Update articol:

Cartel ALFA solicită oprirea transferului  porturilor dunărene către administrațiile locale

Confederația Națională Sindicală Cartel ALFA solicită oprirea transferului  porturilor dunărene către administrațiile locale și, împreună cu membrii săi din cadrul Sindicatului Portuar Român Unirea și Federația Trans-Conex va face toate demersurile necesare pentru a o bloca, potrivit unei scrisori deschise transmisă premierului Viorica Dăncilă, semnată de Bogdan Iuliu Hossu
Președinte CNS Cartel ALFA.

Cartel ALFA explică: “Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat recent că porturile de pe malul Dunării aflate în prezent în administrarea Companiei Naționale Administrația Porturilor Dunării Fluviale SA Giurgiu (CN APDF Giurgiu) vor fi transferate la autoritățile locale, preluarea fiind «într-un stadiu avansat».

Salariații membri de sindicat din cadrul Sindicatului Portuar Român Unirea – sindicat reprezentativ la nivelul CN APDF Giurgiu – care nu au fost consultați în niciun fel în privința acestui transfer – sunt îngrijorați că mutarea va duce la dispariția și precarizarea locurilor de muncă, iar viitorul economic și financiar al companiei este pus în pericol.

Activitățile portuare desfășurate de CN APDF Giurgiu sunt de interes public naţional şi duc la îndeplinire inclusiv unele obligaţii ce revin statului român din acordurile şi convenţiile la care România este parte. O parte dintre porturile vizate de acest transfer, precum Drobeta Turnu Severin și Giurgiu, fac parte din rețeaua centrală de transport european, așa cum este menționat în Regulamentul (UE) nr.1315/2013.

Trecerea în administrarea autorităților locale a acestor bunuri din proprietatea publică a statului nu are nicio justificare legată de interesul național, așa cum se impune pentru un astfel de transfer. Mai mult decât atât, există investiții în derulare cu alocări bugetare de peste 2 milioane de lei pentru modernizarea porturilor Giurgiu, Corabia și Calafat.

Pretextul trecerii porturilor în administrarea autorităților locale este dezvoltarea unor zone de agrement și turism, tocmai în zonele cele mai active comercial și aducătoare de venit pentru companie. Suspectăm, din experiențele precedente, că acest transfer are în spate mai curând interese imobiliare, prin valorificarea unor terenuri de către grupurile de interese locale.

Avem de asemenea, exemplele porturilor Turnu Măgurele și Zimnicea, care arată cu destulă elocvență cum se dezvoltă porturile sub autoritatea locală”.

Având în vedere cele expuse, Confederația Națională Sindicală Cartel ALFA solicită oprirea acestei inițiative și, împreună cu membrii săi din cadrul Sindicatului Portuar Român Unirea și Federația Trans-Conex va face toate demersurile necesare pentru a o bloca.

Cartel ALFA solicită o întrevedere la care să participe reprezentanții lucrătorilor portuari și demararea unui dialog constructiv pentru a găsi soluții alternative la solicitările administrațiilor locale, prin scheme de parteneriat care să nu ducă la distrugerea unei companii naționale de interes strategic.
 

BVBStiri BVB

ARTEGO SA (ARTE) (24/02/2021)

Convocare AGA O & E 29/30.03.2021

RETRASIB SA (RTRA) (24/02/2021)

Reluare tranzactionare in 25.02.2021 - ora 09:45 - conform Codului BVB - operator de piata reglementata (Titlu II - art. 115 si Titlu III - art. 6) - Decizia ASF nr. 263/24.02.2021 - aprobare document oferta publica de cumparare actiuni RTRA

VRANCART SA (VNC) (24/02/2021)

Disponibilitate rezultate financiare preliminare 2020

SIF OLTENIA S.A. (SIF5) (24/02/2021)

Hotarari AGOA din data de 24.02.2021