Update articol:

AFIR: Beneficiarii PNDR, persoane fizice autorizate şi întreprinderile individuale, au obligaţia de a transmite documentele înregistrării activităţii economice la ONRC

Beneficiarii Programului Naţional de Dezvoltare Rurală, constituiţi ca persoană fizică autorizată şi ca întreprindere individuală, au obligaţia de a transmite la Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) documentele carte atestă înregistrarea activităţii economice la Registrul Comerţului, în caz contrar riscând radierea, a anunţat, miercuri, AFIR.

„În conformitate cu Legea nr. 182/ 2016 (pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 44/ 2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale), persoanele fizice autorizate (PFA) şi întreprinderile individuale (II) aveau obligaţia îndeplinirii până la data de 18.03.2019 a condiţiei privind numărul maxim de clase de activităţi prevăzute de codul CAEN, respectiv maximum 5 clase pentru PFA şi maximum 10 clase pentru II. În cazul nerespectării acestor prevederi, persoanele fizice autorizate şi întreprinderile individuale sunt radiate din Registrul Comerţului începând din 18 martie 2019”, se arată în comunicatul AFIR, potrivit Agerpres.

AFIR a atras atenţia asupra obligativităţii beneficiarilor Programului Naţional de Dezvoltare Rurală, constituiţi ca persoană fizică autorizată şi ca întreprindere individuală, de a se conforma prevederilor Legii nr. 182/ 2016 şi de a transmite la AFIR documentele necesare în termen de maximum 14 zile lucrătoare de la data luării la cunoştinţă a Notificării emise de AFIR.

„Subliniez importanţa acţionării de urgenţă de către beneficiarii PNDR aflaţi în situaţia nerespectării prevederilor Legii numărul 182/ 2016, în sensul furnizării către CRFIR sau OJFIR, în termen de maximum 14 zile lucrătoare, a documentelor doveditoare ale înregistrării activităţii economice la ONRC, în conformitate cu clauzele stipulate în contractele sau în deciziile de finanţare. Nerespectarea acestor termene va atrage răspunderea beneficiarilor conform legislaţiei în vigoare”, a declarat Adrian Chesnoiu, directorul general al AFIR.

Beneficiarii PNDR, constituiţi ca PFA şi II, care se regăsesc în situaţia menţionată, trebuie să depună la CRFIR sau OJFIR (în funcţie de tipul de proiect), documentele prin care au fost reautorizaţi, dar nu mai târziu de 14 zile lucrătoare de la data luării la cunoştinţă şi cu respectarea unor condiţii.

Astfel, ei trebuie să menţină forma de organizare conform celei existente la data încheierii contractului sau a deciziei de finanţare; în cazul în care beneficiarul era autorizat ca PFA, dar la această dată are un număr de salariaţi mai mare de 3, poate proceda la momentul reautorizării la schimbarea formei de organizare, respectiv ca II (titular al unei întreprinderi individuale); să aibă aceleaşi coduri CAEN aferente proiectului pentru care a primit finanţare; să se înregistreze în Registrul Unic de Identificare APIA (RO APIA); să preia integral exploataţia sau exploataţiile pe noua formă de organizare, astfel încât să nu aibă consecinţe asupra stabilirii dimensiunii economice a exploataţiei agricole deţinute de beneficiar.

Lista celor aflaţi în situaţia menţionată poate fi vizualizată accesând site-ul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC): https://www.onrc.ro/index.php/ro/legea-182-2016