Update articol:

AQUILA raportează o creștere a veniturilor de 17%, până la aproximativ 2,5 miliarde lei, în primele nouă luni; Profitul net s-a situat la 34 milioane de lei, în scădere cu 40%

Aquila a înregistrat un profit de 43,8 milioane lei in primele 9 luni ale anului 2021, în creștere cu 21% față de aceeași perioadă a anului trecut

AQUILA (simbol bursier AQ), unul dintre cei mai mari jucători din sectorul distribuției de bunuri de larg consum din România și regiune, cu peste 30 de ani de experiență în această industrie, a înregistrat venituri de aproximativ 2,5 miliarde lei în perioada ianuarie-septembrie 2025, în creștere cu 17% față de aceeași perioadă a anului trecut. Evoluția a fost susținută în principal de creșterea organică și sinergiile create în segmentul de afaceri distribuție, care au generat aproximativ 95% din cifra de afaceri a companiei, potrivit unui comunicat.

Cătălin Vasile, CEO AQUILA:  „Integrarea companiilor achiziționate și investițiile realizate în ultimii ani au generat sinergii vizibile în 2025, care se reflectă în trendul ascendent al veniturilor și EBITDA. Acestea vor continua să se amplifice pe măsură ce vânzările ating potențialul optim. În luna noiembrie aniversăm patru ani de la listarea companiei la Bursa de Valori București, un moment cheie în evoluția AQUILA, când ne-am asumat obiectivele ambițioase de a crește cifra de afaceri cu 50% și de a dubla EBITDA până în 2026, având ca reper anul listării. Considerăm că EBITDA reflectă cel mai corect performanța operațională și sustenabilitatea modelului nostru de afaceri. Ne menținem pe o traiectorie solidă de creștere și dispunem de toate instrumentele necesare pentru atingerea obiectivelor propuse pe termen mediu, acordând în același timp atenție constantă evoluțiilor fiscale și macroeconomice, ce pot influența temporar nivelul profitabilității.”

În primele 9 luni din 2025, în structura veniturilor, segmentele de afaceri distribuție și logistică au înregistrat creșteri de 18%, respectiv 21%, în timp ce segmentul de afaceri transport a înregistrat o scădere de 4%. Avansul veniturilor din segmentul distribuție reflectă dezvoltarea organică, atragerea de noi linii de afaceri și sinergiile operaționale realizate în urma integrării companiilor achiziționate. Canalele de distribuție cu cel mai mare ritm de creștere au fost canalul HoReCa (+30%) și de vânzare retail tradițional (+25%). În segmentul logistică, am implementat proiecte noi care au contribuit atât la avansul veniturilor, cât și la consolidarea modelului nostru de afaceri integrat.

Vânzările aferente brandurilor proprii, care includ 126 de articole, au depășit 105 milioane de lei, în creștere cu 19% față de perioada ianuarie-septembrie 2024. Veniturile aferente brandurilor proprii din categoria produselor alimentare (Gradena, LaMasă și Yachtis) au înregistrat un avans de 18%, iar cele din categoria produselor non-alimentare (JetXpert, AquaXpert, ExpertWipes) au crescut cu 29%.

În perioada ianuarie – septembrie 2025, EBITDA a continuat trendul ascendent, cu un avans de 5%, până la 130 milioane de lei. Profitul net aferent primelor 9 luni din 2025 s-a situat la 34 milioane de lei, în scădere comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ca urmare, în principal, a majorării costurilor cu salariile și a diferențelor de curs valutar, precum și a impozitului minim de 1% pe cifra de afaceri, procentul de impozitare ajungând la aproximativ 50% din profitul brut înregistrat în România.