Update articol:

Care au fost provocările de pe piața de leasing de personal în 2020

Anul 2020 a fost unul plin de provocări care au forțat antreprenorii, pe plan personal și profesional, să se adapteze unor situații atipice, ca urmare a răspândirii coronavirusului la nivel mondial. Cum a fost și cazul lui Eugen Saulea, fondatorul ESSA Group, un business cu afaceri de 14,3 milioane de euro în 2019, al cărui principal obiectiv, încă de la început, a fost asigurarea siguranței angajaților delegați în implementarea programelor din rețelele de retail partenere. Cum doar alocarea echipamentelor specifice protecției și prevenției nu era o măsură suficientă pentru a garanta sănătatea angajaților, echipa de mangamenet ESSA a căutat cele mai bune opțiuni de informare și conștientizare a personalului propriu. Structurile de field control și management au urmat în mod periodic, sesiuni de formare de tip „bune practici de igienă”, iar ultimul de acest tip a fost inițiat și susținut de către un etalon în ceea ce privește acest domeniu al securității și igienei, respectiv de către DEKRA. Aici, ESSA a asigurat cadrul optim de transmitere în structura ierarhică a standardelor DEKRA, organizând și implementând sesiuni locale de formare și evaluare a propriului personal din structura de execuție.  „Un demers important și necesar în condițiile pandemice actuale, întrucât siguranța și educația tuturor angajaților noștri, mai ales a celora pe care îi închiriem ulterior marilor jucători din retail sunt esențiale pentru o societate sănătoasă”, explică antreprenorul care în plină pandemie, atunci când tot mai multe companii își disponibilizau personalul, el recruta aproape 700 de persoane pentru activitatea de leasing de personal.

DEKRA este un standard internațional de siguranță pentru măsuri de prevenire a răspândii Covid-19 și se acordă în urma unui proces de audit și control, la nivel național, de un organism de certificare independent. O certificare obținută până acum, pe plan local, de către principalele rețele de retail, compania germană de auditare DEKRA fiind una dintre cele mai importante din lume și activând în domeniul siguranței de peste 90 de ani, în mai bine de 60 de țări.  „Astfel, angajații noștri au beneficiat de o instruire completă privind regulile impuse pentru asigurarea siguranței alimentelor. Informarea și formarea lor privind igiena alimentelor s-a realizat prin instruiri la intervale regulate de timp, conform unui program stabilit în cadrul societății”, explică, la rândul său,  Lucian Pavelescu, director de dezvoltare al companiei ESSA Group. Drept urmare, coordonatorii echipelor cât și supraveghetorii personalului implicat în activitatea de retail dețin astăzi cunoștiințe teoretice și practice cu privire la igienă pentru a putea aprecia corect potențialele pericolele pentru a lua, astfel, măsurile necesare de remediere a deficiențelor.

Cunoscută în special pentru serviciile de merchandising în rețelele de tip hypermarket, supermarket și TT de peste 16 ani, în primul trimestru al anului compania ESSA raporta o scădere de peste 25% a întregului business, în contextul în care programele de BTL și evenimente au fost suspendate. Cu toate acestea, în al doilea trimestru, companiile beneficiare de servicii ESSA și-au recalibrat obiectivele de marketing și vânzări și au mutat bugetele din zona BTL în servicii cu impact imediat în vizibilitate la punctul de vânzare. „Prin programe personalizate de implementare și mentenanță materiale comunicare (POSM-uri), programe de înfolieri și impachetari (GOP), am reușit o recuperare în forță a celor peste 25% procente pierdute din business la început de an”, relevă Eugen Saulea.

Pentru a ține pasul cu evoluția consumului și cererilor din piața de recrutare, pe parcursul lui 2020, ESSA Group a investit în divizii de call-center, de livrare și în domeniile conexe, astfel încât să poată oferi clienților un lanț integrat. Primul mare proiect pentru serviciile de call center a fost câștigat în urma unei licitații, în luna august, iar rezultatele au fost remarcabile. „Doar în prima săptămână de la activarea programului ESSA onora cu 54% mai multe comenzi decât în săptămâna anterioară, pentru ca în a doua săptămână să onoreze cu 86% mai multe comenzi decât în săptămâna de referință”, își amintește antreprenorul.

De asemenea, în luna octombrie, managementul calității companiei Essa Group a fost certificat de cunoscuta firmă TÜV Austria. Ceea ce înseamnă că, pe baza auditului TÜV, atât serviciile oferite de ESSA, cât și managementul instituției sunt de o calitate înaltă, conforme standardelor internaționale.  „Tot în acest an, ESSA a primit certificările: ISO 45001:2018, ISO 9000:2015 și ISO 14001:2015. Aceste certificări ne arată că sistemul nostru de managament se aliniază standardelor internaționale din domeniul în care ne activăm”, mărturisea la acea vreme Eugen Saulea, CEO-ul companiei ESSA.

Compania ESSA, fondată în 2010, este astăzi unul dintre cei mai mari jucători din piața serviciilor de trade marketing si vanzari din țară. Anul trecut, ESSA a raportat afaceri de 14,3 milioane de euro, iar până la finele anului Eugen Saulea – fondatorul companiei estimează să atingă 15 milioane de euro. Printre serviciile din portofoliul companiei se numără recrutare si plasare forta de munca, BTL și evenimente, servicii management POSM (materiale comunicare), call center si merchandising . În prezent, ESSA oferă servicii în sistem leasing si outsource pentru peste 30 de clienți, furnizori si producatori ce sunt leaderi in categoriile in care ativeaza, dar si pentru marile lanturi de retail precum Carrefour, Kaufland, Auchan, Metro Cash & Carry sau Mega Image.

BVBStiri BVB

VOLKSWAGEN VZ TURBO SHORT 0.10/190/180 (EBVWTS10) (22/01/2021)

Tranzactionare valoare rascumparare in piata RVSP pe 25 si 26 Ianuarie 2021

PREFAB SA (PREH) (22/01/2021)

Calendar financiar 2021

VRANCART SA (VNC24) (22/01/2021)

Rata dobanda cupon nr. 17