Update articol:
DUPĂ CE ANUNŢASE CĂ SE VA OPRI LA MALL BANEASA

Asociația Pro Infrastructură: Metrorex a decis să construiască toată Magistrala M6 de metrou până la Aeroportul Henri Coandă

sociația Pro Infrastructură: Metrorex a decis să construiască toată Magistrala M6 de metrou până la Aeroportul Henri Coandă

Metrorex a decis să construiască toată Magistrala M6 de metrou până la Aeroportul Henri Coandă, chiar dacă săptămâna trecută Comisia Europeană a aprobat suma de 517 milioane de euro pentru doar jumătate din linie, adică primele 6 stații, între 1 Mai și Tokyo, potrivit unui răspuns transmis Asociaţiei Pro Infrastructură.

Potrivit Asociaţiei Pro Infrastructură, autoritățile se ambiționează să facă toată Magistrala M6 deodată, însă statul român trebuie să bage adânc mâna în buzunar și să scoată peste 550 milioane euro, la un calcul grosier.

Valoarea totală estimată a proiectului este de aproape 1,392 miliarde de euro cu TVA.

Asociaţia Pro Infrastructură explică: „Principalele lucrări și echipamente sunt descrise în graficul de implementare și sursele de finanțare trimise ieri de Metrorex și au, împreună, o valoare estimată este de 1,013 miliarde euro cu TVA (la cursul 4,7 RON/EUR).

Sursa Asociatia Pro Infrastructura
Sursa Asociatia Pro Infrastructura

Pe lângă acestea, în jur de 380 milioane euro vom da pe exproprieri, monitorizarea tehnologică, avize și autorizații, consultanță și supervizare, alimentarea cu energie electrică, cheltuielile diverse și neprevăzute și alte categorii de costuri.

Sursa Asociatia Pro Infrastructura
Sursa Asociatia Pro Infrastructura

Ce bani avem acum: 517 milioane euro din fonduri europene nerambursabile la care se adaugă 317 milioane euro din împrumutul JICA (Guvernul Japoniei), dar suma va fi renegociată cu partenerii niponi, așa cum ne-a confirmat Metrorex. Restul (aproape 560 milioane euro) trebuie acoperit de la bugetul de stat și/sau din alte împrumuturi!

O spunem din nou: credem că autoritățile trebuie să înțeleagă semnificația reală a deciziei Comisiei Europene, să își regândească strategia și să-și concentreze resursele pe accelerarea Magistralelor 5 (Eroilor-Iancului), 4 (Gara de Nord-Progresul) și 7 (Rahova-Colentina), linii care deservesc cartiere foarte dense, prioritare în fața secțiunii Tokyo-Otopeni a M6″.

Asociaţia Pro Infrastructură: Autoritățile sunt obligate să-şi refacă socotelile cu privire la magistrala de metrou până la Aeroportul Otopeni