Grupul TeraPlast a raportat un profit net de 6,3 milioane de lei în primele nouă luni, comparativ cu -6,9 milioane de lei, după primele 9 luni din 2024, potrivit unui raport transmis Bursei de Valori București. Compania a înregistrat o creștere de +26% a cifrei de afaceri consolidate, de la 681,2 mil. lei, la 857,4 mil. lei, dar și o creștere de +17% a volumelor totale, de la peste 84 mii de tone, la aproape 99 mii de tone.
De asemenea, Grupul a raportat creșterea vânzărilor în afara României, cu +73%, până la aproape 300 mil. lei, reprezentând 35% din cifra de afaceri.
Creșterea Grupului a fost impulsionată de cererea susținută din divizia de Instalații, de extinderea pe piețele vestice prin Grupul Wolfgang Freiler, care și-a adus contribuția pe întregul interval de raportare, și de Optiplast din Croația, care a sprijinit avansul volumelor de ambalaje flexibile, potrivit companiei.
În același timp, îmbunătățirea operațională a diviziei de Ambalaje a grevat mai puțîn profitabilitatea consolidată. Integrarea activităților externe și creșterea ponderii exporturilor la 35% din cifra de afaceri (vs. 25% la T3/2024) confirmă direcția strategică a Grupului de a deveni un jucător regional puternic, cu o baza solidă de creștere pe termen lung.
„Performanțele din primele nouă luni ale anului reflectă maturitatea Grupului TeraPlast și arată că strategia noastră de echilibru între piață internă și cea externă funcționează. Achizițiile din afară României și-au dovedit utilitatea, deși încă mai sunt multe de îmbunătățit acolo și mai este loc de creștere pentru anii următori. Ne continuăm transformarea într-un lider regional capabil să gestioneze schimbările și să valorifice oportunitățile din piață și vom continuă să creștem.” a declarat dl Bogdan Craciunaș, Director Financiar al Grupului TeraPlast.
„Rezultatul net rămâne în teritoriu pozitiv, deși a înregistrat impactul unor cheltuieli nerecurente legate de achiziția Aquatica Experience, așa cum am văzut și în cazul celorlalte achiziții, însă contractele în derulare vor asigura profitabilitatea Aquatica Experience la final.
Totodată, profitul operațional a crescut cu 160%, de la 11,3 milioane de lei, la 29,4 milioane de lei, iar asta, împreună cu evoluția cifrei de afaceri care ne apropie de pragul de 1 miliard de lei, sunt în linie cu angajamentul luat față de acționari la începutul anului 2025.” a adăugat dl Craciunaș.
Evoluția diviziilor
- Instalații: 73% din veniturile Grupului
· Cifra de afaceri de 625 milioane de lei în primele 9 luni din 2025, cu 29% mai mult decât în primele 9 luni din 2024.
· EBITDA de 64,2 milioane de lei, cu 37% mai mult decât în primele 3 trimestre ale anului trecut.
· Marja EBITDA de 10,3% la 9 luni/2025, față de 9,6% la 9 luni/2024.
Divizia de Instalații și-a continuat tendința de creștere, iar cererea internă s-a menținut robustă și împreună cu aportul Grupului Wolfgang Freiler, creșterea cantitativă a segmentului a fost de 20% comparativ cu primele 9 luni din 2024. În 2025, Grupul Wolfgang Freiler a fost consolidat pe întreg parcursul celor trei trimestre, față de doar două trimestre în 2024.
Pe piața locală, programul Anghel Saligny a înregistrat o încetinire și întârzieri la plata, în timp ce PNRR generează tot mai multe licitații, care însă nu au un ritm la fel de accelerat precum cele din programul Anghel Saligny. Cu toate acestea, segmentul a beneficiat de o cerere solidă de produse pentru infrastructură.
Pe piețele externe, Wolfgang Freiler a început să valorifice eforturile de diversificare a piețelor adresate, cu rezultate vizibile în Austria și Germania, piețe cu potențial solid de creștere, unde TeraPlast își extinde oferta cu sisteme noi de tubulatură.
- Granule: 8% din veniturile Grupului
· Cifra de afaceri de 69,7 milioane de lei, în scădere ușoară (-2%) față de primele nouă luni din 2024 (71 milioane de lei).
· EBITDA de 8 milioane de lei, cu 14% mai mult decât la T3/2024, când a fost de 7 milioane de lei.
· Marja EBITDA a crescut cu 1,7pp, de la 10% după primele 9 luni din 2024, la 11,7% în aceeași perioada a anului 2025.
Piață locală a fost afectată de un nivel scăzut al comenzilor din industria de cabluri din PVC și de o competiție accentuată pe preț, generată atât de producători locali care au redus prețurile, cât mai ales de importurile extracomunitare. În acest context, menținerea unei marje EBITDA în parametri a fost posibilă în special datorită exporturilor către Europa de Vest.
- Ambalaje: 14% din veniturile Grupului
· Cifra de afaceri de 122,8 milioane de lei, în creștere cu 42% față de primele nouă luni din 2024 (86,8 milioane de lei)
· EBITDA în continuare negativă după primele nouă luni ale anului curent, însă de -1 milion de lei, comparativ cu -10,6 milioane de lei în aceeași perioada din 2024.
Divizia de Ambalaje și-a menținut performanță pe segmentul de retail, care include marile lanțuri de magazine și distribuitorii locali, unde și-a consolidat poziția de furnizor la clienții tradiționali, în urmă licitațiilor desfășurate.
Segmentul de produse industriale și exporturile au fost afectate de presiunea semnificativă asupra prețurilor generată de importuri, atât din Uniunea Europeană, cât și extracomunitare, acestea din urmă având un impact care nu a putut fi compensat de evoluția din segmentul de retail.
Cu toate acestea, EBITDA negativă a diviziei a fost ameliorată, că urmare a reducerii pierderilor Opal și a contribuției pozitive a Optiplast (Croația).
- Ferestre: 5% din veniturile Grupului
· Cifra de afaceri de 39,8 milioane de lei, cu 6% mai mult comparativ cu primele 9 luni din 2024 (37,4 milioane de lei)
· EBITDA de 602 mii de lei, față de 1,9 milioane de lei în primele 9 luni ale anului trecut, ceea ce reprezintă o scădere de 69%.
Divizia beneficiază de un portofoliu solid de proiecte de reabilitare, care urmează să fie finalizate. Pentru acest segment de piață, există perspective solide și pentru proiecte viitoare.
Cererea a fost dominată de sistemele din aluminiu, utilizate preponderent în proiectele non-retail.
Profitabilitatea primelor nouă luni din 2025 a fost afectată de creșterea prețurilor materiilor prime, în special a sticlei, care nu a putut fi integral transferată în prețurile finale pentru segmentul de clienți retail.
Grupul TeraPlast este cel mai mare procesator de polimeri din Europa de Sud-Est. Grupul este compus din companiile TeraPlast, TeraGlass, TeraPlast Recycling, TeraBio Pack, Palplast (Rep. Moldova), companiile Grupului Wolfgang Freiler (Austria și Ungaria), Optiplast (Croația) și companiile Aquatica Experience Group.
Din 2 iulie 2008, TeraPlast este listată la Bursa de Valori București sub simbolul TRP. Acțiunile companiei sunt incluse în indicele de referință BET al Bursei de Valori București, în indicii Small Cap și Global All Cap ai FTSE Russell și în indicii MSCI Frontier ÎMI.