Update articol:

Şerban: Portofoliul Ministerului Transporturilor, prin Fondul pentru Modernizare, ajunge la 2,366 miliarde de euro

Şerban: Portofoliul Ministerului Transporturilor, prin Fondul pentru Modernizare, ajunge la 2,366 miliarde de euro
 - poza 1 Ciprian Şerban/ Sursa foto: Facebook.com/ciprianserban

Totalul investiţiilor gestionate de Direcţia Generală Programe Europene Transport (DGPET) din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) se ridică la 2,366 miliarde euro, proiectele fiind dedicate modernizării şi decarbonizării transporturilor din România, a anunţat, miercuri, pe o pagină de socializare, ministrul de resort, Ciprian Şerban, potrivit Agerpres.

“Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) anunţă că Banca Europeană de Investiţii (BEI) a aprobat integral cele 7 noi propuneri de investiţii transmise prin intermediul Fondului pentru Modernizare, în cadrul sesiunii 2/2025. Valoarea totală a noilor investiţii este de aproximativ 1,3 miliarde de euro. Prima tranşă solicitată: 300 milioane euro. Aceste proiecte completează portofoliul deja aprobat al MTI, în valoare de peste 1 miliard euro, ridicând astfel totalul investiţiilor gestionate de Direcţia Generală Programe Europene Transport (DGPET) la suma de 2,366 miliarde euro, dedicate modernizării şi decarbonizării transporturilor din România”, a notat Şerban.

Prin Fondul pentru Modernizare sunt finanţate următoarele proiecte: înlocuirea utilajelor şi echipamentelor energofage din transportul naval, aerian şi feroviar cu echipamente şi vehicule cu emisii zero – 299 milioane de euro; achiziţia de vehicule electrice şi cu emisii zero pentru transportul rutier, feroviar, maritim şi pe căi navigabile interioare – 299 milioane de euro; dezvoltarea infrastructurii de mobilitate electrică în comunităţi şi întreprinderi (e-MOVE RO) – 250 milioane de euro; reţeaua naţională de staţii de reîncărcare pe autostrăzi, drumuri expres şi drumuri naţionale (programul e-Mobility RO) – 299 milioane de euro.

De asemenea, 150 de milioane de euro sunt alocaţi investiţiilor majore în infrastructura de transport naval şi portuară, pentru eficienţă energetică şi adaptare la schimbările climatice.

“Impactul acestor investiţii este unul dublu: pe termen scurt – modernizarea infrastructurii de transport şi crearea un cadru real pentru mobilitate electrică la nivel naţional; pe termen lung contribuim la atingerea obiectivelor Pactului Verde European, ale Planului Naţional Integrat în domeniul Energiei şi Schimbărilor Climatice (PNIESC) şi ale Strategiei naţionale pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. În perioada următoare, MTI va elabora ghidurile solicitantului pentru fiecare dintre cele cinci scheme de ajutor de stat aprobate, care vor fi publicate spre consultare publică în secţiunea dedicată a platformei Fondului pentru Modernizare: http://fonduri.mt.ro. Prin aceste proiecte, România confirmă că este pe drumul corect al transformării transporturilor într-un sistem curat, digitalizat şi interconectat, în care eficienţa energetică şi sustenabilitatea devin noua normalitate”, afirmă şeful de la Transporturi.

BVB | Știri BVB
SAFETECH INNOVATIONS (SAFE) (22/10/2025)

Numirea presedintelui CA, a Directorului General si a membrilor comitetelor

ELECTROMAGNETICA SA (ELMA) (22/10/2025)

Vanzare statii de incarcare masini electrice

SAFETECH INNOVATIONS (SAFE) (22/10/2025)

Hotarari AGOA&AGEA din data de 22.10.2025