Inteligența Artificială reprezintă un pericol pentru locurile de muncă ale angajaților din industria pariurilor sportive? Înainte de a începe să-ți faci griji că jobul tău va fi înlocuit de AI, amintește-ți că rolul algoritmilor inteligenți este de a-ți face munca mai ușoară și mai productivă. Peste 70% dintre cele mai importante case de pariuri online utilizează AI-ul pentru a personaliza modul de pariere. În practică, acest lucru înseamnă că, prin sisteme mai avansate de ajustare a cotelor, eficiența proceselor de pariere a crescut cu aproximativ 35%, iar platformele au devenit mai sigure cu circa 40%, datorită unor mecanisme mai bune de control și prevenție.
Sunt atât de multe job-uri în industria pariurilor sportive pe care Inteligența Artificială nu le poate face atât de bine precum le fac oamenii. De exemplu, analiza operatorilor licențiați, așa cum se întâmplă în listele de case pariuri recomandate de Legalbet, nu este bazată doar pe colectarea de date. Ea presupune testarea directă a platformelor, evaluarea modului în care funcționează interfața, relația cu jucătorii și experiența reală de utilizare — aspecte care țin de judecată umană și nu pot fi reduse la simple automatizări.
Aceeași logică se aplică și altor roluri din industrie, inclusiv celor care lucrează direct la site-uri de pariuri sportive, unde deciziile se iau pe baza contextului, a experienței și a înțelegerii comportamentului real al jucătorilor. Găsești mai jos 5 profesii din industria pariurilor pe sporturi care nu pot fi înlocuite de AI.
1. Analist de performanță sportivă
AI-ul dispune de capacitatea de a colecta, analiza și clasifia volume mari de date, dar nu are capacitatea de a lua decizii strategice asemenea unui om. Mai ales că intervin numeroși factori necuantificabili, așa cum sunt rivalitățile dintre anumite echipe, motivația jucătorilor sau schimbarea de antrenor care influențează nivelul de performanță al echipei. Omul dispune de capacitatea de a interpreta factorii externi și datele necuantificabile, astfel încât să poată emite predicții despre performanțele viitoare.
2. Manager de relații cu clienții
Pentru Inteligența Artificială înțelegerea emoțiilor umane, empatia și rezolvarea chestiunilor cu un grad ridicat de complexitate sunt lucruri aproape imposibil de interpretat. De exemplu, un jucător face o reclamație legată de anularea unui bilet pe un meci de fotbal, care este cauzată de o eroare tehnică. Soluția AI-ului va fi una care se bazează pe directivele generale pentru astfel de cazuri, în timp ce managerul de relații cu clienții va oferi o soluție personalizată pentru clientul nemulțumit.
3. Responsabil de marketing
Valoarea industriei de pariuri sportive se ridică la 87.31 de miliarde de dolari în 2025, cu o prognoză favorabilă de creștere până la 106.22 miliarde de dolari în următorii 5 ani. Numărul pariorilor online se ridică la 190 milioane de persoane și continuă să crească, de aceea, atragerea de noi pariori este esențială pentru operatorii de pe piață. Creativitatea este o componentă primordială pentru personalizarea campaniilor publicitare pentru că mesajele transmise necesită abordare din perspectiva umană.
4. Trader senior (cote sportive)
Ajustarea cotelor este un job care implică analiza contextuală, așa cum sunt accidentările, impactul negativ sau pozitiv al victoriilor sau înfrângerilor pentru moralul echipei, aportul suporterilor la câștigarea unui meci sau influența condițiilor atmosferice asupra desfășurării partidei. Impactul acestor factori asupra cotelor alocate unui meci, în special în cazul derby-urilor sau al meciurilor din fazele superioare ale competițiilor majore nu poate fi înțeles și gestionat corect decât de un om.
5. Mediator de dispute între clienți și operatorii de pariuri sportive
Gestionarea situațiilor conflictuale între clienții nemulțumiți și operatorii din domeniul pariurilor sportive necesită empatie, gestionarea emoțiilor, flexibilitate în decizii și comunicare bidirecțională. Atât clienții, cât și agențiile pot solicita clarificări, explicații, precum și negocieri. Soluțiile emise vor nemulțumi una dintre părți, iar gestionarea efectelor este greu de realizat de o entitate care efectuează lucrurile în mod automatizat. Interpretarea spețelor trebuie coroborată cu respectarea regulilor, dar, în același timp, și cu înțelegerea aspectelor umane implicate.
De ce AI-ul nu este (încă) un pericol pentru angajații din industria pariurilor sportive?
Inteligenței Artificiale, atât de priceputa la date, îi lipsește umanitatea. Strict pentru industria pariurilor, AI-ul nu dispune de empatie, de capacitatea de a interpreta corect emoțiile umane, de a gestiona eficient situațiile conflictuale și de a interpreta regulile și etica. Totodată, nu are abilitatea omului de a se adapta contextului, de a evalua lucrurile și de a găsi o soluție pentru rezolvarea problemelor într-un mod uman. Nici cu gestionarea riscului ori cu creativitatea nu sta bine.
Desigur, toate acestea nu înseamnă că oamenii sunt de neilocuit în slujbele lor. Dacă nu o va face AI-ul, o pot face alți oamenii, ceea ce înseamnă că atât timp cât lucrezi eficient, locul de muncă este al tău.