Update articol:

Asociația pentru Apărarea Drepturilor și Intereselor Consumatorilor: Piața de asigurări a înregistrat în ultimele 9 luni recordul absolut de reclamații

Asociația pentru Apărarea Drepturilor și Intereselor Consumatorilor – APCONS, felicita decizia Autorității de Supraveghere Financiară de a sancționa societățile City Insurance și Euroins cu avertisment, dar atragem public atenția că aceste sancțiuni trebuie continuate, înăsprite și aplicate tuturor firmelor de asigurări care își bazează afacerea pe neplata daunelor, potrivit unui comunicat de presă.

APCONS menţionează: „Pentru că în spațiul public au început de câteva luni să fie vehiculate informații trunchiate de către piață de asigurări cu scopul de a manipula opinia publică cu privire la situația reală a acestei piețe, APCONS a decis să facă publice rezultate comparative dintre piață de asigurări din Germania și piață de asigurări din România, pentru a înțelege cum funcționează aceste piețe și nivelul de satisfacție al consumatorului celor două țări: 

Piață germană de asigurări RCA

Număr aproximativ de autovehicule la finalul anului 2018: 65 milioane

Număr aproximativ de contracte RCA la finalul anului 2018: 80 milioane

(Unele contracte RCA sunt anuale, altele sunt încheiate pentru perioade mai mici de 12 luni).

Numărul total de reclamații RCA și CASCO înregistrate pentru anul 2018 de către BAFIN: 1162 reclamații

Piață românească de asigurări RCA

Număr aproximativ de autovehicule la finalul anului 2018: 8 milioane

Numărul contractelor RCA la finalul anului 2018: 5.873.613

În luna Iulie 2019 au fost înregistrate la ASF un număr de aproximativ 2600 de reclamații.

Concluzii:

  1. Parcul auto românesc este de peste 8 ori mai mic decât parcul auto german;
  2. Numărul contractelor RCA din România este de aproape 14 mai mic decât numărul contractelor RCA din Germania.
  3. Numărul anual de reclamații în domeniul auto la BAFIN este de 2,2 ori mai mic decât numărul înregistrat în luna Iulie 2019 la ASF.
  4. O singură societate de asigurări din România înregistrează în ultimele 2 luni echivalentul tuturor reclamațiilor înregistrate de către întreagă piață germană în domeniul auto într-un an.
  5. Nivelul de satisfacție și încredere a cetățeanului român în piață de asigurări românească este la cel mai scăzut nivel din ultimii 30 de ani”.

APCONS salută decizia consiliului ASF din luna iunie 2019 privind delegarea atribuțiilor de control privind conduită asigurătorilor către un departament specializat din cadrul Autorității.

“Știm că din această vara, toate petițiile primite la ASF vor avea pentru prima dată și o finalitate. Departamentul de petiții transmite săptămânal o fișa de deficiențe către acest departament care se ocupă de controlul privind conduită asigurătorilor, iar acesta verifică și aplică sancțiuni firmelor care încalcă legea. Este pentru prima dată când ASF și-a creat pârghiile legale prin care să aplice în mod prompt (în fiecare luna) sancțiuni care să conducă la disciplinarea unei piețe de asigurări anchilozate, primitive, cu năravurile micilor afaceriști întâlnite la începutul  anilor ’90 în România” – a declarat ing.Vasile Cazan, Președinte APCONS.