Update articol:

Avocatul Adrian Cuculis: “Clienții băncilor ar fi primii care ar trebui să fie bucuroşi de apariţia Directivei europene  în domeniul protecției consumatorului”

Foto Facebook Foto Facebook

Clienții băncilor ar fi primii care ar trebui să fie bucuroşi de apariţia Directivei europene  în domeniul protecției consumatorului, spune avocatul Adrian Cuculis, având în vedere declarațiile UE de dată recentă prin care se arată că statele membre ar trebui să asigure măsuri prin care practicile comerciale neloiale să poată fi sancționate și consumatorii să fie despăgubiți. 

Acesta ne-a explicat: “Dacă la nivel național nu se poate, ne învață U.E cum să facem protecția consumatorilor. De multă vreme era necesar un ghid sau un barem ori alte criterii, în baza cărora atunci când eşti vădit prejudiciat de către un furnizor de produse sau servicii ce intră sub sfera protecției consumatorului, să poți cere o justă despăgubire și mai ales să ai un ghid care să-ți permită să faci un asemenea lucru.

Când pui în balanță 4% din cifra de afaceri  anuală și CORECTITUDINEA în fața cumpărătorului tău, cred că vei încerca să faci orice, numai să nu primeșți o amendă ce-ți poate închide business-ul. Așa înțeleg – și bine fac – UE și Comisia Europeană să folosească forța coercitivă în folosul consumatorilor.

Este plin de țepe peste tot și mai ales știm cu toții cum este frustrarea aceea pe care o ai atunci când cumperi un produs și de fapt este fie o țeapă, fie neconform, fie de proastă calitate. S-a terminat cu acest lucru, fiindcă nu o să mai poți să spui că vinzi ceva de calitate dacă nu este așa.

Aceste lucruri care păreau cumva un mit până acum se pot transforma în realitate, asta doar dacă vom ști să implementăm deștept normele din legislația UE și chiar să le şlefuim conform necesităților consumatorilor din România.

Dacă privim retroactiv la ceea ce s-a întâmplat în sistemul bancar și ne uităm la declarațiile UE de dată recentă prin care vedem că se arată că statele membre ar trebui să asigure măsuri prin care practicile comerciale neloiale să poată fi sancționate și consumatorii să fie despăgubiți, clienții băncilor ar fi primii care ar trebui să primească această veste cu multă bucurie.

De asemenea observăm că UE pune accent pe piața online, ceea ce înseamnă de fapt o actualizare a legislației cu nevoile și cu realitatea în care trăiesc consumatorii fie de produse fie de servicii. Per total, vom asista la o mai bună și transparență folosire a serviciilor online, dar și o mai bună protecție efectivă acordată consumatorilor”.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor va pregăti actul normativ de transpunere a Directivei Omnibus în dreptul național, care va cuprinde o serie de măsuri ce vor garanta standarde mai ridicate de protecție pentru consumatorii români împotriva practicilor comerciale incorecte, atunci când aceștia optează să achiziționeze produse sau servicii on-line.

Termenul de transpunere a noului pachet legislativ este 28 noiembrie 2021, urmând ca noile dispoziții să intre în vigoare începând de la 28 mai 2022.

În data de 7 ianuarie 2020 a intrat in vigoare Directiva (UE) 2019/2161 (denumită Directiva Omnibus) a Parlamentului European şi a Consiliului referitoare la o asigurare mai bună a respectării normelor Uniunii în materie de protecție a consumatorilor și modernizarea normelor anterioare.

Nouă Directivă europeană  în domeniul protecției consumatorului va aduce, printre altele, ceva ce, la nivel național, nu s-a reușit, este vorba de amenzi care să determine companiile să nu mai înșele consumatorii, ne-au declarat oficialii Credere, după ce ieri au intrat în vigoare noile norme UE privind protecția consumatorilor, ca parte a „Noilor avantaje pentru consumatori”.

Acestea vizează o mai bună aplicare și modernizare a normelor actuale ale UE privind protecția consumatorilor, în conformitate cu evoluțiile digitale.

BVBStiri BVB

VES SA (VESY) (23/10/2020)

Neintrunire cvorum AGA O & E 22.10.2020

PRIMARIA ORASULUI ORAVITA (ORV27) (23/10/2020)

Informare - plati restante aferente emisiunilor de obligatiuni emise de Primaria Oravita & calcul rata dobanda pentru cuponul 26