ecologic, din România, cu Denumire de Origine Protejata (DOP) – ADAMCLISI la nivel European și unul din cei mai importanți exportatori de vin organic dinRomânia.

Vifrana este cel mai mare jucător în sectorul producției de vin integral certificată ecologic din Romania, după suprafața cultivată: 130 Ha terenuri proprii cu plantații cu viță de vie organică.

Compania estimează, pentru 2020, afaceri de 5,1 milioane lei, în creștere cu 26% față de 2019. De asemenea, Vifrana preconizează să încheie anul cu un profit de 2,33 milioane lei, în scădere cu 11%.

Listarea la Bursa de Valori București va facilita și susține strategia de dezvoltare prin oportunități de finanțare, promovare, vizibilitate, transparență și parteneriate strategice, potrivit oficialilor Vifrana.

Octavian Vucmanovici a detaliat dezvoltarea companiei: “Vifrana este un pionier în sectorul viticulturii ecologice. Fără pretinsă modestie, Vifrana a fost creatorul și susținătorul pieței pentru vinuri organice. După cunoștințele noastre, suntem cel mai mare jucător în sectorul producției de vin integral certificată ecologic bio din România după suprafața cultivată, singurul exportator de vinuri inegral certificate ecologic din România cu Denumire de Origine Protejată – Adamclisi la nivel european și unul din cei mai importanți exportatori de vin organic din România, precum și printre primele companii românești premiate la competițiile internaționale pentru vin organic.

Ne-am confruntat cu perioada de ignoranță și rezistență a consumatorului român față de produse bio, cu care a trebuit să ne împrietenim prin tactica prețurilor mici, apropiate de cele convenționale și prin intrarea în marile lanțuri de retail.

Odată cu listarea sortimentelor noastre la Kaufland în 2014, la Lidl în 2017, și Penny în 2018, popularitatea gamei Bob cu Bob a crescut și vânzările pe piața internă de asemenea. Momentul cheie în schimbarea de strategie și viziune a venit, însă, prin listarea vinurilor Vifrana sub etichetă nemțească în lanțurile de retail germane REWE, PENNY, GLOBUS și SELGROS.

Suntem acum la faza de lansare a afacerii sub viziunea strategică orientată spre valorificarea maximă a oportunităților de export de vin la prețuri comparabile cu cele ale competitorilor europeni și spre diversificarea ofertei prin includerea de produse foarte căutate pe piețele externe, precum spumantul și vinul la doză. Desigur, dorim și să dezvoltăm o linie de produse secundare bio pentru industria farmaceutică și cosmetică, dar și intrarea în segmentul HoReCa în România prin gama premium, o mișcare care ar fi fost foarte dificilă în afara perioadei de criză asociată pandemiei.

Spre deosebire de vinul convențional care a intrat în declin sub impactul efectelor pandemiei COVID 19, piața vinului organic a continuat să crească, iar previziunile analiștilor sunt extrem de pozitive. Doar în prima jumătate a anului 2020, vânzările de vin spumant au crescut cu 19% pe piața internațională și cu 47% în Marea Britanie, iar prognozele pentru piața internațională de vin organic în perioada 2020-2030 indică rate de creștere medie anulă între 8% și 12 și spre tranziția pieței vinului organic de la statutul de piață de nișă, la cel de piață principală! De asemenea, statisticile arată că, cel puțin până în anul 2021, Germania rămâne cea mai mare consumatoare de vin organic la nivel mondial (18.8%), urmată de Italia (18,4%), Marea Britanie (8,8%) și SUA.  În 2020, în Germania, piața vinului organic este estimată la 156 mil. euro, de două ori valoarea ei în SUA, aproape la același nivel din Italia și de 7 ori piața chineză. În condițiile în care noi suntem deja pe rafturile retailerilor din Germania cu prețuri extrem de avantajoase și sperăm cu vin spumant din 2021, în condițiile în care intrăm pe piața englezescă începând cu anul următor, ne așteptăm la creșteri frumoase pe toți indicatorii operaționali și financiari în perioada următoare.

La aceasta se adaugă oportunitățile viitoare de acces la finanțările europene destinate agriculturii ecologice în România prin Pactul Verde European, între care viticulturii i s-a promis un loc important.”

În acest context, oficialul companiei spune că apropierea de piața românească de capital vine într-un moment de maximă oportunitate atât pentru Vifrana cât și pentru investitori: ”În timp ce Vifrana va valorifica instrumentele de finanțare prin bursă pentru implementarea strategiei de dezvoltare, investitorii au la dispoziție o alternativă investițională unică din mai multe puncte de vedere: este o investiție „verde”, un gest de responsabilitate personală față de mediu și piața produselor ecologice; este o investiție într-un sector cu perspective certe de creștere, în contextul incertitudinii economico-financiare care caracterizează majoritatea sectoarelor economice; este o investiție într-o afacere cu momentum dar aflată la începutul traiectoriei de creștere accelerată.

Iar noi suntem gata să fructificăm toate beneficiile asociate listării, de la plusul de vizibilitate și imagine în raport cu piața țintă dar și cu partenerii strategici, la acces la variate pârghii de dezvoltare.”

Intermediarul plasamentului privat este SSIF Goldring, unul dintre cei mai activi brokeri pe piața românească de capital.

BVBStiri BVB

COMPA S. A. (CMP) (18/01/2021)

Notificare - rascumparare actiuni proprii 11-15.01.2021

ARMATURA S.A. (ARM) (18/01/2021)

Calendar financiar 2021

VES SA (VESY) (18/01/2021)

Calendar financiar 2021