S.P.E.E.H. HIDROELECTRICA S.A. organizează concurs pentru selecția a doi membri ai Directoratului, cu mandat până la data de 6.11.2027.
Procedura de selecţie cuprinde următoarele etape succesive:
a) Etapa I – selecţia dosarelor candidaților.
b) Etapa a II-a – test online, interviuri, integrarea declarației de intentie, pentru candidaţii declaraţi “admişi” după etapa I.
Posturi:
- Director General – Președinte al Directoratului (Chief Executive Officer CEO) – 1 post
- Director Financiar (Chief Financial Officer CFO) – 1 post
1. Post Director General Președinte Directorat (Chief Executive Officer CEO) – 1 post.
Condiții obligatorii:
- Studii superioare finalizate cu diplomă de licență în domeniile fundamentale*: științe inginerești/științe economice;
- Experiență generală în muncă de minim 7 ani și experiență profesională relevantă de minim 5 ani în funcții de conducere/administrare în cadrul societăților comerciale, publice sau private, regiilor autonome;
- Cunoașterea limbii române – nivel avansat;
- Cunoașterea limbii engleze – minim nivel mediu;
- Fără înscrisuri în cazierele judiciar și fiscal;
- Stare de sănătate corespunzătoare postului, atestată pe baza adeverinței medicale eliberată de către medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate.
Criteriu opțional :
- Specializări în anumite domenii de activitate: Management, strategie, managementul riscului, guvernanță corporativă.
2. Post Director Financiar (Chief Financial Officer CFO –) – 1 post.
Condiții obligatorii:
- Studii superioare finalizate cu diplomă de licență, în domeniul fundamental: științe economice.
- Experiență generală de muncă de minim 7 ani;
- Experiență profesională de minim 5 ani în funcții de conducere în domeniul managementului financiar (director/manager economic, director/manager financiar, contabil șef, șef serviciu economic/financiar/contabilitate) în cadrul societăților comerciale publice sau private, regiilor autonome.
- Cel puțin o specializare/certificare profesională activă: auditor financiar (membru CAFR) și/sau expert contabil (membru CECCAR) și/sau consultant fiscal (membru CCF) și/sau membru ACCA-UK (schema profesională) și/sau membru CFA (Charterholder, Regular);
- Cunoștințe și experiență în domeniul Standardelor Internaționale de Raportare Financiară – IFRS (minim o raportare realizată);
- Cunoașterea limbii române – nivel avansat;
- Cunoașterea limbii engleze – minim nivel mediu;
- Fără înscrisuri în cazierele judiciar și fiscal;
- Stare de sănătate corespunzătoare postului, atestată pe baza adeverinței medicale eliberată de către medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate.
Criteriu opțional :
- Specializări în anumite domenii de activitate: Management, strategie, managementul riscului, guvernanță corporativă.
*conform prevederilor legale privind organizarea studiilor universitare de licenţă şi aprobarea listei domeniilor şi specializărilor din cadrul acestora, anexa 1 și a Legii 1/2011 a educației naționale, alte prevederi legale incidente.
Dosarul de participare va conține în mod obligatoriu, următoarele documentele de eligibilitate:
- Curriculum Vitae – model european;
- Copie act de identitate;
- Copie documente care atestă pregătirea profesională;
- Documente care atestă experiența generală în muncă și profesională în administrarea/managementul societăților comerciale publice sau private /regiilor autonome, (Carnet de muncă sau Adeverință, după caz);
- Cazier judiciar;
- Cazier fiscal;
- Adeverința care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, nu mai veche de 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
- Declarațiile procedurii.
(Declarațiile se solicită anterior trimiterii documentelor prin transmiterea unei cereri/unui e-mail la adresa office@arc-consulting.ro.).
Criterii de evaluare/selecţie candidaturi (conform art. 16 și 17, anexa 1 din HG 639/2023 privind normele de aplicare ale OUG 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare)
A.competenţe:
a) competenţe specifice sectorului de activitate a întreprinderii publice;
b) competenţe profesionale de importanţă strategică;
c) competenţe de guvernanţă corporativă;
d) competenţe sociale şi personale;
e) experienţă pe plan local şi internaţional;
f) competenţe şi restricţii specifice pentru funcţionarii publici sau alte categorii de personal din cadrul autorităţii publice tutelare ori din cadrul altor autorităţi sau instituţii publice;
g) altele, în funcţie de specificitatea întreprinderii publice;
B.trăsături:
a) reputaţie personală şi profesională;
b) integritate;
c) independenţă;
d) expunere politică;
e) abilităţi de comunicare interpersonală;
f) altele, în funcţie de specificitatea întreprinderii publice;
C.alte criterii:
a) rezultate economico-financiare ale întreprinderilor în care candidatul şi-a exercitat mandatul de administrator sau de director;
b) înscrieri în cazierul fiscal şi judiciar;
c) criterii de gen;
d) criterii suplimentare, în funcţie de specificitatea întreprinderii publice şi de prevederile legale aplicabile.
Art. 17.
Pot fi criterii opţionale următoarele:
a) mandate de administrator/director al unei întreprinderi publice sau private deţinute anterior;
b) specializări în anumite domenii de activitate;
c) cunoaşterea unei limbi străine de circulaţie internaţională.
Bibliografie :
- OUG nr. 109/2011privind guvernața corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare,
- G. nr. 639/2023 – privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice,
- Legea nr. 31/1990 a Societăților, republicată.
- Codul de Guvernanță corporativă publicat de Bursa de Valori București
- Burdus, E., Tratat de management, Ed. Economica, Bucuresti, 2005
- M Popa, CD Lungescu, II Salanţă Management: concepte, tehnici, abilităţi, Presa Universitară Clujeană, 2019
Bibliografie suplimentară pentru postul de CFO:
- Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;
- OG nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitățile administrative-teritoriale sunt acționari unici ori majoritari sau dețin direct ori indirect o participație majoritară, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea Contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- HG nr. 26/2003 privind transparența relațiilor financiare dintre autoritățile publice și întreprinderile publice, precum și transparența financiară în cadrul anumitor întreprinderi;
- Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative,
- Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, cu modificările și completările ulterioare;
Dosarele de candidatură se transmit on-line la adresa office@arc-consulting.ro
Toți candidați vor primi pe e-mail comunicarile cu privire la statusul candidaturilor, precum și planul de interviu aferent fiecărei etape a procedurii.
Informaţii suplimentare puteţi obţine la numărul de telefon: 0733 66 12 33, persoană de contact Elena Căprar
Data limită pentru transmitere electronica a dosarelor de candidatură: 4.11.2025