Update articol:
FORUMUL România Digitală

Adina CĂLIN, CEC Bank: Ne dorim să păstrăm modelul hibrid – dezvoltare digitală și unități bancare

*”La CEC Bank, în ultimii trei ani, avem o dublare a numărului de utilizatori de mobile banking”

În sistemul bancar, tema digitalizării este, de mulți ani, pe masă, a spus Adina CĂLIN, Director produse și servicii la CEC Bank, la cea de-a patra ediție a Forumului România Digitală organizat de Financial Intelligence, pe 21 iunie 2022.

În anul 2019, în sistemul bancar s-a implementat și directiva PSD2 privind noul sistem de plăți și conceptul de open banking, a amintit ea: „În 2020, după cum știți, a venit pandemia, care a reprezentat un boost în digitalizare.

Am reușit, după perioada lockdown, în trei luni, sa implementăm o platformă, unde absolut toate aprobările se dau digital. Chiar ne gândeam că nu știm cum am funcționat înainte pe sistemul pe hârtie, pentru că nu am putea să mai revenim la așa ceva.

De asemenea, la începutul pandemiei, am avansat digitalizarea. Am reușit, într-un an și jumătate, să lansăm deschiderea de conturi sută la sută online, am introdus, apoi, creditarea pentru persoane fizice sută la sută online, atât pentru credite de nevoi personale, cât și pentru carduri de credit. Lucrurile acestea probabil le-am fi îndeplinit în trei-patru ani, însă perioada de pandemie a avut, pe lângă părțile negative, poate și părțile ei pozitive, pentru că ne-a obligat să ieșim din zona de confort și să accelerăm foarte tare partea de digital.

Ca să putem să facem toate lucrurile acestea, am luat decizia de a merge pe infrastructură Cloud, practic am putut să venim cu aceste produse și servicii în timp foarte scurt în piață datorită tehnologiei Cloud. Dacă vorbim de anul 2020, știm foarte bine că lanțurile de producție erau destul de greoaie și probabil că dacă așteptam după serverele fizice ne-ar fi luat destul de mult ca să putem să ieșim în piață cu astfel de servicii.”

Clineții sunt deschiși la noile produse, spune Adina CĂLIN: ” Dacă vorbim de anul 2020, 20% din clienții întregului sistem bancar au acceptat cel puțin o aplicație mobilă. La CEC Bank, în ultimii trei ani, avem o dublare a numărului de utilizatori de mobile banking, iar în 2020 și 2021 numărul de tranzacții făcute pe online a crescut de peste 110%. Deci da, cu siguranță clienții sunt deschiși. E clar că noi avem și un portofoliu de clienți tradiționali și, din acest motiv, pe viitor, ne dorim să păstrăm acest model hibrid adică, pe de o parte – dezvoltare digitală, pentru clienții care doresc să acceseze astfel de servicii, iar pe de altă parte, suntem cea mai mare bancă a statului și avem o acoperire cu peste 1000 de unități bancare la nivelul țării, dintre care 450 sunt în mediul rural, considerăm că trebuie să fim prezenți și mediul rural, pentru ca și clienții de acolo să aibă acces la servicii financiare.”

BVB | Știri BVB

MECANICA CEAHLAU (MECF) (08/08/2022)

Raport semestrial S1 2022

PROMATERIS S.A. (PPL) (08/08/2022)

Informare Depozitarul Central - structura sintetica la 02.08.2022

FONDUL PROPRIETATEA (FP) (08/08/2022)

Structura actionariat la data de 31 iulie 2022

S.N.G.N. ROMGAZ S.A. (SNG) (08/08/2022)

Raport conf. art. 108 Legea 24/2017 (R)

CHIMCOMPLEX S.A. BORZESTI (CRC) (08/08/2022)

Rascumpararea actiuni proprii perioada 01-05.08.2022