Update articol:

CGMB a adoptat proiectul privind delegarea gestiunii serviciului public de transport din zona Bucureşti-Ilfov

Nicusor Dan

Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a adoptat, în şedinţa de luni, proiectul de hotărâre privind avizarea contractelor de delegare a gestiunii serviciului public de transport pe 10 ani cu STB SA, SC Serviciul Transport Voluntari SA (STV SA) şi Ecotrans STCM SRL, în arealul deservit de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov (TPBI).

Hotărârea a fost adoptată cu 50 de voturi “pentru”.

“Este un contract pe 10 ani, care stabileşte mai multe modalităţi de control din partea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti-Ilfov faţă de STB, deci, prin acest nou contract de delegare pe 10 ani, o să avem posibilitatea de control pe ce înseamnă salubritate în mijloacele de transport, norme de poluare, serviciu de transport, ceea ce înseamnă respectarea orarului de transport, a ieşirilor din depouri. Acest contract de delegare pe termen lung a serviciului de transport este o condiţie de accesare a fondurilor europene. Am semnat în urmă cu câteva săptămâni contractul pentru cele 100 de tramvaie cu o valoare de aproximativ 200 de milioane de euro, cea mai mare parte a banilor venind de la Uniunea Europeană, şi avem celelalte contracte pe care trebuie să le concretizăm, în urma licitaţiilor pentru autobuze electrice şi troleibuze”, a explicat primarul general, Nicuşor Dan, potrivit Agerpres.

Vasile Petrariu, reprezentant al Sindicatului Transportatorilor din Bucureşti, a declarat că prin acest contract s-a decis “subfinanţarea transportului public local”.

“S-a prezentat ca un succes faptul că se deduce TVA pentru compensaţia de transport public local. Şi acest demers e declanşat încă din 2019, este un lucru bun că el a fost finalizat abia acum, dar trebuie să spun că banii în legătură cu care se presupune că s-ar face economie prin neplătirea TVA ar fi trebuit să fie alocaţi STB pentru îmbunătăţirea calităţii serviciului de transport public şi ar fi exact suma care lipseşte faţă de bugetul pe 2020. (…) Această subfinanţare a transportului public local ne creează dificultăţi în a menţine parcul de vehicule în circulaţie din cauza lipsei bazei materiale. Zilnic sunt zeci de defecte tehnice”, a afirmat Vasile Petrariu.

Viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu a spus că restul municipiilor din România nu mai plătesc TVA la compensaţie.

“Cred că acest contract, pe lângă toate beneficiile pe care le va aduce transportului public, va aduce şi o economie la bugetul Primăriei Municipiului Bucureşti, o economie care este evaluată la peste 150 de milioane de lei anual, bani care se vor întoarce înapoi în infrastructura de transport public, nu se vor întoarce ca o creştere a compensaţiei de dragul de a subvenţiona alte sinecuri. Scopul nostru este să facem un transport public sustenabil în municipiul Bucureşti”, a subliniat Bujduveanu.

El a atras atenţia că Municipalitatea nu poate plăti pe termie şi transport aproximativ 3 miliarde de lei anual.

“Îmbunătăţim serviciul public, scădem cheltuielile pe care le are această societate, care nu sunt benefice şi nu sunt eligibile pentru transportul public, şi în final, în 2 ani, veţi vedea că vom avea un transport public foarte aproape de cel european”, a adăugat viceprimarul Bujduveanu.

De asemenea, CGMB a adoptat un proiect de hotărâre privind avizarea studiului de oportunitate elaborat şi revizuit de TPBI referitor la delegarea transportului public de călători în regiunea Bucureşti-Ilfov către operatori regionali şi altul cu privire la acordarea unui mandat special TPBI să elaboreze şi să aprobe documentaţiile de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii de transport public de călători în regiunea Bucureşti-Ilfov.

BVBStiri BVB

Erste Group Bank AG (EBS) (30/07/2021)

Rezultate teste stress 2021

ROMPETROL RAFINARE S.A. (RRC) (30/07/2021)

Raport Auditor conform art. 92 ind. 3 Legea 24/2017- Sem. I 2021

VRANCART SA (VNC) (30/07/2021)

Raport auditor - art. 92 ind. 3 Legea 24/2017 - Tranzactii raportate in S1 2021